Gå til innhold

Hva er bra "Syden"sted å dra for ung, singel kvinne - trygt og spennende


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg skal dra alene på ferie. Er nok litt sent ute men regner med jeg finner noe. Men jeg tenkte på at det er gjerne forskjell på hvilke steder man reiser når man er alene, single ung kvinne og når man reiser med en gjeng. 

For noen år tilbake reiste jeg jo med en venninnegjeng og var på steder der det var mye fest og klubber om kvelden. Nå som jeg reiser alene vil jeg gjerne heller dra steder der det ikke er. Jeg vil ikke havne på et sted jeg er mer utsatt fordi jeg er alene (vil ikke bli voldtatt liksom). Gjerne et sted der man kan dra på utflukter også. 

Jeg er ikke så god på det med reising. Tenkte å finne flybillett via skyscanner og hotell utifra disse bilettene på hotels.com? Er det en grei måte å gjøre det på? 

Ja, og så er jeg glad i mat og vil gjerne dra et sted med mye god mat. 

Anonymkode: 10b9d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gran Canaria og Dorado Beach, Green beach eller andre hotell i samme område anbefales. 

Anonymkode: 286a2...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme så bumper denne litt :)

Anonymkode: 8950d...d4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet jeg søker og søker. Og hver gang jeg tror jeg har funnet ut at "NÅ BLIR DET BARCELONA!" eller Kreta eller Gran Canaria eller hva enn så ender jeg opp med å finne ut at "næh, passer ikke fordi sånn og sånn og sånn". Barcelona virker kjempespennande, men er redd for at det blir litt lite strandliv og avslapping. Jeg kan riktignok svømme i bassenget på hotellet og sole meg og lese bøker og slappe av der, men jeg liker å ha muligheten til å gå på stranden og sole meg der. 

Problemet med de mer strandlivstedene som f.eks Gran Canaria og steder på Kreta er at de gjerne har livet utvalg av god mat, og spesielt Kreta vet jeg er typisk fest-sted. 

Kan ikke noen bare bli med?!

TS

Anonymkode: 10b9d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra til Paleochora på Kreta eller Makkarskakysten i Kroatia.

Anonymkode: 5f828...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dra til Paleochora på Kreta eller Makkarskakysten i Kroatia.

Anonymkode: 5f828...cdc

Skal sjekke ut Paleochora nå. Er det en del spisesteder der? Og strender rett ved hotell? 

Anonymkode: 10b9d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Problemet med de mer strandlivstedene som f.eks Gran Canaria og steder på Kreta er at de gjerne har livet utvalg av god mat, og spesielt Kreta vet jeg er typisk fest-sted. 

Kan ikke noen bare bli med?!

TS

Anonymkode: 10b9d...b21

Herlighet, livet (lite?) utvalg av god mat? Hva du ønsker å spise er mer hva og hvem du oppsøker for å finne mat enn hva du ser på nettsidene til hotellene. 

Anonymkode: 286a2...95c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal sjekke ut Paleochora nå. Er det en del spisesteder der? Og strender rett ved hotell? 

Anonymkode: 10b9d...b21

Vi hadde hotell rett ved stranda. Der er uansett ikke langt til strand hvor en du bor. Paleochora ligger på en halvøy og du har tilgang til 2 strender.

Anonymkode: 5f828...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet, livet (lite?) utvalg av god mat? Hva du ønsker å spise er mer hva og hvem du oppsøker for å finne mat enn hva du ser på nettsidene til hotellene. 

Anonymkode: 286a2...95c

Ja, det var en skrivefeil der. Ja, det er helt sant. 

Men mange typiske turiststeder på Gran Canaria er typisk tilpasset turister. Det er en grunn til at noen forteller at kelnerne snakker norsk. Da blir også maten tilpasset oss besøkende, og ikke like eksotisk. Eller tar jeg feil? Jeg har ikke vært på Gran Canaria på mange år. Jeg hadde åpenbart ikke tenkt å spise på hotellet. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde hotell rett ved stranda. Der er uansett ikke langt til strand hvor en du bor. Paleochora ligger på en halvøy og du har tilgang til 2 strender.

Anonymkode: 5f828...cdc

Paleochora så flott ut! Men siden jeg er så sent ute, var alt fullbooket. :P 
Takk for tipset i alle fall.

TS

Anonymkode: 10b9d...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra med strandliv i Barcelona :) 

Anonymkode: 8950d...d4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var en skrivefeil der. Ja, det er helt sant. 

Men mange typiske turiststeder på Gran Canaria er typisk tilpasset turister. Det er en grunn til at noen forteller at kelnerne snakker norsk. Da blir også maten tilpasset oss besøkende, og ikke like eksotisk. Eller tar jeg feil? Jeg har ikke vært på Gran Canaria på mange år. Jeg hadde åpenbart ikke tenkt å spise på hotellet. 

Paleochora så flott ut! Men siden jeg er så sent ute, var alt fullbooket. :P 
Takk for tipset i alle fall.

TS

Anonymkode: 10b9d...b21

Beveger du deg bittelitt utenfor turistområdene og dit dee lokale bor, så har du mengder å velge i i akkurat det du er ute etter. 

Enten du orienterer deg lokalt og går, eller tar taxi, så trenger du skjelden å dra langt.

Anonymkode: 286a2...95c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en plass i Italia? En badeby utenfor en større turistby, så kan du reise frem og tilbake de ulike dagene, alt etter hva du ønsker å gjøre den dagen. Byer har masse restauranter og museer osv. Eller hva med Toscana? Er ikke det et vindistrikt? Sikkert masse bra restauranter der, og det har kystlinje. Finn et sted ved kysten og reis innover i Toscana på dagsturer for å besøke vingårder og småbyer?

Anonymkode: 42889...e09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Parga eller Skiathos?

Anonymkode: e282f...346

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Makarskarivieraen  I kroatia.   En flott riviera med mange koselige småbyer og tettsteder.  Veldig rolig og trygt. God mat. Rent vann og muligheter for mange flotte utflukter. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2017 den 14.20, AnonymBruker skrev:

Herlighet, livet (lite?) utvalg av god mat? Hva du ønsker å spise er mer hva og hvem du oppsøker for å finne mat enn hva du ser på nettsidene til hotellene. 

Anonymkode: 286a2...95c

Typisk turiststeder er ikke lurt å reise til om man ønsker å oppsøke matkulturen i landet. Det er vel noe alle vet (eller burde vite).

Anonymkode: a8df5...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positano-så kan du også få med deg storbyliv i Napoli:)++

Endret av Try2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var alene på Kreta Rethymnon i fjor. Var kjempe fint, ikke typisk fest sted det. Skiathos er veldig fint, masse liv i gågata. Utelivet er stortsett plassert nede ved havnen. Kefalonia er også fint, det er det veldig rolig. 

Anonymkode: f585c...69f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...