Gå til innhold

Hvordan kan jeg forhindre at andre mater katten min?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Katten min er utekatt, dvs umulig å omvende til innekatt. Den har ulike helseproblemer som gjør at den blir syk av å spise annet enn spesialfôret sitt. Jeg merker at han spiser mindre av sitt eget fôr, og mistenker derfor at naboer mater han. Det er alt for mange naboer i området til at jeg kan kontakte alle og be om at de ikke mater katten min. Men hvordan kan jeg forhindre at dette skjer? Som dere sikkert har skjønt er det uaktuelt å stenge katten inne, da blir han så deprimert og desperat at jeg like gjerne kan sende han til kattehimmelen. 

Anonymkode: 1117c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

PS. jeg vet at han fanger dyr ute og sånn, selvsagt gjør han det. Men veterinær har sagt at dette ikke er nok til å bli syk av. At andre mater han er derimot et problem. 

Anonymkode: 1117c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng opp lapper i nabolaget og forklar problemet, eller så kan du ta en prat med naboene og se om noe vet noe om det?

Anonymkode: bfaf8...7c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er umulig.

Anonymkode: 8600e...0cc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer fint å legge en lapp i postkassa til naboene. Her er katt på besøk. Blir hivd ut av boligen. Koser på terrassen. Ikke mat. 

Anonymkode: b5432...4ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold katten inne så sparer du småfuglene for mye død og pine. Ikke får katten i seg noe mat den ikke skal ha heller...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heng opp lapper i nabolaget og forklar problemet, eller så kan du ta en prat med naboene og se om noe vet noe om det?

Anonymkode: bfaf8...7c1

Takk :) eneste vettuge svaret så langt. Føler bare at det blir litt sært å henge opp plakater om at folk ikke skal mate katten min, ikke alle skjønner problematikken og jeg tror mange tenker at "det er jo bare en katt". Dessuten bor jeg i et ganske "pent" boligstrøk så er usikker på om folk vil synes noe om at jeg henger opp ting. Men takk for tipset, skal gjøre det om pus blir veldig dårlig. 

Anonymkode: 1117c...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du klarer fint å legge en lapp i postkassa til naboene. Her er katt på besøk. Blir hivd ut av boligen. Koser på terrassen. Ikke mat. 

Anonymkode: b5432...4ea

Takk for tips, men unødvendig å skrive det på den måten "du klarer fint". Og det at det bor alt for mange i området gjelder fortsatt, katter går ganske langt skjønner du... 

Anonymkode: 1117c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å ha katt. Og det må du akseptere. Den er alle andres problem med pissing og driting, og da må du finne deg i at noen mater den og. 

Anonymkode: 73b46...fca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke svare de som ikke gir hjelpende svar :) 

Anonymkode: 1117c...122

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett opp plakat på nærbutikken med overskrift "Har du sett denne katten?". Under bildet skriver du litt om sykdommen og at den må holde seg til sitt spesialfor og så kan du skrive at du med dette ber de som møter den om å ikke gi den mat.

Anonymkode: 21751...185

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sett opp plakat på nærbutikken med overskrift "Har du sett denne katten?". Under bildet skriver du litt om sykdommen og at den må holde seg til sitt spesialfor og så kan du skrive at du med dette ber de som møter den om å ikke gi den mat.

Anonymkode: 21751...185

Oi, det hadde jeg ikke tenkt på! Takk for tips :) det er fire nærbutikker i området der folk muligens handler, så da må jeg eventuelt henge opp på alle. Bor i et ganske digert og tettbebygd område (ikke bysentrum). Masse folk med en del penger så mulig at de handler på dyrere steder... 

Anonymkode: 1117c...122

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Evt sett på pus et halsbånd med adressebeholder så alle ser at pus har en eier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tipse om at det går an å få kjøpt rimelige halsbånd med "don't feed me"-trykk, gravert infobrikke og liknende på nettet. Kjøpte det til katten min med nyresykdom. Bare pass på at det har sikkerhetslås så pus ikke setter seg fast (og kjøp et par ekstra for den mister det garantert et par ganger i året).

Selv om katten kanskje går langt og du ikke kan få gitt beskjed til alle så ville jeg lagt beskjeder i de nærmeste postkassene likevel. Du er ikke garantert at det hjelper men det koster lite. Lappen kan være anonym hvis du synes det er litt pinlig, det er en uting å mate andres katter uansett og mange kan ha nytte av en påminnelse.

Anonymkode: 89bb3...bb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil tipse om at det går an å få kjøpt rimelige halsbånd med "don't feed me"-trykk, gravert infobrikke og liknende på nettet. Kjøpte det til katten min med nyresykdom. Bare pass på at det har sikkerhetslås så pus ikke setter seg fast (og kjøp et par ekstra for den mister det garantert et par ganger i året).

Selv om katten kanskje går langt og du ikke kan få gitt beskjed til alle så ville jeg lagt beskjeder i de nærmeste postkassene likevel. Du er ikke garantert at det hjelper men det koster lite. Lappen kan være anonym hvis du synes det er litt pinlig, det er en uting å mate andres katter uansett og mange kan ha nytte av en påminnelse.

Anonymkode: 89bb3...bb9

Tusen takk for tips, den var ikke dum! Kan du linke til hvor du har kjøpt dette?

Anonymkode: 1117c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Tvist skrev:

Evt sett på pus et halsbånd med adressebeholder så alle ser at pus har en eier. 

Tror folk mater andres katter selv om de har en eier. Det gjorde iallefall naboene til mamma med gamlekatta vår, fikk vite om det først etter kattens død.

Anonymkode: 1117c...122

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tips, den var ikke dum! Kan du linke til hvor du har kjøpt dette?

Anonymkode: 1117c...122

Kan ikke finne den lenger, det var noen år siden. Kikket litt kjapt nå, det nærmeste jeg kommer er vel denne. Vet ikke om du bruker ebay?

http://www.ebay.co.uk/itm/DO-NOT-FEED-CAT-COLLARS-with-REFLECTIVE-WRITING-with-or-without-ENGRAVED-TAG-/350777222203

Anonymkode: 89bb3...bb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en katt som blir syk om den spiser andre ting enn spesialforet jeg gir den, så om dere ser denne katten på tokt i nabolaget, så ikke gi den mat.. Heng opp bilde av pusen og denne lappen på butikker og infotavler, da må de skjønne at det ikke er ok å gi den mat

Anonymkode: 0bb4b...28f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 11.44, AnonymBruker skrev:

Hei, har en katt som blir syk om den spiser andre ting enn spesialforet jeg gir den, så om dere ser denne katten på tokt i nabolaget, så ikke gi den mat.. Heng opp bilde av pusen og denne lappen på butikker og infotavler, da må de skjønne at det ikke er ok å gi den mat

Anonymkode: 0bb4b...28f

Takk for tipset, var en tidligere som foreslo dette. Har vurdert det men kom frem til at jeg rett og slett bor i et alt for stort område/nabolag til å kunne rekke over alle som vil møte på katten min. De butikkene i området her ligger dessuten et stykke unna og jeg er usikker på om han går langt, og det er umulig her å vite om naboene handler i de butikkene eller kjører til større varehus eller andre butikker. Bor som sagt i et svært område der de fleste har større lommebøker... For alt jeg vet handler de matvarer på nett... 

Anonymkode: 1117c...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...