Gå til innhold

Kvinner og heavy metal


hocane

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, hocane skrev:

Blir for dumt å kalle Maiden heavy metal. Bandet gjør så mye annet. Faktisk det å kategorisere band innen en sjanger blir for dumt.

De fleste band eksperimenterer med ulike stiler. Maiden er en kombinasjon av mange sub sjangre innenfor metal. Å kalle de for kun heavy metal blir for dumt.

Skal vi pirke så er de best definert som New Wave of British Heavy Metal, men jo, selvsagt er det heavy metal. Det er et sekkebegrep som inkluderer ganske mye. 

At band kan eksperimentere med ulike stiler er selvfølgelig ikke noe nytt, og de aller fleste band kan ha innslag av andre undersjangre, men de større fellestrekkene finner vi likevel og ut fra det lager vi gjerne kategorier for lett å kunne beskrive hva slags type metal det er snakk om.

For øvrig er vel kanskje akkurat Iron Maiden et av de få bandene som er rimelig  rendyrket i sin stil med lite innslag av andre sjangre. 

Endret av ElectricScum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, ElectricScum skrev:

Skal vi pirke så er de best definert som New Wave of British Heavy Metal, men jo, selvsagt er det heavy metal. Det er et sekkebegrep som inkluderer ganske mye. 

At band kan eksperimentere med ulike stiler er selvfølgelig ikke noe nytt, og de aller fleste band kan ha innslag av andre undersjangre, men de større fellestrekkene finner vil likevel og ut fra det lager vi gjerne kategorier for lett å kunne beskrive hva slags type metal det er snakk om.

For øvrig er vel kanskje akkurat Iron Maiden et av de få bandene som er rimelig rendyrket rendyrket i sin stil med lite innslag av andre sjangre. 

Poenget mitt er at det blir for dumt å kategorisere band til en bestemt sjanger. 

Så nei, jeg mener ikke Maiden er heavy metal. De har definitivt heavy metal elementer i musikken sin, men med tanke på alt de har og bruker i musikken sin blir det for meg fullstendig feil å kategorisere dem til en bestemt sjanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, hocane skrev:

Blir for dumt å kalle Maiden heavy metal. Bandet gjør så mye annet. Faktisk det å kategorisere band innen en sjanger blir for dumt.

De fleste band eksperimenterer med ulike stiler. Maiden er en kombinasjon av mange sub sjangre innenfor metal. Å kalle de for kun heavy metal blir for dumt.

Vikingarna er black metal for meg...

Anonymkode: aaf8d...908

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hocane skrev:

Poenget mitt er at det blir for dumt å kategorisere band til en bestemt sjanger. 

Så nei, jeg mener ikke Maiden er heavy metal. De har definitivt heavy metal elementer i musikken sin, men med tanke på alt de har og bruker i musikken sin blir det for meg fullstendig feil å kategorisere dem til en bestemt sjanger.

Greit. Jeg gir meg. Iron Maiden er ikke heavy metal. I bow down to the newborn master of metal.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, ElectricScum skrev:

For øvrig er vel kanskje akkurat Iron Maiden et av de få bandene som er rimelig  rendyrket i sin stil med lite innslag av andre sjangre. 

De var det på starten, men har blandet inn endel progrock etter comebacket på 2000-tallet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å trekke tråden tilbake til heavy metal:

Denne er egentlig ganske så tøff. Venom er ikke favoritten, men likevel hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, PeeWee skrev:

De var det på starten, men har blandet inn endel progrock etter comebacket på 2000-tallet. 

Stemmer det :) Det er faktisk et helt spesifikt parti i låta Paschedale som jeg alltid assosierer med Jethro Tull.

Endret av ElectricScum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Jolene skrev:

Sånn for å trekke tråden tilbake til heavy metal:

Denne er egentlig ganske så tøff. Venom er ikke favoritten, men likevel hyggelig :)

Alltid trivelig med klassisk metal.

Anonymkode: 96f5f...76d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.7.2017 den 17.03, Jolene skrev:

Elsker rock og  metall! Gleder meg til Wacken!!! Derimot må jeg le litt når noen omtaler Soad som hardt:fnise:

Enig:fnise:

På 18.7.2017 den 19.45, hocane skrev:

Det Gamle Soad er brutalt som faen og hadde du hatt peiling på bandet hadde du visst dette. Bare ta å hør på sanger som P.L.U.C.K, Know og Mind.

Nå har dette bandet forandret seg veldig med tiden og er nå et mildt hardrock band. Men på 90 tallet så var de brutale, ja.

Du har ekstremt lite greie på dette:fnise:

Anonymkode: 63b4d...c66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke Heavy Metal, men innen vokaliser som gir frysninger i ryggen...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker nok "Hair Metal" fremfor Heavy, men kan like noe tyngre også, så lenge det fortsatt er en viss melodi, og at det ikke er "growling" og skriking. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest justcurious
4 timer siden, Guile skrev:

Synd det er så få damer som liker dette:

 

Jeg liker det - er metaljente, men det er ikke den type metal jeg liker best. :)  er forresten like vanskelig for meg å finne en type med samme musikksmak som meg, hvertfall her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje fordi jenter/damer ikke er så nøye på å vise det utad? 

Jeg hører på slik musikk når jeg er i humør til det, men jeg vet ikke om mannen min en gang vet at jeg gjør det. Hadde du sett meg på gata tror jeg nok neppe din første tanke ville vært at jeg brukte å høre på heavy metal:fnise: 

Anonymkode: 98175...806

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...