Gå til innhold

Moren min kritiserer meg for at babyen min er for hvit


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, utrolig nok. Min 5 måneder gamle sønn er da altså altfor hvit, ifølge min egen mor. 

Jeg synes ikke at det er veldig rart. Jeg er naturlig veldig blond, blåøyd og har melkehvit hud. Får lite farge i sola, blir vel helst rød. Mannen min er mørkeblond, grønne øyne og er ganske lys ellers på året, men får veldig fort farge når sola først titter frem. 

Etter alt jeg har lest og hørt, så skal jeg altså ikke utsette babyen min direkte sollys. Solkrem er heller ikke heldig for så små har jeg lest, så vi holder oss i skyggen på dagtid. 

Moren min ringte meg før i dag og informerte meg om at i morgen kom hun da altså til å komme for å trille en tur med guttungen, for han var visst så hvit at det så ut som at han aldri før har vært utenfor døra her. Jeg ble så innmari lei meg! :( Babyen min var på helsestasjonen for 2 uker siden og da fikk jeg masse skryt for hvor sterk og fin han var, og han virker ikke syk på noen måte. Også han er blond og blåøyd. Jeg er ute å går med sønnen min i bæresjal på magen og hundene i bånd i skogen minst 2-3 timer hver eneste dag, men til og med det er ikke godt nok for moren min. Det kan visst ikke sammenlignes med å trille han i barnevogna i denne alfaltjungelen vi ellers omgir oss med. 

Jeg kjenner jeg er så lei av den dama. Hun kritiserer meg hele tida! Ingenting jeg gjør er bra nok. Hun snakker dritt om alt og alle og jeg føler egentlig at hun bare har negativ innvirkning på livet mitt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til, men jeg søker kanskje bare litt trøst. Er jeg helt på bærtur? Kan ikke bæring sidestilles med barnevogn? Han sitter ergonomisk riktig og sover og koser seg. Klager aldri. 

Det høres kanskje ut som en bagatell for mange, men det er bare toppen av isfjellet. Jeg har jevn over blitt kritisert i 29 år nå.

Beklager langt innlegg, men det var veldig godt å få lettet på trykket her. 😳

Anonymkode: 1c615...514

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Moren din har absolutt ingen rettigheter til å bestemme noe som helst. Det er like greit å sette henne på plass med en gang. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyer skal ikke bli utsatt for mye sol. Det går selvsagt bra med litt.

Anonymkode: 35d9f...ba8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet for et kvinnfolk. Send henne en melding om at det ikke er nødvendig med en trilletur det klarer du fint selv. Er  redd hun kommer til å legge babyen i sola for at han får farge.. Hun virker ikke helt i vater.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at dette damemennesket kommer til å legge ungen i sola. Nei, hun høres ikke helt god ut. Du gjør en god jobb, og disse meningene kan hun heller holde for seg selv, synes nå jeg.

Anonymkode: 4338a...bbc

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor klager på at jeg er for hvit. Hun klaget derimot aldri på at ungene var for hvite da de var baby, men jeg, jeg er hvit jeg.

Moren din kan ta seg en bolle! For øvrig dør ikke ungen av å få sol på kroppen, men jeg ster ikke helt vitsen med å sole ungen med det formål at den skal bli brun. Det er galskap.

Hvit er fint 😊😊😊

Anonymkode: f3795...7e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen blir aldri fornøyd, ei heller enkelte mødre. Enkelte synes vist det er vanskelig/unødvendig å rose, men å kritisere føler enkelte at de har rett til i alle anledninger.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at dette gjelder deg, men hvis - så tenker jeg i såfall: Hva skjer med at folk har så vansker med å si fra til sin mor/far/øvrig familie når de blander seg inn og overstyrer? Jeg venter barn og har en veldig engasjert mor blant annet. Jeg hadde aldri hatt problemer med å i dette tilfellet si: Nei du skal ikke gå noe tur med barnet mitt i morgen nei. Så lenge du blander deg inn i valgene jeg tar på vegne av mitt barn så trenger du ikke å ta del i vår hverdag. 

Ønsker deg lykke til. Stå opp for deg selv! Ikke vær redd for å si at hun kan drite i å komme i morgen :P

Anonymkode: bcd47...ef6

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette blir for dumt. Du får gjenta det de sier på helsestasjonen om at han er sterk og frisk, og så kan hun ta seg en bolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og si at hun får slutte å klage slik?

Når det gjelder både svigermor og egen mor så blir man utsatt for sånt når man får barn. Det ble jeg ihvertfall. Det er vanskelig, men man bli vant med det.  

Anonymkode: c3288...ecb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruccula skrev:

Spraytan? :P

Barn skal ikke sprayes med farge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Barn skal ikke sprayes med farge

Det var en spøk,  trodde alle skjønte det ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/17/2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Ja, utrolig nok. Min 5 måneder gamle sønn er da altså altfor hvit, ifølge min egen mor. 

Jeg synes ikke at det er veldig rart. Jeg er naturlig veldig blond, blåøyd og har melkehvit hud. Får lite farge i sola, blir vel helst rød. Mannen min er mørkeblond, grønne øyne og er ganske lys ellers på året, men får veldig fort farge når sola først titter frem. 

Etter alt jeg har lest og hørt, så skal jeg altså ikke utsette babyen min direkte sollys. Solkrem er heller ikke heldig for så små har jeg lest, så vi holder oss i skyggen på dagtid. 

Moren min ringte meg før i dag og informerte meg om at i morgen kom hun da altså til å komme for å trille en tur med guttungen, for han var visst så hvit at det så ut som at han aldri før har vært utenfor døra her. Jeg ble så innmari lei meg! :( Babyen min var på helsestasjonen for 2 uker siden og da fikk jeg masse skryt for hvor sterk og fin han var, og han virker ikke syk på noen måte. Også han er blond og blåøyd. Jeg er ute å går med sønnen min i bæresjal på magen og hundene i bånd i skogen minst 2-3 timer hver eneste dag, men til og med det er ikke godt nok for moren min. Det kan visst ikke sammenlignes med å trille han i barnevogna i denne alfaltjungelen vi ellers omgir oss med. 

Jeg kjenner jeg er så lei av den dama. Hun kritiserer meg hele tida! Ingenting jeg gjør er bra nok. Hun snakker dritt om alt og alle og jeg føler egentlig at hun bare har negativ innvirkning på livet mitt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til, men jeg søker kanskje bare litt trøst. Er jeg helt på bærtur? Kan ikke bæring sidestilles med barnevogn? Han sitter ergonomisk riktig og sover og koser seg. Klager aldri. 

Det høres kanskje ut som en bagatell for mange, men det er bare toppen av isfjellet. Jeg har jevn over blitt kritisert i 29 år nå.

Beklager langt innlegg, men det var veldig godt å få lettet på trykket her. 😳

Anonymkode: 1c615...514

Si at neste gang skal du få barn med en afrikaner, ,så du er sikker på at unge ikke blir "for hvit."

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje skjønt undringen om ungen var åtte år og det konstant var steksol ute. Men jeg har også hørt at bebiser helst skal holdes i skyggen. Dessuten er jo ikke de ute å leker som større barn, så selvfølgelig får de ikke like fort farge.

Hun virker til å være veldig glad i å gi kritikk :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Ruccula skrev:

Det var en spøk,  trodde alle skjønte det ;)

Åpenbart en spøk.  Dro på smilebåndet og ble så oppgitt over å se at noen tar alt så jævlig Bokstavelig talt at de ikke forstår spøk overhodet. Her på kg kryr det av folk som antagelig ikke har anlegg for å forstå en enkel spøk. Det er så synd at folk er slik. Alle forstår at babyer uke skal ha spraytan, så hvorfor skjønner de da ikke at der er en spøk.

Anonymkode: 35050...285

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Ruccula skrev:

Det var en spøk,  trodde alle skjønte det ;)

På kg er det ikke lov til å spøke :opplyser:

Anonymkode: c1fec...b63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid
På 17.7.2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Ja, utrolig nok. Min 5 måneder gamle sønn er da altså altfor hvit, ifølge min egen mor. 

Jeg synes ikke at det er veldig rart. Jeg er naturlig veldig blond, blåøyd og har melkehvit hud. Får lite farge i sola, blir vel helst rød. Mannen min er mørkeblond, grønne øyne og er ganske lys ellers på året, men får veldig fort farge når sola først titter frem. 

Etter alt jeg har lest og hørt, så skal jeg altså ikke utsette babyen min direkte sollys. Solkrem er heller ikke heldig for så små har jeg lest, så vi holder oss i skyggen på dagtid. 

Moren min ringte meg før i dag og informerte meg om at i morgen kom hun da altså til å komme for å trille en tur med guttungen, for han var visst så hvit at det så ut som at han aldri før har vært utenfor døra her. Jeg ble så innmari lei meg! :( Babyen min var på helsestasjonen for 2 uker siden og da fikk jeg masse skryt for hvor sterk og fin han var, og han virker ikke syk på noen måte. Også han er blond og blåøyd. Jeg er ute å går med sønnen min i bæresjal på magen og hundene i bånd i skogen minst 2-3 timer hver eneste dag, men til og med det er ikke godt nok for moren min. Det kan visst ikke sammenlignes med å trille han i barnevogna i denne alfaltjungelen vi ellers omgir oss med. 

Jeg kjenner jeg er så lei av den dama. Hun kritiserer meg hele tida! Ingenting jeg gjør er bra nok. Hun snakker dritt om alt og alle og jeg føler egentlig at hun bare har negativ innvirkning på livet mitt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til, men jeg søker kanskje bare litt trøst. Er jeg helt på bærtur? Kan ikke bæring sidestilles med barnevogn? Han sitter ergonomisk riktig og sover og koser seg. Klager aldri. 

Det høres kanskje ut som en bagatell for mange, men det er bare toppen av isfjellet. Jeg har jevn over blitt kritisert i 29 år nå.

Beklager langt innlegg, men det var veldig godt å få lettet på trykket her. 😳

Anonymkode: 1c615...514

Fortell henne at du er en voksen kvinne og at du ikke tar imot mer kritikk. Fortell henne at hun kan mene akkurat hva hun vil men du absolutt ikke vil høre det. Og så følger du opp med ikke være sammen med henne dersom hun skal rakke ned på deg. 

Har det samme problem med min mor. Kan love deg at "sånne bagateller" kan føre til store konflikter dersom du ikke slår ned på det med en gang. Sett standarden, og hold deg til den. Det er ubehagelig men nødvendig å si ifra - da føler du deg også bedre. 

Dette handler ikke om barnet ditt, men om hvordan moren din behandler deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 15.15, AnonymBruker skrev:

Ja, utrolig nok. Min 5 måneder gamle sønn er da altså altfor hvit, ifølge min egen mor. 

Jeg synes ikke at det er veldig rart. Jeg er naturlig veldig blond, blåøyd og har melkehvit hud. Får lite farge i sola, blir vel helst rød. Mannen min er mørkeblond, grønne øyne og er ganske lys ellers på året, men får veldig fort farge når sola først titter frem. 

Etter alt jeg har lest og hørt, så skal jeg altså ikke utsette babyen min direkte sollys. Solkrem er heller ikke heldig for så små har jeg lest, så vi holder oss i skyggen på dagtid. 

Moren min ringte meg før i dag og informerte meg om at i morgen kom hun da altså til å komme for å trille en tur med guttungen, for han var visst så hvit at det så ut som at han aldri før har vært utenfor døra her. Jeg ble så innmari lei meg! :( Babyen min var på helsestasjonen for 2 uker siden og da fikk jeg masse skryt for hvor sterk og fin han var, og han virker ikke syk på noen måte. Også han er blond og blåøyd. Jeg er ute å går med sønnen min i bæresjal på magen og hundene i bånd i skogen minst 2-3 timer hver eneste dag, men til og med det er ikke godt nok for moren min. Det kan visst ikke sammenlignes med å trille han i barnevogna i denne alfaltjungelen vi ellers omgir oss med. 

Jeg kjenner jeg er så lei av den dama. Hun kritiserer meg hele tida! Ingenting jeg gjør er bra nok. Hun snakker dritt om alt og alle og jeg føler egentlig at hun bare har negativ innvirkning på livet mitt. Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til, men jeg søker kanskje bare litt trøst. Er jeg helt på bærtur? Kan ikke bæring sidestilles med barnevogn? Han sitter ergonomisk riktig og sover og koser seg. Klager aldri. 

Det høres kanskje ut som en bagatell for mange, men det er bare toppen av isfjellet. Jeg har jevn over blitt kritisert i 29 år nå.

Beklager langt innlegg, men det var veldig godt å få lettet på trykket her. 😳

Anonymkode: 1c615...514

Hvordan du velger å frakte barnet ditt er opp til deg selv. At barnet har lys hud, er jo vanlig. Alle er forskjellige. Noen er veldig lyse, andre veldig mørke. Man må ikke ha barnevogn. Det er jo helt valgfritt. Mange foretrekker bæresjal i stedet. Helt greit det. 

Har du sagt i fra til henne? "Hva er det du holder på med?" "Det her er ikke greit" Sett ned foten og si klart og tydelig i fra. Hun kan ikke bare komme og kreve at nå skal de trille tur osv. Det er ikke hennes barn. 

Litt fælt å foreslå dette, men kutt henne ut. Minst mulig kontakt. La henne få vite hvorfor. (klart og veldig tydelig).

Barnet mitt var ikke veldig lys i huden da hun var baby. Hun var lys i huden, men ikke den lyseste. Men jeg måtte holde henne i skyggen, fordi hun ble fort solbrent. Hun har følsom hud, mye fregner og rødt hår. Noe som gjør huden sårbar for sola. Man må ikke få farge på seg. Man har den hudfargen man har, og det er helt greit. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...