Gå til innhold

Hvor mye er du villig å betale i utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det kommer helt ann på hvem bruder er og opplegget. Jeg er mer villig til å betale penger for en av mine nermeste venner enn et utdrikningslag hvor jeg er mer "plassfyll". Jeg er heller ikke villig til å betale mye penger for at brud og forlover skal kose seg på spa, mens jeg og resten venter i gangen. Er det aktiviteter hvor alle kan delta derimot så er det noe annet.

Jeg kan godt betale 1000-1500kr for en god venninne hvor alt er inkludert. 500kr for et utdrikningslag for en bekjent kanskje. Da tar jeg så klart med min egen alkohol. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min grense hadde nok gått på 500 kroner, uansett hvem sitt utdrikningslag det var. Det handler ikke om hvor glad jeg er i personen, men på min egen økonomi. Jeg har rett og slett ikke råd til å bruke masse penger på en fest.

Anonymkode: e727a...d40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Synes det er tull

Anonymkode: 33d45...cd9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Jeg har aldri vært i utdrikningslag. Hva er vanlig å være inkludert i "prisen"...? Bare det som bruden får (mat, drikke. aktiviteter etc) eller noe/alt for deltagerne også? La oss si det er 10 personer som skal delta.

 

Eller kanskje ulikt...?

Anonymkode: 9a0a9...203

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min smertegrense går på 1000kr. Men da må det skje noe mer enn bare utkledning av den som skal gifte seg og sprit.

Anonymkode: babd4...149

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som regel burde du regne med at de fleste ikke vil betale stort mer enn 500. Regner ikke med bruden har mange nære venner som er villig til å betale mer. Er mange av vennene studenter også...

Men om du planlegger en liten "helgeferie" med et opplegg som ikke bare er restaurant og fyll, så kan det jo være at folk vil betale mer for å oppleve for eks paintball som noen nevnte tidligere i tråden. Om man forsøker seg på paintball er jo det en aktivitet jeg kunne betalt generelt for utenom utdriknings, så hadde ikke hatt noe imot å betale for det på et utdriknnigs. 

Anonymkode: e3030...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids gjøre som forloveren min, droppe utdrikningslag OG bryllupsgave😊 Sikker på at jenta drakk opp halvparten av alkoholen som var i bryllupet vårt og.

Anonymkode: 6d030...366

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000-1500 er greit. Spørs hva som er inkl. Kan opp i 1500 om det er gøy aktivitet. Må ut med minst 1000 om det skal dekke mat, drikke og transport. I allefall om man bor i en by med litt størrelse. Lurer på hva folk tror de får for 500,-...

Anonymkode: 205a9...9ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kommende mann sitt utdrikningslag koster 15 000 pp. De skal til København. De skal spise og drikke stort sett, da vi er mat og vinfolk.

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ble sjokkert da jeg hørte prisen.

Vi har god økonomi, og det har hans forlover også, men ikke alle som kommer har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bridezilla2018 skrev:

Min kommende mann sitt utdrikningslag koster 15 000 pp. De skal til København. De skal spise og drikke stort sett, da vi er mat og vinfolk.

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ble sjokkert da jeg hørte prisen.

Vi har god økonomi, og det har hans forlover også, men ikke alle som kommer har det.

Får jeg lov til å være sjokkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, O.G. skrev:

Får jeg lov til å være sjokkert?

Ja, for det er jeg også!

Synes det var sjokkerende selv.

To stk måtte si nei pga økonomi 😬

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.7.2017 den 13.56, Linaria skrev:

Kanskje 500, om jeg var forberedt på det. Droppa nettopp et da vi plutselig fikk beskjed et par dager før at vi ''forresten måtte betale 500 hver''. Det er mye for en student med matbudsjett på 2000 i mnd. 

Trodde du du skulle få være med gratis? 

Anonymkode: 75ed0...abd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, O.G. said:

Får jeg lov til å være sjokkert?

15 000 er piss i havet for mange med mye penger. Man får et helt annet syn på penger når man har mange millioner eller noen milliareder. Man kan brenne av 100 000 på en kveld og ikke bry seg. 100k er som 100 000 for de rikeste

Anonymkode: e3030...1c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

15 000 er piss i havet for mange med mye penger. Man får et helt annet syn på penger når man har mange millioner eller noen milliareder. Man kan brenne av 100 000 på en kveld og ikke bry seg. 100k er som 100 000 for de rikeste

Anonymkode: e3030...1c2

Nei vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
3 hours ago, AnonymBruker said:

Trodde du du skulle få være med gratis? 

Anonymkode: 75ed0...abd

Jeg har aldri vært i utdrikningslag så ante ikke hvordan reglene var. Jeg lever på 7000 kroner i måneder som skal til husleie, mat og regninger, så jeg måtte bare si nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om forlover ønsker et opplegg som koster litt, så tenker jeg at hun kan snakke litt med de andre jentene og høre litt om hvor smertegrensen går. Hva de synes er greit å betale, og hva man får for pengene. Kanskje man kan få tips til å få ned prisen. Om man fordeler matlagingen og har en koselig middag hjemme hos en av jentene, kan det være vel så koselig som lav sum og at alle bestiller og betaler for seg selv på restaurant. Jeg har vært vant til å betale rundt 500,- og så ble det mye ekstra. Og da kommer det fort oppi 1000-1500 før kvelden er omme. Fordelen er at da kan man selv velge å bestille billig, og kanskje bare en kaffe om en har skikkelig dårlig råd (på restaurant). Da synes jeg det er vel så koselig å ha middag for alle hjemme, så studenten slipper å være utenfor. Er ikke fan av utdritning. Jeg har vært vitne til det én gang, og bruden viste tydelig at hun ikke koste seg. Det er heller ikke kjekt å sitte å vente på at bruden skal gjøre noe alene i 1,5 timer. Da er det kjekkere å betale for en aktivitet for alle, hvor bruden får litt ekstra fokus. Men synes forloveren kan inkludere de andre, og sammen finne på et kjekt opplegg som er overkommelig økonomisk for alle. Og dra på byn kan man jo gjøre en av de andre helgene i året. Men det er jo en smakssak. Jeg synes at når en drar på byn, så mister en litt kontakten med de andre. Angående pris. Når en stikker på byn utenom utdrikningslag, så går det fort penger. Drikke, snacks, mat på forspill, taxi, inngangspenger, garderobepenger, drinker ute, nattmat, taxi hjem, etc. Det går fort noen hundrelapper! Og synes ikke det er så gale at et utdrikningslag koster litt mer enn dette. Planlegg også i god tid på forveien, så gjestene med dårlig råd kanskje kan droppe den ene festen, eller kafébesøket og spare det til utdrikningslaget om det er noe hun ønsker å bruke tid og penger på. Forståelig at en fattig student ikke gidder å bruke halve lønna si på utdrikningslaget til dama til naboen til broren.

Anonymkode: 3de3a...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 800kr i det jeg har vært i.

Kunne betalt mer også, det kommer litt an på opplegget. 1000kr er ok, mens 1500kr er gjerne litt i overkant da inkludert mat og drikke hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med når man selv skal betale for mat, drikke og aktiviteter. Hvor mye er vanlig å betale for bruden? La oss si det er 10 andre deltagere og alle betaler en sum som går til bruden, og resten av egen mat/drikke/etc betaler en selv som ekstra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minst mulig egenltig, men hadde betalt mer hvis det var noe alle kunne bli med på. Har sagt nei til utdrikningslag der alle inviterte betaler for at kun forlover og brud skal på spa e.l mens vi andre må vente og bare bli med på en lunsj og noe aktiviteter.

Anonymkode: d5b8d...a2b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...