Gå til innhold

Hvor mye er du villig å betale i utdrikningslag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal arrangere utdrikningslag, men jeg vet enda ikke hvor lenge det skal vare (en dag hjemme, hyttetur) , type aktiviteter osv. Men det jeg vet er at det sannsynligvis kommer til å innebære dette:

Frokost/lunsj

Middag

Kvelds/nattmat

Aktiviteter som kan lages selv (kjøpe inn litt utstyr)

Evt. aktiviteter som må betales

Vet enda ikke om måltidene skal lages hjemme eller om noen/alle skal foregå på restaurant. 

 

Hvor mye er du selv villig til å betale? Og hvor mye brukte du selv da du arrangerte utdrikkingslag? Vil gjøre det billigst mulig, men det skal være gøy og ikke virke "billig". Aktivitetene må også inkludere alle, ikke bare brud og forlover. Kom gjerne med tips til aktiviteter også. 

 

Anonymkode: 44a1a...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg kommer det mest an på relasjon til bruden. Bestevenninne kanskje 1000 - 1500.men det er også maks. For mer perifer veninnen eller i små brylluper hvor alle damer inviteres maks 500. 

Anonymkode: 3676d...79e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva som ble planlagt..... kunne betalt en del for spadag og helikoptertur eller andre spennende ting for eksempel. 

Anonymkode: a25aa...7fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke det skal være nødvendig for gjestene å betale mer enn 500; kr. Forlover betaler selvsagt mer. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Byjenta! skrev:

Syntes ikke det skal være nødvendig for gjestene å betale mer enn 500; kr. Forlover betaler selvsagt mer. 

Hvorfor det? Forloveren sitter jo med ansvaret for arrangementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

800 kr. Enda litt mer dersom jeg føler det er verd det, feks at vi drar på hyttetur og blir borte en helg. 

Anonymkode: b5d44...1a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på programmet. Om det er morsomme aktiviteter hvor jeg selv deltar (mao får utbytte av pengene) er jeg villig til å betale 1000-2000. Men om programmet er poledansingkurs for brud+spa for brud+betale for all mat og drikke selv så er det lite jeg er villig til å betale.

Så kommer det ann på hvor nær jeg er bruden.

Men det er følelsen av hva jeg får for pengene som er avgjørende. Om jeg syntes forlover har valgt unødvendig dyre løsninger gjør det også at heg blir gjerrigere :P

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva man får for pengene. Helikoptertur er utbrukt og overpriset og ikke noe jeg ville giddet å bruke en haug med penger på. 

Anonymkode: 6b6f5...a71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg hadde det kommet an på opplegget. Jeg hadde ikke betalt et øre for et utdritingslag, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, O.G. skrev:

Hvorfor det? Forloveren sitter jo med ansvaret for arrangementet.

Ja, men min mening er at man ikke skal måtte betale mer enn rundt 500 kroner, er ikke alle som har like mye penger, og mange skal både ha nye klær og bryllupsgave i tillegg til dra i utdrekningslag. Mange må takke nei til å dra på utdrekningslag for det blir for dyrt. 

Er normalt forloveren betaler mer enn gjestene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Byjenta! skrev:

Ja, men min mening er at man ikke skal måtte betale mer enn rundt 500 kroner, er ikke alle som har like mye penger, og mange skal både ha nye klær og bryllupsgave i tillegg til dra i utdrekningslag. Mange må takke nei til å dra på utdrekningslag for det blir for dyrt. 

Er normalt forloveren betaler mer enn gjestene. 

Ja, men da bør heller arrangementet gå ned noen hakk og gjøres enklere, ikke at forloveren skal dekke for resten av gjestene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, O.G. skrev:

For meg hadde det kommet an på opplegget. Jeg hadde ikke betalt et øre for et utdritingslag, for å si det sånn. 

Kul du da...Du er klar over at det handler om å være der for noen man er glad i? Det er ikke noe man dropper bare fordi det ikke faller i din personlige smak. Egostisk iså fall.

Forøvrig var jeg i utdrikknigslag for noen uker siden og vi betalte 2000kr per pers, med overnatting på hytte, alkohol, paintball, mat og vilmarkscamp. Kom også en ekstra regning på 250kr per pers da vi drakk for fryktelig mye mer enn planlagt på campen. :O   Ble en kjempe dag, og brudgommen var veldig fornøyd. :)

Anonymkode: e16df...dc0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kul du da...Du er klar over at det handler om å være der for noen man er glad i? Det er ikke noe man dropper bare fordi det ikke faller i din personlige smak. Egostisk iså fall.

Forøvrig var jeg i utdrikknigslag for noen uker siden og vi betalte 2000kr per pers, med overnatting på hytte, alkohol, paintball, mat og vilmarkscamp. Kom også en ekstra regning på 250kr per pers da vi drakk for fryktelig mye mer enn planlagt på campen. :O   Ble en kjempe dag, og brudgommen var veldig fornøyd. :)

Anonymkode: e16df...dc0

Men det kan jeg jo være selv om jeg ikke deltar i noe utdritingslag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, O.G. skrev:

Men det kan jeg jo være selv om jeg ikke deltar i noe utdritingslag. 

Det er jo gjerne en dag man vil dele med sine nærmeste da.

Anonymkode: e16df...dc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at det ligger på 1000-1500, men da er absolutt alt inkludert av drikke, mat, aktiviteter og transport hele dagen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo gjerne en dag man vil dele med sine nærmeste da.

Anonymkode: e16df...dc0

Du leser hva jeg skriver ja, jeg blir ikke med på utdritingslag, men jeg blir gjerne med på utdrikkingslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig dag med mat og alkohol koster fort 500kr, så å ha 500 som grense dersom man får mat og alkohol i løpet av dagen er gjerrig. 

Jeg oppfatter at det er ganske gjengs å legge seg rundt 1000lappen i dameutdrikningslag, og at man da gjerne får frokost/lunsj inkludert, samt alkohol ila dagen og et par aktiviteter. Jeg skulle dog ønske at flere tørr å arrangere litt heftigere utdrikningslag på damesiden, jeg hadde gjerne blitt med på hyttetur med paintball eller lignende, og hadde hatt full forståelse for at en helg med mat, drikke og overnatting hadde kostet opp mot 2000kr, kunne lagt i mer om det var en bra gjeng og bra aktiviteter. Jeg er dog i full jobb og har nok penger til dette.

Anonymkode: 91b0d...03f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...