Gå til innhold

Hvorfor ignorerer kristne alt det grusomme som står i bibelen`?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 13.7.2017 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Tja- kanskje oppfordring til folkemord, barnedrap, hellig krig, æresdrap, kvinneundertrykkelse OSV! ikke ts, men skulle man ha lete bokstavtro etter bibelen er kan voldelig islam bare gå å legge seg. Der går kristendommen islam en høygang. Jesus selv sa jo at han kommer ikke for å bringe fred, MEN KRIG!

Anonymkode: ac022...303

Du virker forvirra. Om du sauser dine fordommer med et par sannheter, er du vel strengt tatt ikke interessert i noen dialog.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 13.7.2017 den 18.18, Blodets rett skrev:

Det er du som gjør dette til en debatt om Koranen. Jeg svarer bare deg, jeg. Hvis du ikke vil ha Koranen her inne, så er det bare å slutte å mase den. 

Tråd tittel er som følger "Hvorfor ignorerer kristne alt det grusomme som står i bibelen`?"

Anonymkode: 62770...389

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 7.18, Blodets rett skrev:

Og der mistet jeg respekten for Richard Dawkins. Man skulle nesten tro at en mann av hans intellektkaliber hadde lest Koranen. 

Har du lest den ? de fleste av historiene og profetene i gamle testamente finner du også i Koranen 

Anonymkode: 3a981...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ignorerer kristne alt det grusomme som står i bibelen`?

For selv de grusomme historiene forteller noe om vår natur. 

Anonymkode: 3a981...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du lest den ? de fleste av historiene og profetene i gamle testamente finner du også i Koranen 

Anonymkode: 3a981...338

Koranen har ikke det nye testamentet, har den vel? Dessuten er volden i det gamle testamentet deskriptiv. Det var noe som skjedde den gang da, og ferdig med det. I Koranen, derimot, er volden normativ. Det var ikke bare noe som skjedde, men det setter også en religiøs standard for fremtiden.

Du trodde vel ikke at alle de muslimske terroristene verden over er ensomme ulver fullstendig på tur bort fra Koranen, trodde du vel? 

Å påstå at Bibelen er verdens blodigste bok, eller like ille som Koranen, er for regelrett for kristenhat å regne, og er så virkelighetsfjernt det er mulig å komme i forhold til religiøs vold.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 15.11, AnonymBruker skrev:

Tja- kanskje oppfordring til folkemord, barnedrap, hellig krig, æresdrap, kvinneundertrykkelse OSV! ikke ts, men skulle man ha lete bokstavtro etter bibelen er kan voldelig islam bare gå å legge seg. Der går kristendommen islam en høygang. Jesus selv sa jo at han kommer ikke for å bringe fred, MEN KRIG!

Anonymkode: ac022...303

Krig mot ondskapen som bor i oss selv ja. Som ligger latent i oss alle, slik kristne tror. Når du bommer så hardt på noe så elementært, er du ikke skikket til å uttale deg om temaet. Allt Jesus snakker om i det nye testamentet er en fornyelse som skal skje i hvert menneske som tror på ham. Ingenting av det er ment som bokstavelig krig og hat.

Anonymkode: 6e46e...2b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The Architect

Kristne er alltid raskt ute med å unnskylde ondskap utført av kristne.

 

Mens de fordømmer muslimer ( med rette ) som gjør og har gjort det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/14/2017 den 21.05, Blodets rett skrev:

Koranen har ikke det nye testamentet, har den vel? Dessuten er volden i det gamle testamentet deskriptiv. Det var noe som skjedde den gang da, og ferdig med det. I Koranen, derimot, er volden normativ. Det var ikke bare noe som skjedde, men det setter også en religiøs standard for fremtiden.

Du trodde vel ikke at alle de muslimske terroristene verden over er ensomme ulver fullstendig på tur bort fra Koranen, trodde du vel? 

Å påstå at Bibelen er verdens blodigste bok, eller like ille som Koranen, er for regelrett for kristenhat å regne, og er så virkelighetsfjernt det er mulig å komme i forhold til religiøs vold.

Ikke si noe du ikke vet og som ikke stemmer med islamsk lov.

Vold i islam er ikke normativ, forsvar er normativ, problemet muslimer har er at det oppstår sekter som anvender definisjon av frafalne overfor alle muslimer og ikke muslimer og så bruker det vers som beskriver status på ikke troende sjeler og blander det med vers som omhandler forsvar og retferdigjør angrep og drap.

Det er disse som som profeten Mohammad har advart om i sine endetid profetier og det er disse som ble i hans tid kalt for khawarij og som i dag er IS.

I islams teologi er det kun tillat med forsvar. Men når man er i krig så er da er versene harde om krig.

Koranen støtter ikke terror og forbyr overstramp og overdrivelse. Det er vers i koranene som sier at Gud ikke elsker motadin og det er de som overstrider grenser. Et eksempel er på en som overstrider, kan ekseplifiseres med en henvngjerrig som tar igjen langt over det som er normalt. Allahs ord er å tilgi fullstendig, da det er det som er mest elsket av Han.

Den muslimske verden er preget av mangel på teologisk kunnskap og det er de uten  kunnskap som gjør og sier ting som strider i mot Guds ord. Det er også et stort problem. Akkurat som det er mange her som uttaler seg om kristendom og islam uten  kompetanse.

 

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Bibelen og Koranen er ganske likt når det kommer til hvem som er blodigst.

Anonymkode: 62770...389

Koranen er ikke blodig. Den forteller om helvetet og ja det er forferdelig,  men den maner ikke om vold. Å forsvare seg er menneskerett, og det er tillat i Koranen, men ikke vold og terror. Det er ikke noe Gud om!

De som henviser til det, referer til historiske begivenheter og har ikke noe teologisk referanse. 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, omarel skrev:

kristendommen er voldelig i forhold til islam

Du skriver først til en annen bruker "ikke si noe du ikke vet", og samtidig sier som sitert over + "kristendommen og volden i den" og begrunner denne påstanden ut ifra en annen bruker. Ja, det er vold i Bibelen, men den er der for en grunn. Vet du egentlig grunnen? For meg virker det som at du beskriver kristendommen som en voldelig religion, og da har du ikke selv forstått hva kristendom (som er å følge Jesus) er. Derfor vil jeg si det samme til deg - "ikke si noe du ikke vet".
Om du lurer på noe, så sjekk det heller opp med et oppriktig og søkende hjerte, og ikke la deg påvirke av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LuxLucet skrev:

Du skriver først til en annen bruker "ikke si noe du ikke vet", og samtidig sier som sitert over + "kristendommen og volden i den" og begrunner denne påstanden ut ifra en annen bruker. Ja, det er vold i Bibelen, men den er der for en grunn. Vet du egentlig grunnen? For meg virker det som at du beskriver kristendommen som en voldelig religion, og da har du ikke selv forstått hva kristendom (som er å følge Jesus) er. Derfor vil jeg si det samme til deg - "ikke si noe du ikke vet".
Om du lurer på noe, så sjekk det heller opp med et oppriktig og søkende hjerte, og ikke la deg påvirke av andre.

Det jeg skrev var kun rettet mot debatant. Når det er sagt så vet jeg at alt har sin årsak, som sagt så skiller jeg mellom det Jesus faktisk har sagt og hva disiplene har fortalt at han har sagt.

Jeg vet at det har vært forskjellige dogmer i kristendommen opp gjennom tidene. 

Jeg vet at flere dogmer kalte Paulus for antikrist i sin tid og at de var mot treenigheten, men at de tapte mot den romerske form for kristendommen som var påvirket av Paulus lære.

Ja, jeg vet at man i Bibelen finner passasjer som man med hjerte kan føle, ikke kan komme fra noe annet enn fra Gud, Den allmektig alene, MEN jeg vet at majoriteten av passasjene er inspirert av mennesker som både har skrevet ting som ikke alltid har vært i tråd med Jesus lære fra Jesus.

Jeg vet at det det nye testament ikke er Guds ord, men en inspirasjon fra mennesker.

Jeg vet at Bibelen er som Hadith, fortalt av mennesker.

Ja jeg vet at kildene til de som skrev evangeliene av x,  verken har blitt kontrollert etter streng faglig metodisk verifikasjonskrav eller at det de har kommet med, har ikke blitt gradert slik Hadith har blitt kontrollert, verifisert og gradert.

Jeg vet at Jesus, fred og velsignelse fra Gud være over han, er Guds utvalgte til jødene og at han kun er bud fra himmelen og med eget evangeliet, fra Gud som ikke eksistere per i dag.

Jeg vet at man finner fromme Gudsmenn som tilber Gud, Jesus og den hellige ånd og taler fred med hjerte og sin, innen kristendommen.

Jeg vet blant kristne så finner man rasistiske, hatske, nasjonalister, mordere og massakrer  i Guds navn. Og jeg vet at både dem og debatant som jeg bruker som eksempel henter sin inspirasjon fra voldelige strofer i Bibelen.

Jeg vet også at muslimske kriminelle mordere blander lov om forsvar (fra kuffar (fornekere)) og tolker det som lov om angrep ved at de bryter alle etiske lover om krig i Islam. De etiske lovene sier at man ikke skal felle tre, drepe kvinner, barn og menn (ikke stridende) , rive hus, drepe folk i tilbedelse hus, selv om de er av annet religion osv. Med andre ord forbys Gud ødeleggelse på jord.

Jeg vet at det et stor forskjell mellom toraen og det nye testamentet og at det nye testamentet i følge kirken forkaster toraen som rettesnor mens jødene forkaster kristendommen og kristendommen forkastet islam.

Dette forandret ikke den fakta som jeg skrev til debattant, at han representer kristendommen som  tillater vold, i ord. Det du representere Lex Lucet, til tross for samme religion, er fred i ord. Vi får bare håpe at debattant og hans likemenn ikke utvikler voldelig atferd.Eller be om at han ikke lever der kristne religiøse har militær makt, da frykter hva slike som han kan gjøre i kristendommens navn.

Ikke glem at det korsfarere gjorde mot muslimer ble rettferdiggjort av en annen bruker her på forumet og det sier at volden i Bibelen er fremdeles aktuell for kristne, uansett hvordan man vrenger og vrir på det. Jeg sier ikke at det er kristendommen, da jeg ikke vet fet, men den er aktuell for kristne og det er det jeg ser. 

Vold er til syvende og sist aktuelt for menneske, med eller uten religion, det er den absolutte sannhet på denne jord! Religion, moral og etikk er kun  en form for retferdiggjøring som mennesker velger å forholde seg til.

Endret av omarel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, omarel skrev:

(..)

 

Da beklager jeg den misforståelsen.

Jeg må også kommentere noe av det du skriver. Du skriver at du "vet at (..)" osv, men det er dessverre noe som er feil. Jeg skal ikke nevne alle, men jeg kommenterer det viktigste:

- At det har vært flere dogmer skyldes av at "antikristen" har vært virksom og forsøkt å forvirre mennesker ved å endre på Guds ord. Det er riktig at det har vært forskjellige dogmer, jeg ville bare underbygge noe av årsaken til hvorfor.

- Også det Gamle Testamentet er Guds Ord, og verken GT eller NT er inspirert av mennesker, men av Gud gjennom Den Hellige Ånd. Mennesker skrev bøkene, ja, men de fant ikke på ting selv. Ingen menneskelig forstand ville klart å skrevet på en slik måte uten guddommelig inspirasjon. Om GT ikke er en del av Guds Ord, så må man samtidig forkaste mange profetier, kjennetegnene som identifiserer Antikrist, og vi ville ikke kunne forstå Åpenbaringen siden "Daniel's bok" er dens parrallelbok.

- At du vet at kildene til tekstene som utgjør evangeliene ikke har blitt kontrollert. stusser jeg over. Det er oppriktige gudfryktige mennesker som har studert dette og sett et mønster som danner et familietre. Evangeliene er ikke satt sammen tilfeldig, og de tidligere gudfryktige menn som satt sammen skriftene og Bibelen "kontrollerte" at ikke noe ubibelsk skulle komme med. Derfor ble bl.a apokryfene forkastet (men "selvfølgelig" akseptert av visse kirkesamfunn). Man kan derfor si at evangeliene er blitt "kontrollert og verifisert", slik du sier de ikke har blitt. Når det er sagt så har ikke Guds Ord behov for å bli kontrollert av menneskelige institusjoner. Alle som leser Bibelen med et oppriktig søkende hjerte vil se hvordan Bibelen er inspirert av Gud og hvordan den overgår alle andre bøker på denne jorden.

- Jesus er Gud, ikke en profet. Jesus kom ikke med et eget evangelium. Om du hadde lest og ønsket å forstått GT, så ser du sammenhengen og at GT peker på Jesus. Du ser også at det er Jesus som taler til profetene.

- Ingen del i kristendommen tillatter "vold i ord". Men det er derimot forskjell på å fortelle om syndproblemet, advare om følgene av å fortsette i synd, og om hva som ikke er i henhold til Guds Ord. Det er den kristnes plikt å forsvare Guds Ord i den grad han kan.

Om du ser på kirkens forfølgelse i den mørke tidsalder, så husk at denne maktfaktoren på ingen måte representerte Gud og sann kristendom. Kirken drepte mange tusenvis av kristne, og således vises det like klart som dagen at denne kirken verken representerer Jesus eller har gjort noe i "Guds navn", selv om øverstehodet i kirken kallers seg for Kristi stedsfortreder.

Det er synd at sann kristendom er svekket og ødelagt av andre som har utgitt seg for  å være Jesu etterfølgere. Allikevel er dette en av de beste metodene Satan har brukt for å vende folk bort fra kristendommen idet han tilegner Jesus de egenskaper som Satan selv står for.

 

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LuxLucet skrev:

Ditt svar:....

Jeg skal lese dette når jeg får tid, men du skal vite en ting. Selv om jeg ikke er kristen og ikke tror på at Jesus er Guds sønn, så må du vite at jeg elsker Jesus høyt (fred og velsignelse være med Han) og at jeg får tårer når jeg skriver disse ordene. Jesus er representert i Koranen på en måte som gjør at det å elske han og andre sendebud er en del av kjærlighet til Gud man får av å lese Guds ord/ Koranen.

En av mine yndlingskapitler/ soraer når jeg hører eller leser koranen er de tre sorane som omhandler Jesus, derfor syntes at det er spennende, det er fult av følelser knyttett til han. 

Profeten Mohammad pleide å stå lange netter i tilbedelse. En natt sto han natten lang og repeterte kun følgende Jesu ord: "Hvis Du tilgir dem så er de Dine slaver( tjenere) og hvis Du straffer dem så er Du, sannelig Den allmektige, Den vise." [al- Maida, Det dekkede bord, 5:118]

Guds fred og velsignelse være over Jesus, for jeg tror at han er Guds ord (i fullmakt fra Gud) og ånd (gitt av Gud gjennom hans fødsel).

Jeg kan legge til en link om Jesus for at du skal få et perspektiv om mitt utganspunkt. Link.

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, omarel skrev:

Jeg skal lese dette når jeg får tid, men du skal vite en ting. Selv om jeg ikke er kristen og ikke tror på at Jesus er Guds sønn, så må du vite at jeg elsker Jesus høyt (fred og velsignelse være med Han) og at jeg får tårer når jeg skriver disse ordene. Jesus er representert i Koranen på en måte som gjør at det å elske han og andre sendebud er en del av kjærlighet til Gud man får av å lese Guds ord/ Koranen.

En av mine yndlingskapitler/ soraer når jeg hører eller leser koranen er de tre sorane som omhandler Jesus, derfor syntes at det er spennende, det er fult av følelser knyttett til han. 

Profeten Mohammad pleide å stå lange netter i tilbedelse. En natt sto han natten lang og repeterte kun følgende Jesu ord: "Hvis Du tilgir dem så er de Dine slaver( tjenere) og hvis Du straffer dem så er Du, sannelig Den allmektige, Den vise." [al- Maida, Det dekkede bord, 5:118]

Guds fred og velsignelse være over Jesus, for jeg tror at han er Guds ord (i fullmakt fra Gud) og ånd (gitt av Gud gjennom hans fødsel).

Jeg kan legge til en link om Jesus for at du skal få et perspektiv om mitt utganspunkt. Link.

Hvordan kan en elske en en ikke vet hvem er. Eller ønsker å kjenne. Jesu vilje finnes i bibelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, debatant skrev:

Hvordan kan en elske en en ikke vet hvem er. Eller ønsker å kjenne. Jesu vilje finnes i bibelen.

Hvordan kan du si dette når du aldri har lest om Jesus i Koranen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 20.38, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ignorerer kristne alt det grusomme som står i bibelen`?

Anonymkode: 62770...389

Fordi jeg pleier ikke å innrette livet mitt etter fabelhistorier og eventyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, omarel skrev:

Hvordan kan du si dette når du aldri har lest om Jesus i Koranen?

Muhammed var aldri disippelgjort eller autorisert til å forkynne Jesu vilje. Dessuten ser jeg at du feil siterer Jesu enkle ord, ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Million skrev:

Fordi jeg pleier ikke å innrette livet mitt etter fabelhistorier og eventyr.

Var det ment som et konstruktivt bidrag i debatten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, debatant skrev:

Muhammed var aldri disippelgjort eller autorisert til å forkynne Jesu vilje. Dessuten ser jeg at du feil siterer Jesu enkle ord, ofte.

Du har aldri lest Koranen eller det som står om Jesus der.

Han forkynte Guds ord! Og var aldri disippel men fikk autorisasjon fra Gud!

 

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, omarel skrev:

Han forkynte Guds ord! Og var aldri disippel men fikk autorisasjon fra Gud!

Jesus er Gud, det er i alle fall hva Han hevder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...