Gå til innhold

Ødelagt bil


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt på en bil, og skadet den stygt.

Vurderer å ta den på forsikringen. Har forsikringen i storebrand, og betaler 650 pr.mnd.

Har topp bonus. Hvor mye bonus vil jeg miste, og hva utgjør det på den mnd utgift fremover?

Skaden har de anslått til 65000 kr.

Hvor mange år tar det å opparbeide seg full bonus igjen?

Med tap av bonus, ekstra betaling på forsikring, så vil en betale mye av skaden selv? Blir mer lønnsomt å ta skaden selv?

Anonymkode: 7be72...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjørt på en bil, og skadet den stygt.

Vurderer å ta den på forsikringen. Har forsikringen i storebrand, og betaler 650 pr.mnd.

Har topp bonus. Hvor mye bonus vil jeg miste, og hva utgjør det på den mnd utgift fremover?

Skaden har de anslått til 65000 kr.

Hvor mange år tar det å opparbeide seg full bonus igjen?

Med tap av bonus, ekstra betaling på forsikring, så vil en betale mye av skaden selv? Blir mer lønnsomt å ta skaden selv?

Anonymkode: 7be72...cb8

Jeg har vært i nesten samme situasjon bare at jeg ikke var den egentlig skyldige.

Een 50 år gammel mann kjørte rett i baken på bilen min i fjord. Fantes ikke overvåkingskamera i nærheten, så det som skjedde var at han påstod at jeg rygget i hannes bil. Jeg stod parkert på en parkeringsplass. Han vant forsikrisaken. Jeg mistet bonus (måtte ta dette på forsikring) fordi jeg ikke hadde råd å betale meg ut av skaden. Skaden på min bil har jeg ikke hatt råd til å betale ennå, sliter nok litt når jeg skal på EU kontroll.. de kommer til å kreve at dette skal repareres.. Frister å ta en telefon til gubben å blackmaile han! Jeg er rasende.

Grunnen til at jeg tapte saken, er garantert fordi jeg er ung, midt i 20 åra..og han er en "selvstendig" mann i 50 åra. Hadde ikke sjans å vinne over denne arrogante dritt sekken. Sånn et livet, bare godt vi har karma! He will pay, one day!

Anonymkode: e92e2...505

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kjørt på en bil, og skadet den stygt.

Vurderer å ta den på forsikringen. Har forsikringen i storebrand, og betaler 650 pr.mnd.

Har topp bonus. Hvor mye bonus vil jeg miste, og hva utgjør det på den mnd utgift fremover?

Skaden har de anslått til 65000 kr.

Hvor mange år tar det å opparbeide seg full bonus igjen?

Med tap av bonus, ekstra betaling på forsikring, så vil en betale mye av skaden selv? Blir mer lønnsomt å ta skaden selv?

Anonymkode: 7be72...cb8

Jeg skal prøve etter beste evne å svare på ditt spørsmål. Det er veldig vanskelig og svare helt konkret på spørsmålet ditt. 

Skaden er estimert til 65 tusen. Det er mye penger. Om du skal betale skaden selv eller ta gjennom forsikring kommer helt annen på din økonomiske situasjon. Jeg skadet en bil i fjord sommer, skaden var på 29700,- (skaden var faktisk bare en 6 cm ripe i lakken på støtfanger, men verkstedet skifter altså hele støtfanger, og det tar betalt for lakkering også på den  nye støtfangeren). jeg tok det på forsikring, pga at jeg ikke hadde råd. Gikk fra 70% bonus til 40%. Har vesta.

Et godt tips til deg om du har råd til å betale skaden selv. Ring eieren på bilen du skadet, få opplysninger om hvilken deler som skal skiftes på bilen, han har garantert valgt et merkeverksted til å gjøre denne jobben, og det er fort mye dyrere enn for eksempel mekonom verksted eller annet verksted. Du burde selv ringe et verksted og høre om pris på å betale skaden, så gjør dere en muntlig avtale dere imellom, at så lenge du får velge det billigste verksted, så kan du betale skaden selv.

Anonymkode: e92e2...505

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...