Gå til innhold

Lillemy's eventyr


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Godt nyttår! Bra å lese at du/dere har det bedre, selv om det er en lengre vei å gå! Stå på så går det oppover :-D Ha et flott år - håper jeg ser det i 2018 også, på felles hobbyplattform ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det nye året har så langt inneholdt dårlige netter, soving på sofaen og timesvis med Vikings og Blacklist. Føler jeg har gått litt tilbake til når jeg var gravid, inkkudert trøtthet og dårlig form :fnise: rart det der, jeg tenker tilbake på det med lengsel fordi O ble til, kvalme fordi jeg husker følelsen av romstrering innenfra og tristhet over situasjonen med jobb og min form. Orker jeg noengang å gjøre det igjen liksom :hoho: Misunner de som er i kjempegod form og har det bra gjennom hele graviditeten :hjerte:

Jaja, det ble en avsporing. Kroppen og toppen kjennes mest blæ for tiden. Derfor blir det mye sofa og soving på dagen. Lite matlyst også. #dagenswhine 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du ikke er i slag LilleMy :hug: Det er så tungt når man har sånne perioder. Jeg håper våren bringer masse bra til deg! Og - Blacklist :hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, lille_frosk skrev:

Så leit at du ikke er i slag LilleMy :hug: Det er så tungt når man har sånne perioder. Jeg håper våren bringer masse bra til deg! Og - Blacklist :hjerte::hjerte::hjerte:

Takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Poppsilopp skrev:

Håper formen stiger snart! :hjerte: 

:hjerte:

Jeg har fått en kronisk "sykdom" som går i bølger. Håper det kommer en god periode snart :)

Gikk for å legge O ca 19.30 og våknet 21 :roll: Sinnsykt svimmel :hoho: Blir nok tidlig kveld idag :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kliss klass!

Dagene hjemme med sykt barn har gitt meg mye hjertepåfyll :hjerte: Han er ikke SYK men holdes hjemme for sin egen del på grunn av øreverk :( Men altså! For en fyr! Lille goingen min :rodmer: Ber om masse kos og tuller og tøyser og er full av humor :nigo: Helt herlig. Og ordene kommer på løpende bånd. Nå nyter jeg virkelig tiden med han. Sykt heldig er vi! 

Så en oppdatering på forholdsfronten. Vi er igang med å kutte ned på sukkeret og planlegge mat og innkjøp for en lengre periode av gangen. Det går ganske greit og vi er nå kommet til at vi spiser frukt når vi craver. Funker godt! Mannen er også igang med trening igjen og merker effekten det har på humøret og kroppen :danse: Håper jeg kan komme igang med noe snart. Alt dette påvirker humør og hvordan vi er mot hverandre. Jeg har virkelig troen på at det går fremover nå! Ikke at vi har vært nært å gå fra hverandre men vi er flinke til å hele tiden jobbe for å unngå det :jepp:

Hvilket igjen påvirker neste post på programmet. Et eventuelt minstesøsken :rodmer: Jeg fikk virkelig kjenne på den lengselen idag. Den du får før du blir gravid, når du ønsker og drømmer men ikke prøver enda. Den lengselen er nok godt hjulpet av dagbøkene til @Poppsilopp, @kaffemor og @lille_frosk:hjerte: (Håper ikke jeg har glemt noen!). Ihvertfall, hele greiene førte til en prat med mannen nå ikveld. DET VIRKER SOM AT VI ER ENIGE OM AT DET BLIR ET BARN TIL! Ikke nå med en gang da. Vi har noen kriterier som må oppfylles før vi begynner å prøve:

Det aller viktigste er at vi får orden på helsa! Det betyr et sunnere kosthold og endel kilo for begge to. Mest kilo skal av meg. Orker ikke være så overvektig før jeg blir gravid. Nekter :opplyser: Jeg tenker ca 20kg ned. Sist sluttet jeg å snuse, nå skal jeg bruke motivasjonen på å gå ned i vekt og ha en sunnere livsstil :jepp: Jeg blir supermotivert av å ha det som krav. Da jobber jeg mot noe konkret. Ikke minst hjelper det også på psyken min i tillegg til at jeg vil ha overskudd å gi til barna mine. Kunne delta og være aktiv med dem :jepp: Det er ikke aktuelt nå :(

Ellers er det at jeg virkelig må prøve å få meg jobb og få testet arbeidskapasiteten for å prøve å øke inntekten. Jeg er dessverre på vei over på aap. Jeg vil ingenting mer enn å jobbe! Men det er ikke så lett når helsen begrenser hva man kan gjøre og arbeidsledigheten er høy. Så gjenstår det å se om jeg i det hele tatt klarer det. Regner med mer hjelp fra Nav nå :jepp: og jeg er åpen for praksis og andre tiltak jeg altså! 

Med andre ord ble jeg veldig lykkelig og motivert nå på slutten av dagen :hjerte: Mannen :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig glad av å lese det du skrev :) Lenge siden jeg har vært innom her, men tror jeg har hilst tidligere. 

Så utrolig herlig det må være å sitte med den følelsen du  gjør nå, kjenner det bobler i meg bare av tanken. Den lengselen og tanken etter å begynne prøvingen er så fin! Fint med en så god motivasjon og start, for en livsstilsendring med fokus på god helse.

Lykke til :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Mumsy skrev:

Jeg ble skikkelig glad av å lese det du skrev :) Lenge siden jeg har vært innom her, men tror jeg har hilst tidligere. 

Så utrolig herlig det må være å sitte med den følelsen du  gjør nå, kjenner det bobler i meg bare av tanken. Den lengselen og tanken etter å begynne prøvingen er så fin! Fint med en så god motivasjon og start, for en livsstilsendring med fokus på god helse.

Lykke til :yvonne:

Takk :)

Ja det er en helt egen følelse :rodmer: Det er leeeenge siden jeg har vært så motivert og bestemt som jeg er nå. Nå er det utelukket å spise godteri som før. Hittil har jeg alltid funnet en grunn, nå finner jeg kun grunner til å ikke gjøre det ;) Supermotivert! Elsker den følelsen. Og det er den følelsen av å gjøre noe for min egen del som er sterkest nå faktisk. Ikke følelsen av å planlegge barn. Men den kommer jo fra planlegging, :hoho: innviklet. Jeg vet jeg klarer det fordi jeg klarte å slutte å snuse sist, uten problem. Det er myyyye verre! Var et helvete de gangene jeg prøvde på det før vi planla barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at dere har blitt enige om en til (etter hvert). Jeg er også sinnsykt babysyk. Sånn skikkelig. Men så må jeg jo avslutte ammingen før vi kan ha nytt prøverørsforsøk, og det har jeg jo ikke lyst til, så jeg har skikkelig ambivalente følelser omkring det hele. Men åååh... Det rasler hardt i eggstokkene når jeg er i de ulike dagbøkene. :ler: Jeg bør også gå ned 10 kg før vi prøver. 

Lykke til med arbeidsutprøving, håper du får deg en spennende praksisplass eller noe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for minstesøsken etter hvert! Det er en lykke bare å komme dit at man vet at det skal skje, det følte i alle fall jeg. Vite at man er enige om dette prosjektet, er sammen om det. Kjempefint! :nigo:

Dere er også superflinke som tar tak i utfordringer og jobber med de. Det er DET som er suksess, ikke de som tilsynelatende vandrer gjennom livet uten problemer av noe slag. Masse lykke til med arbeidsutprøving, jeg krysser fingrene for at du får en god veileder som du kan snakke godt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempekos å vite :hjerte: Da blir det et konkret mål liksom :nigo:

*puppepause* 

Takk :) Vi føler det er veldig lurt å være frampå og bevisst bygge forholdet :jepp:

Ja det håper jeg og! Jeg søker også selv men det er helt umulig. Frustrerende :daane:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et koselig innlegg. Godt å se at det går bra for dere og at dere har funnet konkrete mål å jobbe mot sammen. 
Og så spennende med minstesøsken etterhvert da! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Beccy87 skrev:

For et koselig innlegg. Godt å se at det går bra for dere og at dere har funnet konkrete mål å jobbe mot sammen. 
Og så spennende med minstesøsken etterhvert da! :yvonne:

:hjerte:

Kjempespennende! Og veldig rart å bestemme seg fra en dag til en annen? :klo: Det sa liksom bare pang! Så var det bestemt :fnise:

......

Helt vilt enkelt å holde seg vekk fra søtsaker når jeg har en så god grunn :nigo:Bare å bli vant til det, kosten blir enda strengere hvis jeg blir gravid :P

Mini har smittet meg :griner: Jeg har sår hals og nese, fryser og kjenner i kroppen at noe er på gang :( Hater å være syk. Spesielt etter 2 uker med sykdom og medfølgende innesitting. Jeg skulle gjøre mye nå når han endelig er frisk :hoho: Det får bare bli som det blir :bond:

God natt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh så herlig kjære deg! Her var det mye gøy og spennende som skal skje fremover :) Herlig motivasjon for å legge om livsstilen også :hoppe: 

Så flinke dere er som jobber med forholdet! Lurt å være litt i forkant på sånt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blæ. Vi går inn i helg #3 med sykdom :( Nå er det visst min tur. På med soveullsokker, ullgenser og pysjbukse :hoho:

I helgen blir runde to med nattavvenning. Pappaen og jeg bytter og han sover hos mini :nigo: Lurer på om jeg har sagt at vi sover på forskjellige rom? Det gjør vi. Mye bedre søvn for alle! Ihvertfall sålenge sprinkelsengen på mystisk vis har spikermadrass :klo:

Amming ja. Herregud så mye pupp han vil ha når han er syk! 100 000million ganger for dag om han er hjemme. Det går sikkert i perioder akkurat som med matinntaket :jepp: Men det er vel spesielt også ved sykdom merker jeg. Sykt glad for puppen da! 

Og i morgen er det Greys Anatomy :strix:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sover også ofte på forskjellige rom. Best mulig søvn til flest mulig er vårt motto, og det trumfer det romantisk-koselige "legge seg sammen" altså. Hvordan er formen? Og hvordan har nattavvenningen gått?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...