Gå til innhold

Lang reise med baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så enkelt er det ikke. Mor kan ha det utmerket, men barnet være utsatt for smittefare, ha mindre toleranse for varme etc. Og for barnets skyld er det en fordel å være nær sykehus. Voksne drar til alskens øde, vakre steder og har det fint, men det betyr ikke at det da er like forsvarlig å ha med seg barn.

Men jeg ville ikke vært engstelig for å dra til Sør-Frankrike og bo slik Ts beskriver. Høres ut som en utmerket ide. Men ville tatt fly, ikke bil.

Anonymkode: e65a2...9d0

Selvsagt utsetter man ikke barnet sitt for fare, det sier seg selv, men så små barn trenger man ellers ikke ta spesielle hensyn til aktiviteter på feriestedet for eksempel. De kan fint være med på både strandferie og byferie for eksempel, så lenge det pasder foreldrene og ikke stresser dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen problemer med destinasjon og lengde på ferien. Men hadde definitivt droppet bilturen og flydd isteden, samt tatt en ordentlig vurdering på om mangel på vaksiner utgjør en fare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/11/2017 den 23.37, AnonymBruker skrev:

Ville aldri kjørt så langt med baby.. Da er der bedre om du flyr med baby og mannen din kjører. Det gjorde vi bare fra Haugesund til Oslo. Prøvde å kjøre fra oslo til Haugesund og brukte 15 timer (turen tar vanligvis rundt 7-8 timer). Bestilte flybillett til baby og meg for hjemturen dager etter. Ellers ser jeg ikke problemet når dere har eget hus. Vi var 4 uker i USA da baby var 5 mnd og igjen da baby var 8 mnd.

Anonymkode: 27f41...471

OT men hvor gammel var babyen deres da? Vurderer samme tur...

Anonymkode: e0256...7b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjørt den turen, om jeg ikke på forhånd hadde kjørt mange langturer med barnet og følte meg trygg på at det syntes lange bilturer var ok.

Hadde heller ikke dratt slik det er nå mtp meslinger. OM han/hun blir smittet hadde jeg følt at det var MIN skyld. Og som noen  andre her sier, dere kommer til å være i kontakt med mange smittekilder. 

Utenom disse to punktene hadde jeg syntes at det var ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, July 12, 2017 den 20.27, AnonymBruker skrev:

Jeg kom akkurat hjem fra en treukers tur til Frankrike med baby. Vi tok kjøreturen nedover som en tur med ett par overnattinger. Gikk så fint at. Vi tok hyppige stopp så jr fikk sprelle og jeg satt innimellom i baksetet å fjaset å lekte med han om han ble urolig og stopp var vanskelig. Han fikk også noen nye leker å plundre med i stolen og ble bestikke med skumpinner om han ble urolig ved feks kø.

Vi storkoste oss 😊 masse masse familietid. Meslingvaksinen tok vi to uker før vi reiste. Det er to uker før den får full effekt. Han må ta den en gang til når han blir eldre da, men det går greit.

Reis med god samvittighet ts, du kjenner babyen din best. 

Anonymkode: ca093...331

Men man må vel være 9 mnd for å få den vaksinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Jeg bare lurer, hvorfor? Hvorfor drasse med seg baby og hunder ned dit? Hva er målet? Er det slik at foreldrene dine bor der hele året, slik at dere ikke får sett de ellers? 

Å ta med babyen på en så lang biltur synes jeg er skikkelig uforsvarlig. I tillegg i verste krabbealder! Og hva får babyen ut av det? Seriøst, la babyen komme først i et eller to år i det minste. Dere klarer dere uten slike ferier den korte tiden! Det er barnet deres som skal være førstepri nå, ikke hva dere selv ønsker. Jeg får ganske så vondt av hundene med så lang tid i bil også.... 

Anonymkode: a91f6...7fc

Ja skikkelig slemt å ta med seg baby til frankrike altså, der vi koser oss sammen som en familie, triller turer, bader og nyter livet.  I et hus med hage perfekt for en liten familie. Rolige omgivelser og deilig klima.

Jeg er nok en mye bedre mor om jeg bare sitter hjemme i sofaen i norge i vår regnet, der hele permisjonen går med til "hverdager" 

Nei takk ;) frankrike blir det, 6 uker :)

Anonymkode: a7a65...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2017 den 10.19, AnonymBruker skrev:

Så enkelt er det ikke. Mor kan ha det utmerket, men barnet være utsatt for smittefare, ha mindre toleranse for varme etc. Og for barnets skyld er det en fordel å være nær sykehus. Voksne drar til alskens øde, vakre steder og har det fint, men det betyr ikke at det da er like forsvarlig å ha med seg barn.

Men jeg ville ikke vært engstelig for å dra til Sør-Frankrike og bo slik Ts beskriver. Høres ut som en utmerket ide. Men ville tatt fly, ikke bil.

Anonymkode: e65a2...9d0

Husk at dette blir på våren,  det er ikke veldig varmt i frankrike da. Som en sommer dag i norge.

Og sykehuset ligger 10 min unna. 

Måten vi kommer oss dit er ikke helt avgjort :)

Anonymkode: a7a65...ba6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nydelig ut! Vi har reist masse med baby, både bilturer og flyturer, og vært borte tre uker sammenhengende når vesla var 6mnd gammel. Så lenge vaksinene blir tatt tidligere, så sier jeg kjør på! Baby er fornøyd når foreldrene er fornøyde. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig drar du ikke når det er snakk om meslingutbrudd?!

Vaksinen kan ikke tas før 9 mnd, og at folk likevel sjanser på å dra steder før dette er for meg uforståelig (og egoistisk, for det er foreldrene som vil på ferie).

Snakket om det samme på helsestasjonen, og de fraråder sterkt å reise til land med utbrudd. 

Jeg kunne hvertfall ikke levd med meg selv dersom barnet vært ble smittet fordi JEG ville på ferie.

Edit: Ferien i seg selv ser jeg ikke problem med (Men ville tatt fly), men at folk er så avslappet til smitte er skummelt.

Endret av Lille Rosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...