Gå til innhold

Service på merkeverksted?


Kelli

Anbefalte innlegg

Jeg har en 2 år gammel mercedes som skal på sin 2 service. Fikk besked om at denne servicen vil komme på 9500. Gikk på prissøk og fant at en rekke verksteder kunne ta service for mellom 4400 og 4800. Vurderer å avbestille timen hos merkeverkstedet og bruke et annet verksted. Hvorfor i allverden tar merkeverksted dobbelt så mye som andre? Hva er deres mening om merkeverksted kontrs andre verksted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det du ikke har fått opplysninger om er at for eksempel rustgarantien ikke vil være gyldig om du bruker et annet verksted. Noen verksteder tar ikke imot biler under 5 år på service, fordi kunden kan tape garanti ol. Hos forhandler. 

Hvorfor de er dyrere må høyere makter svare på. Vær og klar over at dersom du har kjøpt bilen hos en stor landsdekkende merkeforhandler så vær sellektic til hvilket verksted du bruker. Lever og bilen samme dag som du henter den, om mulig. 

Anonymkode: e1ffd...c42

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Kelli skrev:

Jeg har en 2 år gammel mercedes som skal på sin 2 service. Fikk besked om at denne servicen vil komme på 9500. Gikk på prissøk og fant at en rekke verksteder kunne ta service for mellom 4400 og 4800. Vurderer å avbestille timen hos merkeverkstedet og bruke et annet verksted. Hvorfor i allverden tar merkeverksted dobbelt så mye som andre? Hva er deres mening om merkeverksted kontrs andre verksted?

Pga vi er nyttige idioter, med " formye" penger.

Det er uhørt at de skal ta dobbelt så mye

 Så er vi skremt til døde med fy...fy....fy...du må bruke vårt dyre merkeverksted.

Jeg har villet undersøkt ang garantien om du skal  bruke et annet godkjent verksted. Spør inne på nettsider til bilorganisasjonen. 

Ditt merke er ikke det eneste. Som eier av ny Volvo selv...har jeg vært det samme. Når folk hører prisen på hva som eks er gjort, så steiler de. Jeg vil ikke bruke merkeverksted igjen. 

Anonymkode: 59898...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de dyreste merkene, type PREMIUM, så operer verkstedene med timepriser på ca. 2000 kr. Da blir det dyrt å bytte lyspærer o..l..

Anonymkode: 7a981...b71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

På de dyreste merkene, type PREMIUM, så operer verkstedene med timepriser på ca. 2000 kr. Da blir det dyrt å bytte lyspærer o..l..

Anonymkode: 7a981...b71

Mercedes i oslo på de dyre utgavene ca 3000kr timen.

Anonymkode: 5d169...a45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...