Gå til innhold

Til deg som vil leve sunt....hva spiser du på flyplasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Blondie65 skrev:

Mener du at jeg skal smøre matpakke kl 5 om morgenen så jeg kan spise den kl 18-20 om kvelden på vei hjem med fly? 

Ja, hva er problemet med det? Du kan smøre den kvelden før også, hvis du ikke vil bruke de ekstra to minuttene på morgenen? 

Anonymkode: fa0da...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hva er problemet med det? Du kan smøre den kvelden før også, hvis du ikke vil bruke de ekstra to minuttene på morgenen? 

Anonymkode: fa0da...db8

Jeg vil ikke spise en matpakke som har ligget svett i vesken min en hel dag. Det gidder jeg virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Blondie65 skrev:

Mener du at jeg skal smøre matpakke kl 5 om morgenen så jeg kan spise den kl 18-20 om kvelden på vei hjem med fly? Det er selvsagt hjem fra møte som er problemet. Og vente med å spise er gjerne ikke en mulighet når man er sulten i 17-18 tiden og ikke er hjemme før 21-22.

Det går faktisk an å kjøpe med seg noe mat i en butikk før man drar til flyplassen også, da. 

Anonymkode: 22124...94f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går faktisk an å kjøpe med seg noe mat i en butikk før man drar til flyplassen også, da. 

Anonymkode: 22124...94f

Nei, det går faktisk ikke alltid an. Ikke alle reiser foregår til og fra Oslo S vet du.

Jeg spiser mer enn gjerne flyplassmat og mener at det ikke alltid er mulig å unngå det. Jeg forsøker å velge de sunneste alternativene som finnes der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Blondie65 skrev:

Nei, det går faktisk ikke alltid an. Ikke alle reiser foregår til og fra Oslo S vet du.

Jeg spiser mer enn gjerne flyplassmat og mener at det ikke alltid er mulig å unngå det. Jeg forsøker å velge de sunneste alternativene som finnes der. 

For du var ikke noe særlig vrang heller.

Anonymkode: 22124...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For du var ikke noe særlig vrang heller.

Anonymkode: 22124...94f

Jeg er ikke vrang. Jeg gjør oppmerksom på at det ikke alltid er ønsket eller mulig å smøre matpakke eller handle på vei til flyplassen. Jeg har stått på Sogndal Flyplass og spist nøtter fra salgsautomaten mer enn en gang. Jeg har også handlet på 7-11 på Bergen Lufthavn fordi jeg var helt innhul av sult etter lang dags reise og møter og ingen mulighet til å "stikke innom butikken" eller smøre matpakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg reiser mye pga jobb, og noe tid går derfor på flyplasser. Jeg prøver å unngå å spise på flyplassen, men noen ganger må man. Narvesen  selger skyr, andre yoghurter, nøtter, oppskåret frukt etc, så det er fullt mulig. Er jeg med andre og vi skal spise på en restaurant bestiller jeg salat, sushi eller etc. Jeg legger så fort på meg at hadde jeg skulle unt meg å spise hva jeg ville på en flyplass hadde jeg vært enda større enn jeg er. 

 

Anonymkode: dc0aa...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt på narvesen/deli de luca, noen selger også epler og bananer, ha med deg tom vannflaske som du kan fylle opp på flyplassen etter sikkerhetskontrollen, dersom jeg skal til utlandet pleier jeg å sjekke på nett om flyplassen har noen kjedealternativer som har sunn mat, ha med proteinbar eller andre barer, dersom det er et smørbrød sted kan du be pent om hva du vil ha på istedenfor å følge menyen, og nøtter på pose er en ide, men vær obs på allergikere,

Anonymkode: 52d2a...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper kun kaffe/drikke. Betaler ikke overpriset dårlig mat. Har jeg en flaske vann på utsiden før sikkerhetskontrollen, tar jeg tomflasker med; fyller den opp med vann selv

Burde vært noen drikkefontener der.

Jeg har smakt mat på eks gardermoen...aldri mer

Anonymkode: a7f3b...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøper kun kaffe/drikke. Betaler ikke overpriset dårlig mat. Har jeg en flaske vann på utsiden før sikkerhetskontrollen, tar jeg tomflasker med; fyller den opp med vann selv

Burde vært noen drikkefontener der.

Jeg har smakt mat på eks gardermoen...aldri mer

Anonymkode: a7f3b...5cb

Det er drikkefontener på Gardermoen. Utenfor flere av toalettene. Ellers er det jo vann i springen, men av en eller annen grunn får man bare varmt vann i de fleste kranene. Gjør sikkert underverker for Imsdal-salget. 

Anonymkode: fa0da...db8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 16.08, Cyrus skrev:

Sist jeg var på flytur hadde jeg med meg en 12-pack ferdigkokte egg. Tror ikke det er hvetemel i egg...

:kvalm:

Anonymkode: e502d...496

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Blondie65 skrev:

Mener du at jeg skal smøre matpakke kl 5 om morgenen så jeg kan spise den kl 18-20 om kvelden på vei hjem med fly? Det er selvsagt hjem fra møte som er problemet. Og vente med å spise er gjerne ikke en mulighet når man er sulten i 17-18 tiden og ikke er hjemme før 21-22.

Eh, ja, hva er egentlig problemet med det? Det er dette de fleste studenter gjør i eksamensperioden. Drar på skolen kl 8 på morgenen, og sitter til kl 20-22 på kvelden. I mellomtiden spiser man matpakker. 

Man har matboks med kjøleelement, og man kan også ta ut mat fra fryseren når man drar slik at det er tint når det skal spises.

Anonymkode: 8d6b3...4e1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh, ja, hva er egentlig problemet med det? Det er dette de fleste studenter gjør i eksamensperioden. Drar på skolen kl 8 på morgenen, og sitter til kl 20-22 på kvelden. I mellomtiden spiser man matpakker. 

Man har matboks med kjøleelement, og man kan også ta ut mat fra fryseren når man drar slik at det er tint når det skal spises.

Anonymkode: 8d6b3...4e1

Men dette er altså ikke et alternativ når man har heldagsmøter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blondie65 skrev:

Men dette er altså ikke et alternativ når man har heldagsmøter.

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ikke? 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

Fordi jeg ikke vil ha en matpakke med kjøleelement i vesken en hel dag. Eller i en uke i strekk. Jeg har mer enn nok med å ha PC og lignende med på slike jobbreiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Blondie65 skrev:

Fordi jeg ikke vil ha en matpakke med kjøleelement i vesken en hel dag. Eller i en uke i strekk. Jeg har mer enn nok med å ha PC og lignende med på slike jobbreiser.

Du er vanskelig. Dette har ikke noe med at det ikke er en fin mulighet dersom man vil spise sunt eller om man vil holde prisen lav. Dette handler rett og slett om at du vil kjøpe mat på flyplassen. Helt greit det, men jeg ser ikke hvorfor dette gjør at du vil nedfelle alle andre greie forslag. 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du er vanskelig. Dette har ikke noe med at det ikke er en fin mulighet dersom man vil spise sunt eller om man vil holde prisen lav. Dette handler rett og slett om at du vil kjøpe mat på flyplassen. Helt greit det, men jeg ser ikke hvorfor dette gjør at du vil nedfelle alle andre greie forslag. 

Anonymkode: 8d6b3...4e1

Jeg presiserer nok en gang at det er fullt mulig å kjøpe sunn mat på flyplassen. Jeg presiserer også nok en gang at det er upraktisk og ikke minst lite fristende å gå rundt med matpakke/boks når man er på jobbreise. Som regel får man også måltidet dekket.

Når man reiser OFTE og må forholde seg til mat på flyplasser må man også der spise sunt. Jeg ser ikke problemet da det er frukt, knaskegulrøtter og påsmurt mat som er fullt mulig å spise selv om man ønsker å være sunn. Man må ikke ty til matpakke.

Jeg er ikke vanskelig. Jeg forholder meg til hva som er praktisk for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sola de skrev:

Knaskegulrøtter og frukt

Ja for det holder jo lenge. 

Anonymkode: 58176...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...