Gå til innhold

Til deg som vil leve sunt....hva spiser du på flyplasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du hadde den i boks. Du har lov å ha med brødskiver, men ikke boks. 

Anonymkode: de47f...f6a

Faktisk matpapir oppi en blank plastikkpose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reiser mye og har heldigvis diverse bonuskort og kredittkort som gir meg tilgang til AirPort lounges. Masse tilgang på sunne og usunne alternativer. 

Anonymkode: 94aea...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tipper du hadde den i boks. Du har lov å ha med brødskiver, men ikke boks. 

Anonymkode: de47f...f6a

Det stemmer ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ofte flyr du, da? Spis før du drar. Jeg flyr 1 gang pr 10. År kanskje. Så er ikke så viktig for min del. Du må fly veldig ofte før det blir et problem med hva du spiser på flyplassen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sjelden på flyplassen, tilbringer jo sjelden mer enn et par timer der. Spiser jeg noe blir det gjerne pizza eller burger. Gjør ikke det store utslaget selv om jeg reiser ofte. 

Anonymkode: fa0da...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Linaria
På 11/07/2017 den 23.36, Supernova17 skrev:

Det er visst ikke lov. Jeg har allergier, men de tok fortsatt fra meg min medbrakte mat :O :O Altså i sikkerhetskontrollen.

Jeg har alltid med medbrakt mat. Det er ikke noe problem så lenge det ikke er flytende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Linaria skrev:

Jeg har alltid med medbrakt mat. Det er ikke noe problem så lenge det ikke er flytende.

Da har enten du vært heldig, eller jeg uheldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria
Akkurat nå, Supernova17 skrev:

Da har enten du vært heldig, eller jeg uheldig.

Det er fullt lovlig å ha med mat som ikke er flytende. Jeg har flere ganger hatt med diger reinsdyrstek og om de sjekker den får jeg bare ''kos deg med middagen'' :P

Ellers har jeg som oftest med brød med pålegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.7.2017 den 14.51, AnonymBruker skrev:

Er ikke mulig å få kjøpe noe sunt....vil også helst unngå hvetemel. Er ikke hysterisk på noen måte,men legger veldig lett på meg av drittmat.

Anonymkode: 04b2e...670

Har med matpakke, kjøper drikke innenfor sikkerhetskontrollen. Det er ikke spesielt vanskelig, regner med du har hørt om medbragt mat? Det er det beste om du er redd for vekta. 

Anonymkode: def7d...85e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det ikke alltid passer seg sånn at man kan ta med matpakke heller. 

Anonymkode: 58176...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mye som er vanskelig her i verden. 

Anonymkode: ae8c6...612

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er mye som er vanskelig her i verden. 

Anonymkode: ae8c6...612

Tusen takk for en klok og innsiktsfull kommentar. 🙄

Anonymkode: 58176...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det ikke alltid passer seg sånn at man kan ta med matpakke heller. 

Anonymkode: 58176...ceb

Flyreiser planlegges da vanligvis et par dager i forveien, da må man kunne ta med matpakke?

Anonymkode: a36e9...2a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyreiser planlegges da vanligvis et par dager i forveien, da må man kunne ta med matpakke?

Anonymkode: a36e9...2a3

Hvis jeg flyr til  Oslo i et møte og skal hjem igjen, hvor er det du mener jeg kan smøre matpakke? Det er faktisk helt sant slik som vedkommende du svarer sier: det er ikke alltid at det passer slik. Enda verre blir det på bittesmå flyplasser der det eneste tilbudet er en salgsautomat og man ikke har hatt mulighet til å smøre niste.

Og noen av oss flyr faktisk litt oftere enn et par ganger i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ta med meg matpakke når det kan la seg gjøre. Noen ganger tar jeg med bare nøtter, dadler, rosiner og spiser bare det.

Hvis jeg er så sulten eller bare har veldig lyst på noe, kjøper jeg 1 baguette med salat og diverse. Tåler godt å bre spise litt. Det gjør de fleste som ikke har allergier. Problemet for mange er vel kunsten å bare spise litt. Da går det helt greit med hensyn til både sunnhet og vekt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tar meg et rekesmørbrød på Havsalt på Gardermoen. Er ikke sånn voldsomt mye mat men akkurat nok. Tar ellers med frukt hvis jeg vil ha noe mer. Drikker mye vann. I utlandet så varierer det litt. I går spiste jeg fajitas f.eks, andre ganger kan jeg ta meg en baguette av noe slag. Gidder ikke være nazi på mat hele tiden. 

Anonymkode: c9cfb...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Hvis jeg flyr til  Oslo i et møte og skal hjem igjen, hvor er det du mener jeg kan smøre matpakke? 

 

Hjemme? Eller vente til man kommer hjem igjen med å spise hvis man ikke finner noe passende på flyplassen? 

Anonymkode: fa0da...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flyreiser planlegges da vanligvis et par dager i forveien, da må man kunne ta med matpakke?

Anonymkode: a36e9...2a3

I noen tilfeller ja, men ofte er jeg på farten på en slik måte at jeg ikke har mulighet til å reise rett hjemmefra med matpakke. 

Anonymkode: 58176...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjemme? Eller vente til man kommer hjem igjen med å spise hvis man ikke finner noe passende på flyplassen? 

Anonymkode: fa0da...db8

Mener du at jeg skal smøre matpakke kl 5 om morgenen så jeg kan spise den kl 18-20 om kvelden på vei hjem med fly? Det er selvsagt hjem fra møte som er problemet. Og vente med å spise er gjerne ikke en mulighet når man er sulten i 17-18 tiden og ikke er hjemme før 21-22.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...