Gå til innhold

Til deg som vil leve sunt....hva spiser du på flyplasser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke mulig å få kjøpe noe sunt....vil også helst unngå hvetemel. Er ikke hysterisk på noen måte,men legger veldig lett på meg av drittmat.

Anonymkode: 04b2e...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Medbragt mat. Eller ikke noe. Spiser før jeg drar til flyplassen. 

Mat på flyplasser er i tillegg dyrt.

Anonymkode: 83d91...54c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo veldig an på hva du legger i sunt. En grov baguette med skinke er jo bedre enn pizza. Ellers så er det jo ofte sushisteder på de største flyplassene, eller salat og yoghurt i kioskene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke mulig å få kjøpe noe sunt....vil også helst unngå hvetemel. Er ikke hysterisk på noen måte,men legger veldig lett på meg av drittmat.

Anonymkode: 04b2e...670

Man legger ikke mer på seg av "drittmat" kontra "sunn mat" - det er mengden som har noe å si. 1000 kalorier er 1000 kalorier uansett om kilden er sunn eller ikke.

Selv lever jeg sunt men ikke så sunt at jeg ikke har noen utskeielser her og der. Spiser fint pizza, donerkebab, kfc eller burgere når jeg er på en flyplass og det rumler i magen. Såfremt jeg ikke ellers på dagen overstiger den totale mengden kalorier som skal til for å holde meg i likevekt så går det helt fint. Når man er på reisefot så får man sjelden mulighet til å spise så mye i løpet av en dag som man ellers ville gjort og av den grunn pleier jeg trøkke i meg det jeg greier når jeg først er på flyplassen da det kan være mange timer frem til neste måltid (på flyet sover jeg hele veien så der blir det ingen måltid).

Endret av WubWub
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cyrus

Sist jeg var på flytur hadde jeg med meg en 12-pack ferdigkokte egg. Tror ikke det er hvetemel i egg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi

Eh. Hvor ofte er du på flyplasser egentlig? Jeg syns du virker litt hysterisk jeg da. Du legger vel ikke på deg av et "usunt"måltid nå og da? Ta med deg niste da vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her...mente vel ikke at det bare er fordi jeg legger på meg. Det er fordi kroppen min har det best med sunn mat...og en annen viktig sak er at jeg ikke spiser palmeolje....og det er maaaange matvarer som inneholder det som man ikke skulle tro. Tenker jeg lager meg en god niste og har nøtter o.l. I veska:))) takk for svar forresten....

Anonymkode: 04b2e...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, NotNaomi skrev:

Eh. Hvor ofte er du på flyplasser egentlig? Jeg syns du virker litt hysterisk jeg da. Du legger vel ikke på deg av et "usunt"måltid nå og da? Ta med deg niste da vet du. 

Er på flyplasser ganske ofte....elsker å reise. Kanskje på flyplasser ti ganger i året....og skifter ofte fly da jeg reiser laaaangt.

Anonymkode: 04b2e...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr er bra....det kan jeg kjøpe:)) 

Anonymkode: 04b2e...670

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med meg noen rundstykker og kanskje en salat. Om jeg alikevell blir sulten kjøper jeg en baguette eller en pølse eller noe :) 

Anonymkode: 4577c...e59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cøliaki, så blir vel glutenfri baguett om det finnes eller salat eller yoghurt. 

Anonymkode: 230da...c57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på flyplasser ganske ofte....elsker å reise. Kanskje på flyplasser ti ganger i året....og skifter ofte fly da jeg reiser laaaangt.

Anonymkode: 04b2e...670

Ok. Men om du spiser usunt de gangene,legger du vel ikke på deg? Og hva for sunn mat savner du der egentlig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser salat eller frukt på flyplasser. Jeg har mye allergi. Men synes alltid det går fint, å finne noe.

Anonymkode: 21006...165

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her...mente vel ikke at det bare er fordi jeg legger på meg. Det er fordi kroppen min har det best med sunn mat...og en annen viktig sak er at jeg ikke spiser palmeolje....og det er maaaange matvarer som inneholder det som man ikke skulle tro. Tenker jeg lager meg en god niste og har nøtter o.l. I veska:))) takk for svar forresten....

Anonymkode: 04b2e...670

Hvorfor spiser du ikke palmeolje?

Anonymkode: 6d50b...754

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De få gangene i året jeg er på flyplassen spiser jeg det jeg vil, chiabatta med brie, bacon og ripsgele er favoritten + vin og kanskje en sjokolade til å ha med på flyet.  Hadde jeg reist veldig ofte hadde jeg rydd meg mer men hva du spiser 1-4 ganger i året har ingenting  å si i det lange løp. Er hverdagen dom teller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som flyvertinne og synes det er fryktelig kjedelig at det ikke finnes god og sunn mat på flyplassene. Ikke en gang på crewrommet er det god mat.  Jada,  man kan ta med seg mat, men noen ganger jobber vi i ti timer pluss reisen til og fra flyplassen, så da er vi jo hjemmefra i 12-13 timer. 

Gledet meg så til at det skulle bli flere restauranter på Gardermoen, men dessverre ble det ikke noe bedre! Fortsatt dårlig og dyr mat. 

Anonymkode: 9a123...c7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salat og frukt, eller finner meg en asiatisk restaurant. 

Anonymkode: a36e9...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor spiser du ikke palmeolje?

Anonymkode: 6d50b...754

kan ikke svare for TS, men palmeolje inneholder mye mettet fett, og er i tillegg veldig skadelig for miljøet (hugging av regnskog)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...