Gå til innhold

Hvor mye koster bilene deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nesten aldri.

Det har vist seg at elbiler i kalde klimaer som i Norge er svært robuste. Mange har etter 100-200k km opplevd maks 5% batteri-reduksjon. Siden batteriene har buffer i topp og bunn er det også litt å gå på her.

Med opp til 8 år batterigarantier så er det også ingenting å være redd for i lommeboka

Anonymkode: 90f41...f81

Leste for en liten stund siden at batteriet for de fleste el-biler vil vare hele bilens levetid. Det har vært uklarhet rundt kostnaden rundt bytte av batteri, men det vil koste ca. 43 000,(?). Risikoen og kostnaden skal være omtrent den samme som for en vanlig bil som risikerer å måtte bytte motor, men sjelden må det.

Fritt gjenfortalt etter hukommelsen!

Anonymkode: 47e43...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ny egolf uten lån i Oslo:

415 årsavgift

2900 full kasko (70 % bonus)

Strøm privat 100-200 kr mnd. snitt. På gata gratis.

Parkering borettslag 50 pr mnd. På gata gratis.

Bom gratis.

Service pr. år, ca. 3000 inkl. filter og viskere. Dekk 1000 i snitt i året.

Du kan regne med under 10k for en ny elbil + verditap. Kjører du mye så blir verditapet mindre enn det du sparer på fordelene:)

Anonymkode: 90f41...f81

Det er mye å spare på bom,årsavgift,bensin og parkering med el-bil i Oslo, kanskje 30000 i året? Men dette regnestykket ser ut til å mangle masse utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2017 den 9.55, I Grosny skrev:

Det er mange som skryter av lave bilkostnader her, men jeg tror noen av  dere har glemt noen av utgiftene som f.eks bremsevæske, vndusspylervæske, oljeskift, nye bremseskiver, støtdempere, bærekuler,rust, dekk,tauing,  garasje,.lyspærer (noen lyspærer er så krøkkete montert at karosserideler må skrus av for å få byttet de). Det er utrolig hvor mange små utgifter som kan samle seg opp.

Jeg har nok glemt vindusspylervæske, lyspærer og muligens ett sett med dekk, men ellers har jeg tatt med alt det andre i beregningen under reparasjoner. Garasje har jeg ikke.

Hilsen kvinne som selv styrer pengene sine men som er så heldig å ha både mann og familie som kan mekke på min gamle billige bil gratis eller til en billig penge :)

Anonymkode: 9c6d8...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

4000 i året

Anonymkode: 4090c...c0f

KLP? Jeg betaler det samme i året og har forsikringen i KLP :)

Anonymkode: 9c6d8...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å ha billån på hus/leilighet: Hva er nedbetalingstiden deres? Har en kamerat som kom glødende på besøk for noen år siden med ny Tesla til 600000kr. Den skal han ha nedbetaling på i 20 år, mye lengre enn han antagelig vil ha bilen. Han har et glødende forbruk og kommer ikke til å betale ned huslån før tiden (vi brukte fem år på vårt 20-års-fleksilån). Regnet i mitt stille hode og kunne ikke skjønne at en ellers smart mann går på den der...

Delkasko på våre 15 år gamle biler er bare rundt 2500kr/år. Det er sjeldne biler som allikevel er pålitelige, og som ingen ungdom vil bli sett i. Dét, og våre maksimale rabatter etter mange års kjøring og medlemskap i NJFF og to fagforeninger gjør at vi kan bytte forsikring annethvert år, til laveste pris. Følger man ikke med på forsikring stiger gjerne prisen med 10-25%/år, det er helt vilt. De lokker til seg nye kunder med lave priser og dr!ter fullstendig i eksisterende kunder.

Anonymkode: dc179...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/15/2017 den 8.17, AnonymBruker skrev:

Angående å ha billån på hus/leilighet: Hva er nedbetalingstiden deres? Har en kamerat som kom glødende på besøk for noen år siden med ny Tesla til 600000kr. Den skal han ha nedbetaling på i 20 år, mye lengre enn han antagelig vil ha bilen. Han har et glødende forbruk og kommer ikke til å betale ned huslån før tiden (vi brukte fem år på vårt 20-års-fleksilån). Regnet i mitt stille hode og kunne ikke skjønne at en ellers smart mann går på den der...

Delkasko på våre 15 år gamle biler er bare rundt 2500kr/år. Det er sjeldne biler som allikevel er pålitelige, og som ingen ungdom vil bli sett i. Dét, og våre maksimale rabatter etter mange års kjøring og medlemskap i NJFF og to fagforeninger gjør at vi kan bytte forsikring annethvert år, til laveste pris. Følger man ikke med på forsikring stiger gjerne prisen med 10-25%/år, det er helt vilt. De lokker til seg nye kunder med lave priser og dr!ter fullstendig i eksisterende kunder.

Anonymkode: dc179...948

Vi har akkurat kjøpt ny bil og økt boliglånet med 300 000. Vi har også økt de månedlige avragene med 3500 per måned for å kompansere (og matche det et billån potensielt kunne ha kostet), og vi forkortet lånetiden vår faktisk med et år.

Anonymkode: c5e1d...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...