Gå til innhold

Hvor mye koster bilene deres


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere på Kvinneguiden er alltid så økonomiske! Er det noen som tør å innrømme at de har en nyere bil og bruker mer penger på den?

Anonymkode: 47e43...8e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bil er aldri økonomisk "smart":scorpis::P

 

Endret av Prinsesse788
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten 3000 i lån pr mnd (i 4 år til...), 465 årsavgift, 500/mnd i forsikring, 250/mnd drivstoff (strøm), ca 3000/år i service.

Totalt 4038kr/mnd i gjennomsnitt. El-bil, 3 år gammel. 

Anonymkode: 65f04...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bil til 400k, ikke lån. Bruker den en del.. Kjører vel i snitt ca 16000 km i året. Bruker den til jobb også da.
Prøver å ikke kjøre ut bare for å handle osv, men ta flest mulig ting på veien. Ellers: unngå rushtidsavgift, ikke parkere i by, fyller alltid bensin når den er billigst...

Men koster jo en del. Forsikringen er vel 13.000 kr i året elns, bensin ryker det en del, bompenger ca 8000 i året MINST, årsavgift, piggdekkoblat (jajaaja vet at man ikke MÅ ha piggdekk, men greit når man er på/over fjellet syns jeg) etc

Anonymkode: 6015c...8f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Prinsesse788 skrev:

Bil er aldri økonomisk "smart":scorpis::P

 

Det er mye som ikke er det. Det er en prioriteringssak.

Anonymkode: 47e43...8e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ene kostet 460K og den andre 270K. Finansiert ved egenkapital og billån. Utgifter på bil er ca 10K per mnd, inkludert lån, forsikring, drivstoff og bom. Den ene bilen er elbil.

Anonymkode: 2d45e...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Prinsesse788 skrev:

Leaser, månedspris er 9900,-. 36mnd kontrakt. 

Er en hybrid og bruker cirka 80l. enten hver 14.dag, kanskje bare en gang i mnd. Kommer an på hvor mye jeg kjører. Borettslaget betaler strømmen. 

Årsavg. selvsagt, full forsikring kommer på 12000 i året. 

2017 modell så svært lite reparasjoner. Oljeskift nå til høsten etter ett år.

9900,- i mnd?????

Og samtidig bor du i et borettslag...

Fine prioriteringer :fnise:

Anonymkode: 925bd...0e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere på Kvinneguiden er alltid så økonomiske! Er det noen som tør å innrømme at de har en nyere bil og bruker mer penger på den?

Anonymkode: 47e43...8e4

Jeg er ikke økonomisk og har ny bil (kjøpt ny i år). 

Anslår følgende pr. mnd. 

Terminbeløp: 4400

Forsikring: 500 (usikker på denne, men gidder ikke logge inn for å se etter) 

Årsavgift: 235

Drivstoff: 800

Bomring: 200

Vasking: 100 (bruker selvvask så mye jeg kan) 

Dekkhotell: 100

 

Totalt: 6335/mnd

Altså 76020 pr. år hvis jeg har husket noenlunde rett i direkte utgifter.

Service kommer selvsagt i tillegg, men siden bilen er ny utgår det av dette årets budsjett og jeg vet ikke hva det vil komme på neste år. Dessuten kommer selvsagt verditap. 

Anonymkode: 739a2...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere på Kvinneguiden er alltid så økonomiske! Er det noen som tør å innrømme at de har en nyere bil og bruker mer penger på den?

Anonymkode: 47e43...8e4

Jeg har en veteranbil som sluker sånn 1.5 på milen. I tillegg er det alltid noe som må byttes, så det er ikke så mye penger som flyttes over på sparekontoen på slutten av måneden nå lengre! 

I tillegg har jeg en motorsykkel, som kanskje har vært kjørt 4000 km de siste tre sommerne tilsammen. Ellers står den mest og ruster utendørs. Vurderer å kvitte meg med den. 

Har en hverdagsbil også, som brukes i det daglige. 

Alt er nedbetalt (MC og veteran ble kjøpt kontant, hverdagsbilen hadde jeg lån på, men det er nedbetalt) Har vurdert å kjøpe ny hverdagsbil, men de jeg ser på krever enten lån eller lengre sparing om jeg ikke kvitter meg med noen av leketøyene mine. 

Det er to ting jeg aldri har regnet på, det ene er hva bil/mc koster meg i mnd, og det andre var hva hestene jeg hadde kostet meg i måneden. Ignorance is a bliss :D 

Anonymkode: 604cb...30f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke økonomisk og har ny bil (kjøpt ny i år). 

Altså 76020 pr. år hvis jeg har husket noenlunde rett i direkte utgifter.

Dessuten kommer selvsagt verditap. 

Anonymkode: 739a2...b56

Ja, og det er det dyreste på en ny bil. Du kan sikkert plusse på minst 50k de første årene.

Anonymkode: 90f41...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 tusen for ca 4 år siden. Og den går som en klokke men litt småplukk nå og da. Ganske stygg for å si det sånn, men man sitter jo inni bilen så det har jo ikke ett pjytt å si :P

 

Dama kjøpte nesten ny bil til 3 hundre tusen for ett par år siden og den har vært oftere innom værksted en min. Er ikke flink til å stelle med bilen, så kommer nok min til å svartne en vakker dag, da den har gått 7 hundre. Er en toyota carina E 94 modell, værdens beste vrak og familie bil. Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke. Kjøpte bilen til 37.000 for fem år siden og har vel brukt ca 5000 på reparasjoner siden da, noe som utgjør ca 1000 kr i året. Bruker drivstoff for ca 1000 - 1500 i måneden (kjører en del i jobben så får noe av dette dekket), betaler ca 300 kr måneden i forsikring. Og så kommer årsavgiften da + to-tre PKK siden jeg fikk bilen.
Bruker vel da ca 2000 kr i måneden sånn gjennomsnittlig med alt av utgifter. Synes det er en liten pris å betale for frihet til å kjøre dit jeg vil når jeg vil.

Anonymkode: 9c6d8...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere på Kvinneguiden er alltid så økonomiske! Er det noen som tør å innrømme at de har en nyere bil og bruker mer penger på den?

Anonymkode: 47e43...8e4

Det er jo Kvinneguiden...hvem har ansvar for penger i huset? :D Men, ærlig talt, her er mange som bruker sinnsykt mye penger. Hun som svir av 10k/mnd bare i billeie? Det må jo være en gigantisk SUV som koster så mye; tom. store Volvo koster jo bare halvparten. Oppå det kommer de vanlige utgiftene. Helt greit om man har inntekten, jeg dømmer ikke, men i mitt liv prioriterer jeg nok ganske annerledes.

Anonymkode: dc179...948

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2000 kr billån, 500 kr forsikring, ca 1000 kr i drivstoff, 500 kr, bompenger. Vasker somregel selv. Er såpass ny at jeg ikke har hatt den på service enda. Men regner med det blir fra 3-5000 kr i året omtrent. Også kommer årsavgift utenom.

Anonymkode: e026a...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I god KG-ånd har denne tråden blitt rapportert som hets mot dem som ikke har råd til bil og/eller førerkort.

Anonymkode: 2ac05...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange som skryter av lave bilkostnader her, men jeg tror noen av  dere har glemt noen av utgiftene som f.eks bremsevæske, vndusspylervæske, oljeskift, nye bremseskiver, støtdempere, bærekuler,rust, dekk,tauing,  garasje,.lyspærer (noen lyspærer er så krøkkete montert at karosserideler må skrus av for å få byttet de). Det er utrolig hvor mange små utgifter som kan samle seg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to biler, en uten lån og en med lån. Betaler 3300 i lån, 1000 i forsikring og ca 3300 i bensin/bompenger. 

Anonymkode: e06af...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 biler, 450' i billån, kjører 40000 i året, 12000 i forsikring, sikkert 20000 i bom.

Har for lengst sluttet å se på hva bilene koster, er et rent tapsprosjekt uansett.

Anonymkode: abad5...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, I Grosny skrev:

Det er mange som skryter av lave bilkostnader her, men jeg tror noen av  dere har glemt noen av utgiftene som f.eks bremsevæske, vndusspylervæske, oljeskift, nye bremseskiver, støtdempere, bærekuler,rust, dekk,tauing,  garasje,.lyspærer (noen lyspærer er så krøkkete montert at karosserideler må skrus av for å få byttet de). Det er utrolig hvor mange små utgifter som kan samle seg opp.

Har ikke skrytt på meg noe. Min mann jobber som bilberger og får diverse ting til bilen gratis eller til innkjøpspris, skulle noe skje så fikser han det som regel, tauing koster meg ingenting (for mange så koster det heller svært lite avhengig av hvilken forsikring de har), garasje har vi ikke, bilen selges/vrakes som regel en god stund før vi trenger å bytte flere deler hele tiden

Anonymkode: b429e...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...