Gå til innhold

Konspirasjonsteorier


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette temaet passer inn her, men jeg gjetter meg frem:) 

Tror dere på konspirasjonsteorier? 

Jeg har sett "the arrivals" på YouTube, og dette med illuminati virker ganske overbevisende! 

Og det er jo nettopp det det er, konspirasjon, men man kan jo begynne å lure. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som tror på de typiske konspirasjonsteorier (illuminati, månelanding osv) basert på YouTube-videoer overbeviser meg om at vi trenger mye bedre opplæring innenfor kildekritikk og vitenskapsteori i grunnskolen. Et eller annet har gått veldig galt at sted.

Anonymkode: 891f4...b32

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Architect

Nei jeg tror ikke på konspirasjonsteorier.

Men det er uansett fascinerende lesning selv om det bare er tøv.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som tror på de typiske konspirasjonsteorier (illuminati, månelanding osv) basert på YouTube-videoer overbeviser meg om at vi trenger mye bedre opplæring innenfor kildekritikk og vitenskapsteori i grunnskolen. Et eller annet har gått veldig galt at sted.

Anonymkode: 891f4...b32

folk har trodd på konspirasjoner i flere 100 år før man fikk youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det samme om kildekritikk. Har vært skeptisk lenge, men jeg tenkte det må være veldig godt skrudd sammen til å være bullshit 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, The Architect skrev:

 

 

folk har trodd på konspirasjoner i flere 100 år før man fikk youtube.

Ja, men det er ikke spesielt relevant for det jeg skrev.

Anonymkode: 891f4...b32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen tror jeg på, andre ikke.

Syns det er merkelig at ordet konspirasjonsteori har blitt et synonym for paranoid vrangforestilling, som om ingen noen sinne har samarbeidet om noe bak lukkede dører. :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tillion skrev:

Noen tror jeg på, andre ikke.

Syns det er merkelig at ordet konspirasjonsteori har blitt et synonym for paranoid vrangforestilling, som om ingen noen sinne har samarbeidet om noe bak lukkede dører. :P

Det er fordi konspirasjoner er høyst reelle, mens konspirasjonsteorier er spekulasjoner om at noen konspirerer. En konspirasjonsteori er bare en antagelse om at en konspirasjon finner sted, eller har funnet sted. Skjønner du forskjellen? Teorien er bare en påstand.

Anonymkode: d685c...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi konspirasjoner er høyst reelle, mens konspirasjonsteorier er spekulasjoner om at noen konspirerer. En konspirasjonsteori er bare en antagelse om at en konspirasjon finner sted, eller har funnet sted. Skjønner du forskjellen? Teorien er bare en påstand.

Anonymkode: d685c...9cd

Ja, er fullt klar over hva en teori er. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Uglems skrev:

Vet ikke om dette temaet passer inn her, men jeg gjetter meg frem:) 

Tror dere på konspirasjonsteorier? 

Jeg har sett "the arrivals" på YouTube, og dette med illuminati virker ganske overbevisende! 

Og det er jo nettopp det det er, konspirasjon, men man kan jo begynne å lure. 

Det er mye jeg tror på, det er og mye jeg er skeptisk til. Men jeg avfeier aldri med at "dette har aldri skjedd/det kommer aldri til å skje" "det er falskt" osv.  Det er utrolig mye uoppdaget i verden, mye vi ikke vet om enda, så man skal aldri si aldri. Ingen mennesker har fasiten på alt :) Det er mye man ikke har fasit på, mye rart som skjer, som ikke har fasit på :) Lett å finne logiske grunner, men ikke alltid det er så enkelt heller :) Jeg er åpen for at ting skjer i verden, som vi ikke vet om enda, som skjer her og nå, uten fasit..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder muligheten åpen for det. 

Det er så mange ting som skjer samtidig rundtomkring, som f.ex. at nå skal plutselig alle land i Europa innføre tvangsvaksinering uten at det har vært noen store epidemier eller noe. Klart dette er styrt fra høyere hold, og da kan jo hva som helst være styrt sentralt tenker jeg.

Anonymkode: 725b8...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder muligheten åpen for det. 

Det er så mange ting som skjer samtidig rundtomkring, som f.ex. at nå skal plutselig alle land i Europa innføre tvangsvaksinering uten at det har vært noen store epidemier eller noe. Klart dette er styrt fra høyere hold, og da kan jo hva som helst være styrt sentralt tenker jeg.

Anonymkode: 725b8...431

Da må man se på HVA som er bakgrunnen for ønske om tvungen vaksinering (som det vel faktisk bare er Italia som har innført enda). Det er veldig logiske grunner til det, og det er helt nødvendig fra et folkehelseperspektiv - nettopp fordi folk tror på konspirasjonsteorier når det kommer til vaksiner. Når en nasjon bestemmer seg for tvungen vaksinering, skjer det gjennom åpne demokratiske prosesser etter faglige høringsrunder, så særlig kontroversielt er det i grunnen ikke.

Og det HAR vært store epidemier. Det er risikoen for at det skal oppstå igjen som er årsaken til at man ser seg nødt til med tvang  å holde vaksinedekningen tilstrekkelig høy i en befolkning som ikke er kildekritisk nok til å forstå hva vaksiner gjør for dem.

Ser man på bakenforliggende årsaker til det man stiller spørsmål ved, finner man som regel noe som er svært logisk, og særdeles lite suspekt.

Anonymkode: d685c...9cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser man på bakenforliggende årsaker til det man stiller spørsmål ved, finner man som regel noe som er svært logisk, og særdeles lite suspekt.

Anonymkode: d685c...9cd

Det er bare når man er litt lettlurt. Ta f.ex. bompengestasjonene, tror du det handler om penger? Plutselig er hele landet fyllt opp av disse bompengestasjonene, og de kan nok brukes til langt mere enn å samle inn penger.

Anonymkode: 725b8...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare når man er litt lettlurt. Ta f.ex. bompengestasjonene, tror du det handler om penger? Plutselig er hele landet fyllt opp av disse bompengestasjonene, og de kan nok brukes til langt mere enn å samle inn penger.

Anonymkode: 725b8...431

Nei, det er når man er kritisk til det man finner. Det handler ikke om å være lettlurt. 

Det er forøvrig ikke hemmelig hvordan bompenger blir brukt, så du kan lett finne ut hvordan disse midlene blir benyttet, samt at de er underlagt komsesjon fra datatilsynet for å behandle opplysninger om kjøretøy. Hvis du er bekymret for hvordan passeringsinformasjon og skiltnummer benyttes, kan du kontakte datatilsynet.

Alle opplysninger kan misbrukes. Imidlertid ligger det også i bunnen at den som tar sjansen på straffbar bruk av innsamlede opplysninger bør ha så mye å vinne på det, og så liten risiko for å bli oppdaget, at det er sannsynlig at de vil gjøre det. Det er neppe noe som norske bomselskaper oppfyller, samt at de har rapporteringsplikt om sin drift.

Kan de misbruke informasjonen? Selvsagt.

Er det sannsynlig at de gjør det? Absolutt ikke.

Ville det kommet frem om de gjorde det? Det er ekstremt sannsynlig.

Anonymkode: d685c...9cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere for eksempel at begrepene "smartmåler", "smarttelefon" og "smartby" er oppstått helt uavhengig av hverandre?

Anonymkode: 725b8...431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, uten tvil.

Bare å google "conscpiracy theories that became true" så ser dere at det man på den tiden syntes virka helt villt, faktisk stemte.

The Arrivals er god.
The day before disclosure er også god.
Attica er god
Foredragene til Jordan Maxwell er knallbra
Foredragene og podcastene til David Wilcock er bra

youtube:
conspiracy vatican
conscpiracy ancient egypt
conspiracy annunaki

metaphysics documentary

Og spirit science

Så har du en god start og innføring i hva og hvordan verden egentlig er strukturert!
La folk som ikke interesserer seg få fortsette  å leve i fryd og gammen men jeg syns hvertfall det er givende å fortså hvorfor samfunnet er lagd som det er :)

Anonymkode: 5e16e...1b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google Agenda 21
google The georgia guidestones
Les boka 1984
les boka mengele zoo
les den norske boka Makten bak makten

Anonymkode: 5e16e...1b0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi konspirasjoner er høyst reelle, mens konspirasjonsteorier er spekulasjoner om at noen konspirerer. En konspirasjonsteori er bare en antagelse om at en konspirasjon finner sted, eller har funnet sted. Skjønner du forskjellen? Teorien er bare en påstand.

Anonymkode: d685c...9cd

Som evolusjonsteorien altså

Anonymkode: 936a7...fbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok av brukere på KG som tror på konspirasjonsteorier som gjelder global oppvarming og innvandring. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...