Gå til innhold

Bloggerspråk


abanabi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 minutter siden, Hebbbbbe skrev:

Helt enig! Høres ekkelt ut!

En annen ting som irriterer meg grenseløst gjelder forsåvidt ikke bare bloggerne, men også de som skriver i kommentarfeltet. Nemlig når folk ikke vet forskjell på hun og henne, og de og dem.  Han kysset "hun", jeg traff "de" osv. Det høres ut som om de er 14 år hele gjengen!

Jaa!! Jeg får i tillegg HELT fnatt av folk i kommentarfeltet som kjører totalt dramaqueenstyle med kommentarer som "tårene bare renner og renner her" fordi en eller annen bloggnisse har skrevet ett "sterkt" innlegg om ett eller annet totalt koko som i tillegg garantert bare er sponset her i fra og hjem. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det gledes"

"Ei litta..."

"...., si!"

får jeg fnatt av.

Endret av Femilie
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når de bruker ordet elsk på, aahhhh; ikke si at du har elsk på en bukse. Eller de litt yngre som skal høres litt erfarne ut: Pr.dags dato.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, justcurious skrev:

Solkysset hud. Jeg HATER det ordet

Du er ikke alene om det! Jeg får bortimot utslett av det ordet.

Og uttrykket "elsk på" F.eks elsk på denne genseren 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amazing får jeg litt fnatt av. "Denne suppa smaker helt AMAZING!" Usj. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
8 timer siden, veraa94 skrev:

Et lite irritasjonsmoment for meg er at "alle" bloggere har engelsk overskrift på innleggene sine.

en liten avsporing her bare om engelsk, når de skriver på engelsk på instagram, men utelukkende får svar fra folk på norsk hahahaha... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
1 time siden, MarianneE skrev:

Du er ikke alene om det! Jeg får bortimot utslett av det ordet.

Og uttrykket "elsk på" F.eks elsk på denne genseren 

Uttrykket "elsk på" er rett og slett så jævlig dårlig norsk og idiotisk at jeg får lyst til å ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
6 timer siden, Femilie skrev:

"Det gledes"

"Ei litta..."

"...., si!"

får jeg fnatt av.

Det gledes.. like dust som Elsk på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SelinaKyle

Jeg vet man kan skrive det, men når noen skriver 'Jeg har tenkt til å...' ; altså, tenkt til å høres så teit ut, har aldri lagt merke til denne måten å skrive på før flere bloggere begynte skrive det. Kan man ikke bare skrive 'Jeg har tenkt å...'

 

Og så, det aller styggeste jeg ser...de som skriver hvem når de mener hvilken!!! 'Hvem farge er det' osv... får vondt i hjertet av det hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Femilie skrev:

"Det gledes"

"Ei litta..."

"...., si!"

får jeg fnatt av.

Kan noen forklare meg hva "ei litta" kommer av/fra? Har aldri hørt noen si det eller sett noen skrive det før nylig, og nå ser jeg det "overalt". Får aids av de som bruker det foran han-/intetkjønnsord.  "Ei litta selfie", f.eks.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LinusMR
24 minutter siden, Rubella skrev:

Kan noen forklare meg hva "ei litta" kommer av/fra? Har aldri hørt noen si det eller sett noen skrive det før nylig, og nå ser jeg det "overalt". Får aids av de som bruker det foran han-/intetkjønnsord.  "Ei litta selfie", f.eks.

Fra Noora i SKAM ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Rubella skrev:

Ååh.  Ikke sett en eneste episode av Skam, så det forklarer litt! Takk :)

Flere medelever av meg på høyskolen sa "ei litta" alt mulig rart sånn rundt 2009, lenge før Skam, Harm og Hegseth.. 

Irriterende uansett ja!

Hater også skrivemåten ala "Ja nå har jeg stappet i meg ville mengder sushi sammen med Anette. Og hun? Hun spiste dobbelt så mye!!" 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri skjønt hva "si" skal bety liksom?

" nå har jeg endelig blitt brun si"

dafuq

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, _Malene skrev:

Bloggerspråk er generelt vondt for øyne og hjerne. 

Ja 😱

Enig med dem som trekker frem "elsk på" og "det gledes" som særlig irriterende!

For ikke å snakke om ordet "typ", som jeg undrende har sett brukt av mer oppegående folk enn den typiske rosabloggeren. 

Bloggere som bare bruker ordet "shoppe", uansett om de har handlet dagligvarer eller kjøpt nye gardiner - gaaahh!

Men jeg har aldri sett noen andre enn fotballfrue snakke om "å wrappe up dagen" sin, så det er jo noe å være takknemlig for.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...