Gå til innhold

Hormonbehandling - eggløsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste i pakningsvedlegget og på nett at man kan oppleve positiv eggløsning på tester før man egentlig har eggløsning etter slike kurer - noen som har erfaring å dele?

Min syklus har alltid vært 35 dager, hele livet. Nå er det egentlig dag 11 og el-testen hadde smilefjes noe jeg ikke ventet før på dag 20+
Kan det være behandlingen som fremskynder EL eller er det "tidlig test" som er svaret?

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket medikament har du fått da? Da jeg gikk på (dobbel) Pergotime kur, så kunne jeg komme inn på gynekologisk for undersøkelse etter så og så lang tid (husker ikke antall dager etter endt kur), for å sjekke eggløsning. 

Anonymkode: 55c7a...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok behandlingen som fremskynder El.

Anonymkode: 33f77...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste i pakningsvedlegget og på nett at man kan oppleve positiv eggløsning på tester før man egentlig har eggløsning etter slike kurer - noen som har erfaring å dele?

Min syklus har alltid vært 35 dager, hele livet. Nå er det egentlig dag 11 og el-testen hadde smilefjes noe jeg ikke ventet før på dag 20+
Kan det være behandlingen som fremskynder EL eller er det "tidlig test" som er svaret?

Anonymkode: f73e5...71e

Ser du hva du skriver i rørste avsnitt? Du kan få positiv eggløsningstest fordi hormonene i hormonkuren påvirker eggløsningstestene til å slå ut positivt. Var jeg deg, hadde jeg lagt bort eggløsningstestene og satset på sex hver 2. Eller 3. Døgn..

Anonymkode: 64e0d...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilket medikament har du fått da? Da jeg gikk på (dobbel) Pergotime kur, så kunne jeg komme inn på gynekologisk for undersøkelse etter så og så lang tid (husker ikke antall dager etter endt kur), for å sjekke eggløsning. 

Anonymkode: 55c7a...770

Klomifen, virkestoffer er om pergotime men et annet merke siden dette produkter ikke lengre gies i norge (etter 31.12.16)

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎07‎.‎07‎.‎2017 den 12.29, AnonymBruker skrev:

Ser du hva du skriver i rørste avsnitt? Du kan få positiv eggløsningstest fordi hormonene i hormonkuren påvirker eggløsningstestene til å slå ut positivt. Var jeg deg, hadde jeg lagt bort eggløsningstestene og satset på sex hver 2. Eller 3. Døgn..

Anonymkode: 64e0d...a90

Jeg tenker at det kan være vanskleig som prøver over lang tid å legge fra seg testene da de nok er en del av "hverdagen" for å holde track på syklus? Samtidig har jeg hørt flere som sier at syklusene kan endre seg ved hormonell hjelp, ergo er kanskje det å teste noe som føles viktig - så å bare legge det bort og ikke tenke på det tror jeg vil være vanskelig.

 

TS - har du andre "bivirkninger" som du merker, som hodepine, hetetokter, tåkesyn osv som er vanlig? Jeg tenker at kanskje en eller flere bivirkninger gjerne kommer sammen? Og dette med EL og tester er en form for bivirkning hvis jeg har skjønt det riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har alltid vært den som fryser lett men nå er det motsatt - er vel det som heter hetetokter kanskje men kommer ikke akkurat i tokter om dere skjønner? Testet positivt (smilefjes) på EL i tre dager, så ingen smilefjes på EL i to dager og nå EL igjen i dag. Har hatt en veldig urolig natt, våknet med et press i hodet på en måte, ikke hodepine akkurat men følte meg litt "uggen" - ikk eopplevd noe annet. Hadde grusomt mageknip i går etpar timer - usikker på om det var noe jeg hadde spist kanskje? Men det kjennes ut som om jeg har svake menssmerter, det har vært der siden dag to med smilefjeset på EL testen.

 

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Denne syklusen er merkelig - dag 24 og fortsatt positive EL-tester, nervene mine sliter! 

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 29 og fortsatt smilefjes på EL-testen... :klo:

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en graviditetstest i dag - negativ :( jeg gikk rett i kjelleren og har bare lyst å grine.

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:smilyblomst: så leit! Å være prøvere er ikke noen "dans på roser" desverre, det er mange nedturer på veien. Men hold fast ved oppturene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dette er merkelig, dag 51 (snart 52) og ingen mens? Noen andre som har opplevd dette? Alltid kunnet si på dagen når jeg får mensen. Tok ny test for sikkerhets skyld og den er negativ men jeg har UVI - kan det påvirke testene / mensen? 

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av gangene jeg ble gravid på pergotime fikk jeg eggløsning mye senere enn forventet. 

Vet det er vanskelig, men dropp el-tester og ha regelmessig sex istede.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 55 og ingen mens, ingen følelse av mens heller egentlig men føler meg på en måte litt "rar" ikke direkte oppblåst men full? Hatt noen dager hvor jeg har vært ekstremt trøtt - og tidvis uvel, men ut over det ikke noe å sette fingeren på bortsett fra UVI symptomer (har vært mye plaget med uvi, så har trimethoprim som jeg har tatt som vanlig.

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

62.. Hva skjer? Hvordan kan en hormonbehandling "fuckeopp" kroppen så mye? Er det vanlig? Er det vanlig å legge på seg? Mye, på samme tid? Har nesten ikke matlyst om dagen men går opp i vekt. Føler meg helt elendig egentlig, og hvis det er slik å være "aktive prøvere" med "hjelp" så tror jeg nesten ikke jeg orker - dessuten, når skal man starte kur to når man ikke får mens etter kur en?

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sier legen din? Du må ja ha oppfølging når du går på hormoner, enten i form av blodprøver eller ultralyd. 

Anonymkode: b7eed...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle prøver jeg tok før kuren er "normale" i fht det som ble testet. Urinprøve for UVI ble levert, men siden jeg har trimethoprim fikk jeg beskjed om å ta denne som avtalt med lege tidligere. Ut over dette ingen oppfølging da graviditetstestene har vært negative og "ubalanse er normalt" og legen mener det er "ingen grunn til bekymring" - men jeg burde kanskje krevd en ny kontroll?

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 70 og var hos lege i dag, nye prøver av ulik slag ble tatt sammen med UL for sikkerhets skyld som legen sa. Ikke gravid som jeg nok også selv visste - dersom alle prøver kommer tilbake "normale" blir jeg henvist til gynekolog for videre utredning.

Kjenner det har tatt på psyken min å være prøvere og vurderer gi opp og prøve infinne meg (oss) med at vi ikke får det til.

 

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Dag 96 og gjett hva? Mensen - tilsynelatende ut av det blå, ingen murring, ingen forvarsel, ingens menssmerter som vanlig - bare "Poff her er jeg!" når jeg gikk på do nå..

Nesten så jeg måtte skjerpe meg for ikke å grine!

Tør jeg håpe at EL kommer som normalt? Tør jeg håpe vi kan være prøvere med en gang, bør jeg vente en ekstra mens - hundre tanker som raser rundt og ingen å snakke med..

Anonymkode: f73e5...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om el kommer nå eller ikke er vanskelig å si. Men å prøve er jo ikke noe problem. 

Hormoner kan gi skikkelig kluss, det er ikke et ukjent fenomen dessverre.

Anonymkode: beb4b...877

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...