Gå til innhold

Trenger hjelp!!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en veldig god veninne i klassen som har mistet faren sin i dag... Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg ringe/sende melding og kondolere eller skal jeg bare la henne være????!!!!!!????

Anonymkode: f06ff...4ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville jeg tatt kontakt der dere snakkes oftest, ringe/sms/messenger osv og sagt at du hadde hørt om det, at du kondolerer så mye og at du er der for henne om hun trenger det. Det er veldig forskjellig hva folk syns er ok steder å kondolere på, men det er bedre å vise at du bryr deg enn å trekke seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt og vis at du bryr deg! Hvis ikke du har ringt alt, ring - og svarer hun ikke, send en melding.

De nærmeste må ta kontakt når noe slikt skjer - er så fælt når folk trekker seg unna.

Du trenger ikke å ha noe smart å si - det er helt greit å si at du ikke vet hva du skal si, men at du er der for henne, og viser det, er så viktig. Og - er du nær - si noe mer enn bare kondolerer.

Da jeg selv mistet mine foreldre, fikk jeg flere som sa "si fra hvis det er noe du trenger eller jeg kan gjøre for deg". Akkurat det er helt håpløs, jeg sa aldri fra da. For meg var det lettere å forholde seg til konkrete spm (riktignok noen dager senere), som "Har du lyst til å komme deg en liten tur ut av huset? Gå en tur / ta en kaffe / titte på sjøen / hva dere nå enn gjør. Skal jeg komme bort med en pose "favorittgodis" e.l"? (Jeg svarte ofte nei, det må være lov, men da var det lettere å si ja hvis jeg orket eller hadde lyst også). 

Anonymkode: 1d5da...ec7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, jeg har en veldig god veninne i klassen som har mistet faren sin i dag... Jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Skal jeg ringe/sende melding og kondolere eller skal jeg bare la henne være????!!!!!!????

Anonymkode: f06ff...4ae

Kontakt henne, men fortell henne at du er der for henne om hun trenger noen å prate med. Så lar du det være opp til henne☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NotNaomi
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ta kontakt og vis at du bryr deg! Hvis ikke du har ringt alt, ring - og svarer hun ikke, send en melding.

De nærmeste må ta kontakt når noe slikt skjer - er så fælt når folk trekker seg unna.

Du trenger ikke å ha noe smart å si - det er helt greit å si at du ikke vet hva du skal si, men at du er der for henne, og viser det, er så viktig. Og - er du nær - si noe mer enn bare kondolerer.

Da jeg selv mistet mine foreldre, fikk jeg flere som sa "si fra hvis det er noe du trenger eller jeg kan gjøre for deg". Akkurat det er helt håpløs, jeg sa aldri fra da. For meg var det lettere å forholde seg til konkrete spm (riktignok noen dager senere), som "Har du lyst til å komme deg en liten tur ut av huset? Gå en tur / ta en kaffe / titte på sjøen / hva dere nå enn gjør. Skal jeg komme bort med en pose "favorittgodis" e.l"? (Jeg svarte ofte nei, det må være lov, men da var det lettere å si ja hvis jeg orket eller hadde lyst også). 

Anonymkode: 1d5da...ec7

Dette var fint basert på erfaringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...