Gå til innhold

Prøver å bli gravid 2017


PrøveSola

Anbefalte innlegg

Hei dere! :)

Jeg ville starte en side som samler alle som prøver å bli gravide nå i 2017 ❤ 

Både de som ikke har barn og de som har et eller flere barn fra før av. De som akkurat har slutta med prevensjon og skal starte å prøve og de som har prøvd lenge. Håper så mange som mulig bil dele slik at vi kan følge hverandre fremover og dele alt :nordvesta:

 

Alle som ønsker å være med kan jo skrive hvor gammel man er, om man har barn fra før eller ikke, akkurat begynt å prøve eller prøvd lenge osv. 

Meg: jeg er 26 år har ei datter på 1.5 år fra før av med mannen min (hadde 1 års bryllupsdag nylig). Sist prøvde vi i 3 år for å bli gravide. Gikk gjennom alt av tester, laparaskopi og pergotime tabletter. Nå har vi bestemt oss for å begynne å prøve igjen. Hadde EL for 7 dager siden (tok el tester). Har liten tro på at det går på første forsøk denne gangen, men har så mye ubehag nederst i magen og er så oppblåst.... merkelig følelse. Svake murringer også i går og i dag. 

Husker ikke hvordan  det var med symptomer sist graviditet. 

 

Hva med dere??? ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dragoste

Lykke til, håper det klaffer for deg snart! :yvonne:

Er selv 20 år, har prøvd siden oktober/november. Frustrerende at det tar så lang tid, men det er jo så verdt det til slutt 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dragoste ☺ Jeg kjenner så godt til den frustrasjonen din. Det er utrolig vanskelig når man står midt opp i det. Men ja det er sååå verdt det den dagen man blir gravid og får verdens vakreste barn ❤ du er jo ung, så du har heldigvis mange år på deg. Og det er godt da! Jeg var 21 når vi startet å prøve, så glad jeg ikke var eldre før jeg startet siden det tok 3 år før vesla ble til. Da har man litt bedre tid på en måte selv om det ikke føles sånn når man prøver og prøver. Har dere vært hos legen enda? 

Masse lykke til :nordvesta:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til ! Håper du får full klaff mye raskere enn forrige gang da 😊

Jeg selv er 24 år, lykkelig gift med en på 27, prøver på vårt første barn og har vært prøver siden januar 2016 er i pp16 nå 🙁 Jeg har undersøkt alt som går an å undersøke, eggledere hormonprøver osv! Alt ser kjempe fint ut og mannen har kjempe bra sædkvalitet! Så skjønner virkelig ikke hvorfor det ikke går. Jeg har en kronisk tarmsykdom og fatigue, kan være det tar litt lengere tid da, men skal jo egentlig ikke spille noe rolle, befruktning og graviditet går jo sin gang uansett tenker jeg. Er veldig kjipt fortiden når det nå har begynt å gå så lang tid! Begynner å miste troen på at vi noen gang skal kunne få et barn! Er veldig trist til tider og dette går ofte over humøret mitt! Er mye lei meg og tenker mye på dette :(  Største drømmen vi har er å kunne få et barn! Vi er uansett flinke til å nyte hverandre og koser oss veldig sammen, selv om vi har et stort ønske om å utvide familien. Håper så inderlig på klaff iløpet av sommeren nå.. :) 

Anonymkode: e1202...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei AnonymBruker ☺

Tusen takk 😘 Jeg har mine tvil, men hadde vært fantastisk å få det til så raskt da. 

Å jeg kjenner meg så sykt igjen i den følelsen 😔😔 kjempe tungt å gå gjennom det. Var det samme med oss. Fant ikke noe galt med noen av oss. Jeg har cøliaki så kan være det var grunnen for oss også. Selv om det ikke har noe direkte med babymaking å gjøre så er ikke kroppen 100% frisk, så har hørt at da er det vanskelige å bli gravid. Men har dere satt dere opp til ivf i fremtiden? Har du hatt laparaskopi? ☺ Jeg håper det ordner seg for dere ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte

Hei :) er 30 år, og har prøvd i et halvt år nå.  Men ingenting har skjedd. Har ingen barn fra før.

Men nå er jeg 4 dager over ikm, så spennende :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 23 år og min samboer er 25 år og vi har prøvd siden september/oktober 2016 - omtrent 9 måneder nå. Må bare smøre meg med tålmodighet og "ikke tenke så mye på det" selv om det et vanskelig :frkk::) håper vi lykkes nå i sommer!! :) har ikke barn fra før av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sølvhjerte
31 minutter siden, PrøveSola skrev:

Ååå så spennende Sølvhjertet :yvonne:

Har du testet enda? 

Nei har ikke testet enda. Hatt littebitt brun utflod (så lite at det ikke synes i trusa), så er ikke kjempe positiv enda. For plutselig er tr der. Bedre å bli positivt overraska, enn veldig skuffa tenker jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skjønner jeg Sølvhjertet ☺ Pleier du å ha fast syklus? Slik at 4 dager over er uvanlig?

 

Hei Sunnysun ☺

Ja man må dessverre gjøre det men vet hvor sykt vanskelig det føles 😔 du e4 veldig flink om du klarer å la vær å tenke så mye på det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, PrøveSola skrev:

Hei AnonymBruker ☺

Tusen takk 😘 Jeg har mine tvil, men hadde vært fantastisk å få det til så raskt da. 

Å jeg kjenner meg så sykt igjen i den følelsen 😔😔 kjempe tungt å gå gjennom det. Var det samme med oss. Fant ikke noe galt med noen av oss. Jeg har cøliaki så kan være det var grunnen for oss også. Selv om det ikke har noe direkte med babymaking å gjøre så er ikke kroppen 100% frisk, så har hørt at da er det vanskelige å bli gravid. Men har dere satt dere opp til ivf i fremtiden? Har du hatt laparaskopi? ☺ Jeg håper det ordner seg for dere ❤

Har hørt om flere som har strevet med nr 1 og ble lettere gravid med nr 2, for at du har vært gravid tidligere! Så har troen på at dere får det til raskt denne gangen jeg 😊

Ja, kan være at når kroppen ikke er helt frisk så gidder ikke kroppen å prioritere en graviditet, fastlegen min mente også det at når jeg sliter en del med magen og er mye utmattet, at ikke kroppen prioriteter graviditet.. Men skjønner fortsatt ikke hvorfor 😅 Sædcellen møter vel egget selv om jeg ikke er i toppform og da skal vel dette gå sin gang vel 😆 eneste undersøkelsen jeg ikke har tatt et lap, men hva kan de evt finne der? Har hatt skylling md kontrastvæske av livmor, livmorhulen og eggledere + amh og fsh verdi om det et det det heter.. Eneste det kan være hvis det skulle være noe galt som de kun ser på lap er endo, mn tviler sterkt på at jeg har det.. Da jeg ikke har noe symptomer på det. Det må jo bare klaffe snart! 

Må si du var tålmodig som prøvde i 3 år før klaff!! Men er jo virkelig verdt det! :) mn slitsomt å vente så lenge når man ikke vet om det blir noe.. 

Anonymkode: e1202...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har også hørt om flere som sliter med nr 1 som går mye lettere på nr 2 pga at kroppen har gjort det før som du sier ☺ Man må jo bare håpe! Vet ikke om jeg orker 3 lange år igjen. Men samtidig så gjør man jo alt for å få disse små da 😍 

Okei ja samme tenkte jeg ang lap. Men måtte ta det for å kunne stå på liste for ivf. På meg fant de en mikroskopisk cyste som kunne være endo,  selv om jeg ikke har noen tegn til det ellers jeg heller. Legen sa at den var sååå liten at den egentlige ikke kunne ha noe av grunnen til å ikke bli gravid. Så 22. okt 2015 hadde jeg lap og begynte på pergotime for første gang 2 uker etter og 26. nov var jeg gravid. Så om det var laparaskopien (noe jeg ikke tror var grunnen da de egentlig ikke fant noe særlig), eller om det var pergotime som hjalp oss vet jeg ikke. 

Men ja da går det helt sikkert nå snart ❤ 

Hvor er du i syklusen din nå? Bruker du eggløsningstester eller cbfm? ☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har allerede et par tråder om dette, i tillegg til IKM-trådene og prøverørstrådene. Anbefaler å gå én side bakover, så finner du den :-) 

Anonymkode: 3fc41...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 27 år, gift.  Mannen min er 30 år.  Har prøvd siden....juni 2017 :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, PrøveSola skrev:

Ja har også hørt om flere som sliter med nr 1 som går mye lettere på nr 2 pga at kroppen har gjort det før som du sier ☺ Man må jo bare håpe! Vet ikke om jeg orker 3 lange år igjen. Men samtidig så gjør man jo alt for å få disse små da 😍 

Okei ja samme tenkte jeg ang lap. Men måtte ta det for å kunne stå på liste for ivf. På meg fant de en mikroskopisk cyste som kunne være endo,  selv om jeg ikke har noen tegn til det ellers jeg heller. Legen sa at den var sååå liten at den egentlige ikke kunne ha noe av grunnen til å ikke bli gravid. Så 22. okt 2015 hadde jeg lap og begynte på pergotime for første gang 2 uker etter og 26. nov var jeg gravid. Så om det var laparaskopien (noe jeg ikke tror var grunnen da de egentlig ikke fant noe særlig), eller om det var pergotime som hjalp oss vet jeg ikke. 

Men ja da går det helt sikkert nå snart ❤ 

Hvor er du i syklusen din nå? Bruker du eggløsningstester eller cbfm? ☺

Hadde du mangel på el ettersom du måtte prøve pergo? Øker det sjanser for å bli gravid selv om man ellers har el? :) har lyst til å begynne å prøve noe som kan fungere for meg hvis ikke vi er heldige å få klaff i sommer! 

Jeg er 2 dpo imorgen 😀 Synes det er like spennende i dpo land selv etter 15 pp bak meg 😅 Mistet håpet.. Men er spent hver gang forde. Tenker bestandig at nåå har det klaffet, så tar jeg meg selv i at hvorfor å hva er sjansen for det, etter så lang tid -,-  jeg bruker el tester! Gjort nesten hele veien! Så har hatt klaff å sex før og på og etter positive test hver gang ! Håper det hjelper med ferie og tanker på noe annet i sommer! Reiser bort til uka og kanskje kommer jeg hjem gravid! Hehe, greit å være optimist! Må oppdatere hverandre underveis da 😁 Du er vel 8 dpo nå? Da kan jo egget ja festet seg nå da! Så spennende! Pleier du å teste eller venter du å ser om mensen kommer? :) 

Anonymkode: e1202...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år, samboer som er 27 år:) sluttet med p-piller mars 2016 på grunn av en operasjon, begynte å prøve januar 217. Fikk positiv graviditetstest mars/april 2017, en sa mai..har nå begynt å prøve igjen etter tr kom tilbake :) håper på positiv test iløpet av sommeren:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 25 og samboer 33. Jeg har 1 barn fra før og han har to, men sammen klaffer vi vist ikke så godt😛Prøvd i snart to år og mistet tre ganger. Håper det klaffer snart for kjenner det begynner å gå på følelsene løs når alle rundt begynner å få små🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir 25 om få dager, samboer er 27. Vi har ingen barn fra før. Han er steril derfor må vi bruke donor. Vi visste at vi ville trenge hjelp med å få barn, men hadde likevel ikke regnet med at det skille være så vanskelig. Jeg er jo fortsatt ung så det skulle jo være lett... 😒Har prøvd 3 inseminasjonsforsøk og hatt en misslykket ivf. Ruger på ett egg fra nytt ivfførsk nå. Hvis ikke dette går veien har vi ett egg på frys. Skal teste om en uke 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 

 

Jeg er 30 om noen uker  og mannen 33 , vi har et barn på 2,5 fra før han kom på første forsøk mens nå så har det tatt snart 5mnd ,  har gått på femar for første gang og håper at eggløsningen kommer eller har vært denne uken  , aksjene er begynt å legges inn ihvertfall :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dragoste
På 6.7.2017 den 22.14, PrøveSola skrev:

Hei Dragoste ☺ Jeg kjenner så godt til den frustrasjonen din. Det er utrolig vanskelig når man står midt opp i det. Men ja det er sååå verdt det den dagen man blir gravid og får verdens vakreste barn ❤ du er jo ung, så du har heldigvis mange år på deg. Og det er godt da! Jeg var 21 når vi startet å prøve, så glad jeg ikke var eldre før jeg startet siden det tok 3 år før vesla ble til. Da har man litt bedre tid på en måte selv om det ikke føles sånn når man prøver og prøver. Har dere vært hos legen enda? 

Masse lykke til :nordvesta:

Ja, jeg er glad jeg starter såppas tidlig, man vet jo aldri hvor lang tid det tar. Har ikke vært hos legen enda nei, er redd jeg ikke blir tatt seriøst når jeg er såppas ung.. kommer nok til å bestille en time om det ikke har klaffet innen oktober/november, da har vi prøvd ett år. Satser på at det er en fruktbar sommer 😎🤞🏼

Tusen takk for det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...