Gå til innhold

Hemoroider og sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er gravid i sjette måned og har fått en del hemoroider. 
Jeg er en sånn type person som ikke er åpen om avføring og alt som har med endetarmen å gjøre, og derfor er det veldig unaturlig for meg å snakke om dette med noen og da spesielt mannen min. Det er faktisk slik at jeg sliter med å gå på do når han er hjemme, og jeg holder meg derfor til han forlater huset, samme dag eller dagen etter. Det er nok derfor jeg har fått hemoroider.... Problemet er at jeg ikke klarer å være intim med han så lenge jeg har dette problemet fordi jeg er redd for at han skal kjenne det når han tar på meg. Så da er spørsmålet, skal jeg forklare han situasjonen og da evt være intim hvis han ikke bryr seg eller skal jeg bare la være og vente til etter fødsel og at hemoroidene er borte? 
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg evt skal si. Hvordan høres dette ut? "Jeg vet at jeg aldri snakker om ting som dette, men jeg føler du fortjener en forklaring til at jeg ikke ønsker at du skal ta på meg.. Jeg har fått noen plagsomme hemoroider og ville ikke at du skulle merke det. Dessverre ser det ikke ut til at jeg blir kvitt det så jeg forteller deg dette så du kanskje skjønner litt mer om hvorfor jeg trekker meg unna når du prøver å ta på rumpa mi, og hvorfor jeg ikke har hatt særlig lyst på sex de siste månedene." 

Hjelp.. Jeg synes dette er skikkelig kleint og vanskelig... 

Anonymkode: 4fc29...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hemorider er noe som omtrent alle vil få i perioder gjennom livet. Med mindre dere har mye analsex vil han garantert ikke kjenne disse hemoroidene, og sannsynligvis ikke se de heller med mindre de er veldig store og betente. Ser han de, så tenker jeg at han er klar over at det er vanlig og ingenting å reagere på, eller for ditt vedkommende å være flau over.

Det går såklart an å snakke med han om det, jeg bare nevnte det i forbifarten til eksen min at "ååhh jeg har fått hemoroider så tror jeg må teste ut sånn krem for det" og "Ops sorry at jeg brukte lang tid på do (når vi skulle noe), men jeg kan ikke trykke noe pga de hemoridene jeg har" .Det var ikke noe issue for han og heller ikke noe vi snakket mer om. Sexlivet fortsatte som før.
Hvis dine hemoroider er så betente at det er et stort problem for deg (for eksempel om dere har mye analsex) så går det jo an å slenge på at "skatt, pga graviditeten så har jeg fått en del hemoroider så det er litt ubehagelig for meg å ha sex for tiden, det er ikke deg det er noe galt med, men jeg har vært så redd for at du skal kjenne de eller reagere på det" , han vil nok garantert bare si at det ikke gjør noen verdens ting for hans del :) Det er så normalt med hemoroider så, og SÆRLIG blandt gravide så dette burde han nesten kunne tippe uten at du forteller han engang.

Anonymkode: d27ac...619

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en helt naturlig ting.. jeg ser ikke problemet med å kunne snakke om sånt med sin samboer som en i tillegg skal ha barn med? Si det rett ut som det er slik at han kan forstå!

Er selv gravid og i et forhold der vi kan snakke om alt mellom himmel og jord og hadde aldri klart meg hvis jeg ikke kunne fått snakt om slike ting med min egen samboer 🙈

Anonymkode: 5541e...e87

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke nevne hemoroidene hvis du syntes det er flaut, heller si noe om at det er litt ømt bak der noe som er vanlig under graviditeten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uansett snakket om det, rett ut eller mer tildekket. For mange får mer og større hemorroider under fødsel og det er ikke alltid man blir kvitt dem. 

Anonymkode: fb4b7...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoroider er veldig vanlig, spesielt under svangerskap. Ta det opp med ham, og lær deg til å gå på do selv om han er i nærheten. Hva er det verste som kan skje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er mange som får hemoroider under svangerskapet og fødselen. Hemoroider er ikke noe morsomt å snakke om, men du skal vite at det er veldig normalt.

Jeg fant et innlegg som er skrevet av en jordmor. Her kan du lese om årsaker og behandling av hemorider.

http://jordmornytt.no/artikler/hemoroider/

 

Tenk at du bærer frem et flott barn. Du kan ikke noe for at hemoroider oppstår.

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke noe mot dem da? Jeg brukte en gel jeg kjøpte på apoteket reseptfritt, det ordnet seg ganske fort. 

Anonymkode: f21d7...a4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂  Artig hvor ulike vi er. Jeg bare: "Faen, disse hemoroidene må jo være enorme!! Kan du ikke se på dem?" 

Jeg innser at jeg nok er helt ytterst på skalaen i motsatt ende av deg 😊😊

Anonymkode: aba02...5f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...