Gå til innhold

India blir støttet av Trump for ulovlig okkupasjon av Kashmir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Fordi konflikten ble med på flyttelasset til både deg og diasporaen. 

Nordmenn bryr seg katta om Kashmir.

Og du er liksom talsperson for 6,0 millioner nordmenn. Jeg forkaster din hypotese, for jeg som nordmann bryr meg om brudd på menneskerettigheter i Kashmir. Der terrorregime hinduers India dreper uskyldige Kashmirer, bare fordi de er muslimer.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du som bor i Norge og som antagelig har lært deg om hvordan det demokratiske systemet fungerer, kan ikke benekte at nasjonen India som styres av ekstreme konservative og radikale hinduer er ingen demokrati, men et hypokratisk system. Du kan ikke benekte at uskyldige Kashmirer blir drept av radikale hinduer, og at India har ulovlig okkupert Kashmir. I henhold til majoritet/minoritetsfordeling av Det britiske imperiet, så skulle Kashmir tilfalle Pakistan, og ikke India, fordi majoriteten av befolkningen den dag i dag er Kashmirer. Du kan ikke benekte at Hindu dominert India gjør brudd på menneskerettigheter når de voldtar jenter i Kashmir, og dreper små barn. Du kan ikke benekte at Pakistan har fanget flere av hindu spioner og terrorister i sitt land, som har som mål å destabilisere Pakistan. Du kan ikke benekte at India lyver til verden, når de kommer med falske beskyldninger mot Pakistan, når India selv er roten til alt ondskapet. Er det ikke på tide at India lar Kashmirer være i fred og frigjør det landet, og slutter med ulovlig okkupasjon.

Anonymkode: 5947f...d2d

Åjo da, jegj benekter alt tullet du kommer med som beviselig er feil. Jeg antar at du satser på alt folk ikke gidder å sjekke selv, og kun stoler på ditt ord.

1. India drives ikke av radikale hinduer, vi har hatt ledere fra alle religioner, inkl sikher og muslimer. Radikal er ikke et ord man vanligvis bruker i samme setning som hinduer, selv om det helt sikkert forekommer at en eller annen ensom ulv er radikalisert.

2. Jeg personlig er totalt imot deling av et land basert på religion. Pakistan skulle i utg.pkt ikke eksistert. Det var nok av muslimske land å ta av, det var ikke behov for en til. Dere fikk imidlertid to land west Pakistan og east Pakistan (Bangladesh). Pakistan diskriminerte EP, på godkjenne at de hadde et eget språk (bengali), demokrati, regional autonomi, etnisk diskriminering og ikke minst mangel på hjelp ifm en naturkatastrofe landet led.https://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh–Pakistan_relations#Liberation_war_and_independence Dette tvang EP til å kjempe for egen stat hvor de kunne ta alle avgjørelser selv, istedenfor å vente på hjelp, som ikke kommer, fra en sentral ledelse fra WP. Dette startet et blodbad, og EP søkte og fikk hjelp fra India.Det tok 20 år før Pakistan godkjente EP (nå Bangladesh) selvstendighet etter internasjonal press.

3. Kan jeg ikke benekte at Pakistan har fanget en eller kanskje flere indiske spioner i Pakistan ila de siste 70 årene? Prøver heller ikke å benekte det, det forekommer nok fra tid til annen at et land sender spioner til et annet land, for å fange opp hva som planlegges mot eget land. Men forskjellen ligger i terrorisme, det sendes terrorgrupper til India, fra Pakistan, det har blitt bevist gang på gang. Eks? Mumbai attacks 2008: https://en.wikipedia.org/wiki/2008_Mumbai_attacks, Pathankot attack 2016: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Pathankot_attack Uri attack 2016:https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Uri_attack  Nekter du for dette? 

4. Tror du virkelig at andre land er så dumme at de tar hva enkelte land sier, på deres ord. De vet hva India står for (på godt og ondt) og hva Pakistan står for ift terrorisme. 

5. Ser du ihvertfall en forskjell mellom India og Pakistan? Det er den samme forskjellen mellom deg og meg. Du angriper, jeg forsvarer. Jeg kunne angrepet tilbake, med mange beviselige eksempler, men igjen det vil ikke være rettferdig mot mine pakistanske venner og bekjente, som er gode samfunnsborgere. Vi diskuterer ALDRI politikk, og vi har holdt vennskap i nesten 20-30 år. 

5. Er det ikke på tide at du tar en pause nå, og slapper av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og du er liksom talsperson for 6,0 millioner nordmenn. 

Anonymkode: 5947f...d2d

Du mener 4 millioner nordmenn - som utgjør det norske folk.

Hvorfor skulle nordmenn bry seg om Kashmir - som de hverken har hørt om eller har noe forhold til? Kashmir er bare et nummer i rekkefølgen over et farlig stigende antall steder hvor det blir bråk og konflikter fordi muslimer ikke er i stand til å sameksistere med og innordne seg ikke-muslimer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, sonush skrev:

Åjo da, jegj benekter alt tullet du kommer med som beviselig er feil. Jeg antar at du satser på alt folk ikke gidder å sjekke selv, og kun stoler på ditt ord.

1. India drives ikke av radikale hinduer, vi har hatt ledere fra alle religioner, inkl sikher og muslimer. Radikal er ikke et ord man vanligvis bruker i samme setning som hinduer, selv om det helt sikkert forekommer at en eller annen ensom ulv er radikalisert.

2. Jeg personlig er totalt imot deling av et land basert på religion. Pakistan skulle i utg.pkt ikke eksistert. Det var nok av muslimske land å ta av, det var ikke behov for en til. Dere fikk imidlertid to land west Pakistan og east Pakistan (Bangladesh). Pakistan diskriminerte EP, på godkjenne at de hadde et eget språk (bengali), demokrati, regional autonomi, etnisk diskriminering og ikke minst mangel på hjelp ifm en naturkatastrofe landet led.https://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh–Pakistan_relations#Liberation_war_and_independence Dette tvang EP til å kjempe for egen stat hvor de kunne ta alle avgjørelser selv, istedenfor å vente på hjelp, som ikke kommer, fra en sentral ledelse fra WP. Dette startet et blodbad, og EP søkte og fikk hjelp fra India.Det tok 20 år før Pakistan godkjente EP (nå Bangladesh) selvstendighet etter internasjonal press.

3. Kan jeg ikke benekte at Pakistan har fanget en eller kanskje flere indiske spioner i Pakistan ila de siste 70 årene? Prøver heller ikke å benekte det, det forekommer nok fra tid til annen at et land sender spioner til et annet land, for å fange opp hva som planlegges mot eget land. Men forskjellen ligger i terrorisme, det sendes terrorgrupper til India, fra Pakistan, det har blitt bevist gang på gang. Eks? Mumbai attacks 2008: https://en.wikipedia.org/wiki/2008_Mumbai_attacks, Pathankot attack 2016: https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Pathankot_attack Uri attack 2016:https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Uri_attack  Nekter du for dette? 

4. Tror du virkelig at andre land er så dumme at de tar hva enkelte land sier, på deres ord. De vet hva India står for (på godt og ondt) og hva Pakistan står for ift terrorisme. 

5. Ser du ihvertfall en forskjell mellom India og Pakistan? Det er den samme forskjellen mellom deg og meg. Du angriper, jeg forsvarer. Jeg kunne angrepet tilbake, med mange beviselige eksempler, men igjen det vil ikke være rettferdig mot mine pakistanske venner og bekjente, som er gode samfunnsborgere. Vi diskuterer ALDRI politikk, og vi har holdt vennskap i nesten 20-30 år. 

5. Er det ikke på tide at du tar en pause nå, og slapper av. 

Typisk kommentarer fra en inder, som har bind foran øynene sine. Sannheten er alltid sur. Hvis muslimer er så onde, hvorfor har dere sendt 60 % av deres befolkning i Midtøsten for å arbeide for muslimer???? Hvorfor kjøper dere olje og gass fra muslimer, finn dere noen likesinnede ekstreme hinduer. Muslimske land bør boikotte all handel med India, inntil de ikke slutter med brudd på menneskerettigheter, og ikke gir Kashmir sin selvstendighet.

1. Modi og hans regjering er ekstremt radikale hinduer og bygger på den verste formen for hinduisme (ortodox hinduism). Yogi Adityanath ble ansatt av Modi etter at han kom med følgende uttalelser:

http://thelondonpost.net/rape-dead-muslim-women-said-yogi-adityanath-modi-made-chief-minister-india/

Det er flere tusen andre eksempler i det kompaniet som jeg anmoder deg selv å sette inn i før du angriper muslimer. Pakistan driver ikke en politikk som baserer seg på undertrykking av hinduisme, mens India sin politikk og agenda er å drepe så mange muslimer som mulig, og støtte terrorisme i Pakistan.

2. India skulle i utgangspunktet ikke ha eksistert. Det var muslimer som styrte Hindustan, helt frem til britene kom. Det var muslimer som bygget Hindustan, og de satte den på kartet. Du må lese de linkene før du limer dem inn, for mange av opptøyene du henviser til er på grunn av de ekstreme hinduer i India som ødela muslimenes hellige steder. Alle de store byggverkene i India er bygget av muslimer. Den moderne arkitekturen er bygget av britene.

Det var ment at Pakistan skulle bli, for ellers hadde hinduer behandlet alle muslimer veldig dårlig. Takk Gud for at Pakistan ble til, og muslimene fikk sitt eget land. De slipper den barbarismen som Kashmirer opplever i indisk okkupert Kashmir.

I framtiden vil India bli delt i flere nasjoner - og vi må ikke glemme Khalistan, Kashmir, Tamilstan.

3. Din landsmann terroristen og spionen fra indisk militæret Jadhev har innrømmet at India står alle terroraktiviteter i Pakistan. https://en.wikipedia.org/wiki/Kulbhushan_Jadhav

Hele verden vet at India ønsker å destabilisere Pakistan. Akkurat det du skriver om at Pakistan skulle ikke ha eksistert. Den skitne mentaliteten til ekstreme radikale hinduer, men husk at Pakistan er en nasjon som er bygget for å gi husly til de muslimene som ble et offer av hinduer. Det var dere som stod bak løsrivelsen av Bangladesh ved å kjøre det skitne politikk.

Nylig så jeg en veldig bra dokumentar, der amerikanske journalister viste hvorfor India sammen med USA ønsker å destablisere Pakistan. All terrorvirksomhet i Pakistan er finansiert av USA og India, via Afghanistan. Utrolig sjokkerende, men ingen nytt. Deres fokus er spesielt i Balochistan, som er et av de mest ressursrike provinser i Pakistan med olje, gass og mineraler. Det er India som står bak all terror aktivitet i Balochistan, og dere tåler ikke CPEC.

https://en.wikipedia.org/wiki/China–Pakistan_Economic_Corridor

Synd for dere, for jo mer dere ønsker å ødelegge for Pakistan, desto sterkere blir den.

4. Nei, menneskerettighetsorganisasjoner har ikke bind foran øynene sine. De ser ingen forskjell på Israel og India. Modi regjering oppfører seg på samme måte slik Israel oppfører seg mot palestinere. Kanskje det er på tide at dere gir slipp på den indiske okkuperte Kashmir. https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_abuses_in_Jammu_and_Kashmir

Hverdag blir det gjort brudd på menneskerettigheter i India av den hindustyrte regjeringen og hindustyrte militæret mot muslimer og sikher.

5. Hinduer er ikke bare ekstreme radikale og terroriserer muslimer, da har også gjort livet til sikhene et helvete i India. Det er derfor sikhene også ønsker sin selvstendighet.  

 

 

Anonymkode: 5947f...d2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Jus sanguinis skrev:

Du mener 4 millioner nordmenn - som utgjør det norske folk.

Hvorfor skulle nordmenn bry seg om Kashmir - som de hverken har hørt om eller har noe forhold til? Kashmir er bare et nummer i rekkefølgen over et farlig stigende antall steder hvor det blir bråk og konflikter fordi muslimer ikke er i stand til å sameksistere med og innordne seg ikke-muslimer.

Under andre verdenskrig, hvorfor klarte ikke nordmenn å sameksistere med og innordne seg med tyskerne? De var jo samme folk, samme religion og samme kultur. Hvorfor blir Maxmanus dyrket som en helt, mens en Kashmirer blir stemplet som en terrorist.

Ingen mennesker tåler undertrykking, og Kashmirer har blitt undertrykket av radikale hindu regimet i India i 70 år, og har har terrorisert kashmirere og gjort brudd på menneskerettigheter.

https://en.wikipedia.org/wiki/Human_rights_abuses_in_Jammu_and_Kashmir

Anonymkode: 5947f...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎01‎.‎07‎.‎2017 den 11.25, AnonymBruker skrev:

Takk for noen interessante betraktninger og svar, sonush og anonym..ef7.

Kan dessverre ikke si det samme om TS.

Anonymkode: 6a706...d47

All den såkalte interessante betraktninger og svar fra sonush og anonym ef7 er virkelighetsfjerne. Kanskje du liker deres svar fordi de appelerer til deg, og du sammen med India og Trump støtter ulovlig okkupasjon av Kashmir og for at det indiske regimet gjør brudd på menneskerettigheter i Kashmir.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Newroz

Pakistan støtter Qatar og Iran, så da må vel Trump støtte India om han skal velge en side. Ellers tror jeg det er en opplest og vedtatt sannhet at India og Pakistan aldri kan enes om Kashmir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2017 den 7.11, AnonymBruker skrev:

Det har alltid bodd muslimer i Kashmir, og 99 % av Kashmir befolkning er muslimer og det har det alltid vært.

Anonymkode: 5947f...d2d

Forventer du ærlig talt å bli tatt seriøst når du serverer en så åpenbar løgn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klossmajor skrev:

Forventer du ærlig talt å bli tatt seriøst når du serverer en så åpenbar løgn?

De aller fleste kommentarene han har satt frem er helt åpenbart løgn, som jeg gang på gang har motbevist. Holdningene han har vist, på en slik angrepsfull måte, at flere av disse gang på gang er blitt slettet av moderator, inkl våre svar til de. Han har angrepet ikke bare meg personlig, en inder han er så sterkt imot, men også andre inkl etnisk norske som han kommentert sin mening, selv om de holder seg nøytral til selve konflikten mellom India og Pakistan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Klossmajor skrev:

Forventer du ærlig talt å bli tatt seriøst når du serverer en så åpenbar løgn?

Den indiske okkuperte Kashmir består av 99 % muslimer, men den siste tiden har det hindustyrte ekstremistiske terrorregimet slaktet ned muslimer og drept uskyldige mennesker, noe som kan ha redusert tallet. Fakta er at Kashmir har alltid vært en muslimsk stat. Det vet hele verden, unntatt deg.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, sonush skrev:

De aller fleste kommentarene han har satt frem er helt åpenbart løgn, som jeg gang på gang har motbevist. Holdningene han har vist, på en slik angrepsfull måte, at flere av disse gang på gang er blitt slettet av moderator, inkl våre svar til de. Han har angrepet ikke bare meg personlig, en inder han er så sterkt imot, men også andre inkl etnisk norske som han kommentert sin mening, selv om de holder seg nøytral til selve konflikten mellom India og Pakistan. 

Seriøst, benekter du at India har ulovlig okkupert Kashmir? Ifølge maktfordelingsprinsippet til Britisk India, skulle majoriteten av muslimske stater slåes sammen, noe Hinduene har gjort brudd på og ulovlig okkuperte Jammu og Kashmir. (Indian occupied Kashmir).

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Newroz skrev:

Pakistan støtter Qatar og Iran, så da må vel Trump støtte India om han skal velge en side. Ellers tror jeg det er en opplest og vedtatt sannhet at India og Pakistan aldri kan enes om Kashmir. 

Pakistan støtter verken Iran eller Qatar. De har en nøytral posisjon, og som nærmeste nabo til Iran kan ikke Pakistan ha dårlig forhold med dem, noe India har prøvd å skape ved å sende sine terrorister inn i Pakistan via Iran.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, lurven skrev:

finnes det lovlige okkupasjoner? og hvem bestemmer hvilke okkupasjoner som er lovlige?

Hele verden fordømmer Indias ulovlig okkupasjon av Kashmir, unntatt Trump. Han er vel en spesiell karakter.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den indiske okkuperte Kashmir består av 99 % muslimer, men den siste tiden har det hindustyrte ekstremistiske terrorregimet slaktet ned muslimer og drept uskyldige mennesker, noe som kan ha redusert tallet. Fakta er at Kashmir har alltid vært en muslimsk stat. Det vet hele verden, unntatt deg.

Anonymkode: 5947f...d2d

Ifølge Wikipedia er den muslimske andelen av regionen Jammu og Kashmir på 68,31%, hvorav 14% av disse er shia-muslimer. 28,43% er hinduer. Hvis du kun sikter til området Kashmir, så er du imidlertid ganske nære. Kashmir har 96,4% muslimer. Langt i fra hele verden kjenner til eksistensen av Kashmir. Området er omtrent like irrelevant for verdens befolkning som indre deler av Finnmarksvidda. Den store majoriteten av mennesker her på jorda har aldri hørt om Kashmir.

Islam kom til Kashmir først på 1300-tallet. Innen utgangen av 1400-tallet var en klar majoritet av Kashmir konvertert til islam. Før dette var området dominert av hinduisme. Selv med muslimsk majoritet har Kashmir til tider vært under et hinduistisk styre og hinduistisk dominans. Kashmir har også vært under styre av sikher. At Kashmir alltid har en muslimsk stat er nok ikke så helt riktig. Da Pakistan ble adskilt fra India valgte lederne av Jammu og Kashmir å forbli uavhengige. De takket dermed nei til å bli en del av Pakistan av hensyn til den betydelige andelen ikke-muslimer i området. Etter å ha feilet med å overtale de lokale lederne til å bli del av Pakistan, satte Pakistan igang skjulte aktiviteter for å starte opprør blant muslimene i området. Opprør ble forsterket av regelrett invasjon av pasjtunske stammefolk. Det hele var statlig styrt og organisert av Pakistan. Styret i Jammu og Kashmir valgte å søke hjelp av India og gikk med på innlemmelse i India mot at opprøret og invasjonen organisert av Pakistan ble slått ned av det indiske militæret. Slik startet konflikten i området som har blitt gående siden da. Det hele ble startet av Pakistan, ikke India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Seriøst, benekter du at India har ulovlig okkupert Kashmir? Ifølge maktfordelingsprinsippet til Britisk India, skulle majoriteten av muslimske stater slåes sammen, noe Hinduene har gjort brudd på og ulovlig okkuperte Jammu og Kashmir. (Indian occupied Kashmir).

Anonymkode: 5947f...d2d

Jammu og Kashmir valgte først uavhengighet framfor innlemmelse i India eller Pakistan. Det ble ikke godtatt av Pakistan, som startet et opprør blant muslimene for å framtvinge innlemmelse i Pakistan. Jammu og Kashmir valgte i stedet å søke hjelp fra India mot at området ble innlemmet i India.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...