Gå til innhold

India blir støttet av Trump for ulovlig okkupasjon av Kashmir


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, sonush skrev:

 

Det skulle ikke forundre meg om det var Pakistan som fikk sikhene til å kreve egen stat i Punjab. Frem til 80-tallet så levde alle religionene side om side, og heldigvis så gjør vi det fortsatt. Vi er stolte punjabi, hele gjengen, uansett reliogionen vår.

 

Ifølge deg så var India Gandhi ei dame fra Pakistan som slaktet flere tusen sikher. Seriøst, har du virkelig tatt for mye "water of cow" i det siste.

Pakistan vant Kargil krigen, men etter anmodning fra Clinton trakk deg seg fra området. Hold deg til fakta....dere indere har en tendens til å svartmale virkeligheten.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 27.6.2017 den 16.59, Example skrev:

Og Pakistan, det uskyldige landet midt oppi alt dette her? :)

Nei, det tror nok ikke jeg heller. Jeg tror egentlig finnes noen 'good guys' i noen konflikter. Det rare er at Pakistan en gang var en del av India. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Mari Y skrev:

Nei, det tror nok ikke jeg heller. Jeg tror egentlig finnes noen 'good guys' i noen konflikter. Det rare er at Pakistan en gang var en del av India. 

Det var India som var en del av Pakistan, som ble løsrevet. Det var muslimer som samlet sammen hele subkontinentet, og noe britene delte i biter, årtusen urettferdig fordeling. Muslimene fortjente å få minst halvparten av hele subkontinentet.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var India som var en del av Pakistan, som ble løsrevet. Det var muslimer som samlet sammen hele subkontinentet, og noe britene delte i biter, årtusen urettferdig fordeling. Muslimene fortjente å få minst halvparten av hele subkontinentet.

Anonymkode: 5947f...d2d

Hmm, jeg trodde da dette var motsatt, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du ser for mye på barne tv, og forstår ikke hvorfor Vesten ønsker å destabilisere muslimske land. Du lever i en boble, men vent den dagen den bobla sprekker. Det ligger store økonomiske gevinster for Vesten å ta parti med India, som er verdens største hypokrati. Det overrasker meg ikke, fordi Vesten har en tendens til å støtte land som driver med slaktning av andre livssyn. Et godt eksempel er Israel.

Anonymkode: 5947f...d2d

Det kan være så enkelt som pga olje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Mari Y skrev:

Hmm, jeg trodde da dette var motsatt, men...

Det er mye som er motsatt i trådstarters påstander, for å si det sånn.

Som at det er i India religiøse minoriteter har det kjipt fremfor i Pakistan, for eksempel. Andelen kristne og hinduer i Pakistan har falt i stort sett hele Pakistans tid som selvstendig land, og andelen muslimer i Pakistan er på over 96 % (ifølge Pakistans egne offisielle tall). Andelen muslimer i India, på den annen side, har vokst fra 10 til 15 prosent med en tilsvarende tilbakegang i andelen hinduer (som nå er under 80 %). Indias forrige statsminister var sikh, mens Indias president for et tiår siden var muslim.Tilsier ikke akkurat at minoriterer slaktes og overkjøres i India. India har heller ingen blasfemilover (det overrasket meg faktisk litt), mens Pakistan fortsatt har dødsstraff for å vanære navnet til profeten og en bøtte med andre regler mot blasfemi. Eksempelvis ble en pakistansk mann nylig dømt til døden for blasfemi etter en Facebook-diskusjon. I tillegg forbys blant annet ahmadiyya-muslimer å kalle seg muslimer, hvilket er en av grunnene til at en haug med ahmadiyya-muslimer har søkt tilflukt i Vesten. Fra India er det derimot knapt snakk om asylinnvandring til noe sted, fordi India vurderes å gi god nok beskyttelse til de som mener seg forfulgt. Alt av tall man har viser ganske entydig at religionsfriheten og behandlingen av minoriteter er langt, langt bedre i India enn i Pakistan.

Nå er dette selvfølgelig et annet spørsmål enn det du protesterte på TS' påstander om, det er bare ment som et av mange eksempler på at trådstarter kommer med påstander som går fullstendig på akkord med det alt av tall, fagfolk og fornuft egentlig viser. Så jeg tror nok du også skal ta påstander som at "India ble løsrevet fra Pakistan" med en klype salt, for å si det sånn.

Det er uansett vanskelig å skulle diskutere et slikt spørsmål når trådstarter tilsynelatende bare finner på sine egne premisser slik det passer seg, så denne tråden kan vel egentlig bare få dø. Jeg tar i hvert fall med meg at inderen i tråden her har oppført seg, mens trådstarter har kommet med helt ville teorier man uten noen form for belegg for dem. 

Anonymkode: 06548...ef7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er uansett vanskelig å skulle diskutere et slikt spørsmål når trådstarter tilsynelatende bare finner på sine egne premisser slik det passer seg, så denne tråden kan vel egentlig bare få dø. Jeg tar i hvert fall med meg at inderen i tråden her har oppført seg, mens trådstarter har kommet med helt ville teorier man uten noen form for belegg for dem. 

Anonymkode: 06548...ef7

Enig med deg her.............for nå er jeg sliten, og orker ikke diskutere mer. Ikke fordi jeg ikke har mer å si, men fordi man kan virkelig ikke diskutere med folk som slenger ut "faktaer" i hytt og vær. Jeg ønsker heller ikke å nedgradere meg selv til å ty til de samme type kommentarer og angrep som har kommet frem her, da jeg for det første ikke er typen til det, og for det andre så vil jeg ikke gjøre det mot mine muslimske venner, deriblant mange pakistanere. Det vil ikke være rettferdig mot dem.

Men en ting gjør jeg, og det gjør jeg gjerne igjen en annen gang, jeg forsvarer meg, mitt land, jeg angriper ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakk for deg selv. Syns synd på dere som hadde en så dårlig historielærer.

Anonymkode: 5947f...d2d

Jeg er historielærer. Og anti-India propaganda er heldigvis ikke pensum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for hatefullt innhold og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for noen interessante betraktninger og svar, sonush og anonym..ef7.

Kan dessverre ikke si det samme om TS.

Anonymkode: 6a706...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎06‎.‎2017 den 13.53, Mari Y skrev:

Hmm, jeg trodde da dette var motsatt, men...

Hinduer tror også at det var de som samlet sammen India. Egentlig så levde i sin primitive kastekulturen, og var et delt folk. Muslimene samlet sammen hele subkontinentet, og det var noe av det beste som skjedde i dets historie. Før det så var India et primitiv tilbaketrukket landområdet.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎29‎.‎06‎.‎2017 den 13.55, Mari Y skrev:

Det kan være så enkelt som pga olje. 

Eller geopolitisk maktspill.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for manglende dokumentasjon, brukerdebatt, ensidighet og diskriminerende uttalelser samt svar til dette

sofie777, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ryddet for hatefulle innlegg, og svar til dette.

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sonush skrev:

så er det extremt vanskelig. 

Fordi konflikten ble med på flyttelasset til både deg og diasporaen. 

Nordmenn bryr seg katta om Kashmir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

Fordi konflikten ble med på flyttelasset til både deg og diasporaen. 

Nordmenn bryr seg katta om Kashmir.

Jeg bryr meg katta om hva du mener. Faktisk så er det første gang på 33 år jeg har bodd her, at jeg har hatt en diskusjon om Kashmir, eller rettere sagt om India/Pakistan konflikten, med noen. Men jeg vil alltid forsvarer mitt land enten det gjelder Norge eller India, mot noen som helt klart juger og kommer med såkalte alternative fakta. 

Vil gjerne legge til at jeg slettet mitt  svar til din forrige kommentar, da jeg så at mod hadde slettet din kommentar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eller geopolitisk maktspill.

Anonymkode: 5947f...d2d

Eller kanskje begge deler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, sonush skrev:

Jeg bryr meg katta om hva du mener. Faktisk så er det første gang på 33 år jeg har bodd her, at jeg har hatt en diskusjon om Kashmir, eller rettere sagt om India/Pakistan konflikten, med noen. Men jeg vil alltid forsvarer mitt land enten det gjelder Norge eller India, mot noen som helt klart juger og kommer med såkalte alternative fakta. 

Vil gjerne legge til at jeg slettet mitt  svar til din forrige kommentar, da jeg så at mod hadde slettet din kommentar. 

Du som bor i Norge og som antagelig har lært deg om hvordan det demokratiske systemet fungerer, kan ikke benekte at nasjonen India som styres av ekstreme konservative og radikale hinduer er ingen demokrati, men et hypokratisk system. Du kan ikke benekte at uskyldige Kashmirer blir drept av radikale hinduer, og at India har ulovlig okkupert Kashmir. I henhold til majoritet/minoritetsfordeling av Det britiske imperiet, så skulle Kashmir tilfalle Pakistan, og ikke India, fordi majoriteten av befolkningen den dag i dag er Kashmirer. Du kan ikke benekte at Hindu dominert India gjør brudd på menneskerettigheter når de voldtar jenter i Kashmir, og dreper små barn. Du kan ikke benekte at Pakistan har fanget flere av hindu spioner og terrorister i sitt land, som har som mål å destabilisere Pakistan. Du kan ikke benekte at India lyver til verden, når de kommer med falske beskyldninger mot Pakistan, når India selv er roten til alt ondskapet. Er det ikke på tide at India lar Kashmirer være i fred og frigjør det landet, og slutter med ulovlig okkupasjon.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mari Y skrev:

Eller kanskje begge deler. 

Du har et godt poeng her. India ønsker ikke at muslimer skal få sin selvstendighet.

Anonymkode: 5947f...d2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...