Gå til innhold

3 syriske menn frikjent for voldtekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dømt i tingretten - Frikjent i lagmannsretten. Hørt det før?

Bare tull å anmelde voldekt i Norge. Sjansen for at de dømmes er hinsides lav. Ikke verdt å gå gjennom den påkjenningen det er for ofrene.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tre-syriske-broedre-tiltalt-for-voldtekt-frikjent/a/24082626/

Anonymkode: 30e4c...122

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir spennende å lese begrunnelsen. 

I følge media ble de frikjent fordi det ikke kunne bevises at de visste at jentene var barn. 

Denne dommen kommer til å bli viktig også i andre saker, særlig i kjølvannet av "dark room" etterforskningen. Hvor mange pedofile kommer til å hevde at de trodde barna de voldtok var eldre?

Anonymkode: 9c3be...a8f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå må vi ta til gatene, jenter! Tre muslimske menn i alderen 20-25 frikjent for voldtekt av 13 år gammel jente! Har aldri hørt om saken før nå, jeg. Merkelig. Med tanke på mediaomtale og påfølgende opprør i gatene da tre norske menn ble frikjent for seksuell omgang med en 18 år gammel kvinne.

Sex med en 13-åring er definert som voldtekt uansett om det er frivillig. Her ser det ut til at forsvarerne har klart det kunsttykket å overbevise retten om at de tre muslimske mennene hadde gjort alt som forventes kan for å forsikre seg om at jenta var over 16.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Horten Market skrev:

Ja, nå må vi ta til gatene, jenter! Tre muslimske menn i alderen 20-25 frikjent for voldtekt av 13 år gammel jente! Har aldri hørt om saken før nå, jeg. Merkelig. Med tanke på mediaomtale og påfølgende opprør i gatene da tre norske menn ble frikjent for seksuell omgang med en 18 år gammel kvinne.

Sex med en 13-åring er definert som voldtekt uansett om det er frivillig. Her ser det ut til at forsvarerne har klart det kunsttykket å overbevise retten om at de tre muslimske mennene hadde gjort alt som forventes kan for å forsikre seg om at jenta var over 16.

De ble frikjent. "Heksejakt" er da ikke riktig.

Anonymkode: 386f2...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man kan være godt utviklet og ha samtykkekompetanse også før man er 16.

Anonymkode: cbd18...1fa

Og dette påstår du som fagperson med lang bakgrunn innenfor arbeid med mindreårige? Eller som politisk demagog med en forkastelig ideologi?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Horten Market skrev:

Ja, nå må vi ta til gatene, jenter! Tre muslimske menn i alderen 20-25 frikjent for voldtekt av 13 år gammel jente! Har aldri hørt om saken før nå, jeg. Merkelig. Med tanke på mediaomtale og påfølgende opprør i gatene da tre norske menn ble frikjent for seksuell omgang med en 18 år gammel kvinne.

Sex med en 13-åring er definert som voldtekt uansett om det er frivillig. Her ser det ut til at forsvarerne har klart det kunsttykket å overbevise retten om at de tre muslimske mennene hadde gjort alt som forventes kan for å forsikre seg om at jenta var over 16.

Kommer aldri til å skje, til tross for at denne saken er MYE grovere. Lenge leve sosialister.

Anonymkode: 4e867...89f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ganske grovt at man tillegger barn ansvaret for å opplyse ovegriperen deres om at de er barn.

Hva med spedbarn uten språk? Hvordan skal de kunne informere overgriperen sin om at de er under 16 år?

Nei, ansvaret må fullt og helt ligge hos overgriperen. Og tar han feil må han straffes uansett årsak til at han tok feil.

Anonymkode: 9c3be...a8f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dømt i tingretten - Frikjent i lagmannsretten. Hørt det før?

Bare tull å anmelde voldekt i Norge. Sjansen for at de dømmes er hinsides lav. Ikke verdt å gå gjennom den påkjenningen det er for ofrene.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/tre-syriske-broedre-tiltalt-for-voldtekt-frikjent/a/24082626/

Anonymkode: 30e4c...122

Jeg mener at det overhodet ikke er tull selv om man skulle tape, og at det er bedre å heller gå til sak, vel vitende om at man forsøker å stille de skyldige til ansvar. 

Forøvrig kan man kontakte Dixi ressurssenter for voldtatte, mentalhelses hjelpetelefon eller Legevakten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spenstig snuoperasjon her på forumet. Vanligvis når noen blir frikjent for voldtekt så kommer det en lang remse over hvor mange kvinner som anmelder falskt, og at menn aldri kan gå til sengs med en kvinne uten å bli anmeldt for voldtekt osv. Nå fikk plutselig pipa en annen lyd. 

Anonymkode: 6b841...87b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spenstig snuoperasjon her på forumet. Vanligvis når noen blir frikjent for voldtekt så kommer det en lang remse over hvor mange kvinner som anmelder falskt, og at menn aldri kan gå til sengs med en kvinne uten å bli anmeldt for voldtekt osv. Nå fikk plutselig pipa en annen lyd. 

Anonymkode: 6b841...87b

Lol, vet. Tragisk.

Anonymkode: 6c682...f2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg mener at det overhodet ikke er tull selv om man skulle tape, og at det er bedre å heller gå til sak, vel vitende om at man forsøker å stille de skyldige til ansvar. 

Forøvrig kan man kontakte Dixi ressurssenter for voldtatte, mentalhelses hjelpetelefon eller Legevakten. 

Å gå igjennom en slik rettsak er en ENORM påkjenning for offeret. Man må gjennomgå det groveste traumet mange kan oppleve - i den minste detalj - sinnsykt mange ganger, for så å få servert i trynet at det var din egen feil og/eller at ingen tror på deg. Etterforskningen tar skammelig lang tid, rettsaken tar lang tid, det er ventetid osv - offeret får ikke prøve å legge dette bak seg på mange år. Jeg har vært igjennom dette, å anbefaler ingen å anmelde voldtekt. 

Å sitte å jatte og pjatte på Dixi kan på ingen måte gjøre situasjonen bedre. Man kan få hjelp til å takle situasjonen best mulig, men man får ikke gå videre før saken er ferdig. Og når det da (som regel) ender med henleggelse/frikjennelse går man med skamfølelsen, skyldfølelsen og følelsen av at ingen tror en - i svært, SVÆRT lang tid. Har du prøvd å jobbe/lese til eksamen mens avhør, vitnebeskrivelser og konfrontasjoner fra politiet ligger å surrer i bakhodet? Det går ofte ikke så veldig bra. Jeg var sykemeldt i 2,5 år og måtte sette livet mitt på vent i to og et halvt år (!!!) før jeg hadde sjangs til å gjenoppta studiene. Hadde jeg latt være å anmeldt, hadde jeg sluppet daglige påminnere i form av mail fra advokat, brev/telefon fra udugelig politi osv. Altså jeg kom hjem på butikken en dag og fant KLÆRNE jeg hadde på meg mens jeg ble voldtatt - i POSTKASSEN. Det forteller en god del om hvor elendig dårlig politiet er på slikt, og hvor sinnsykt respektløse de er. Tror de jeg skal ta på meg den trusa neste dag og gå på jobb som om ingenting har skjedd? 

Litt utenfor trådens tema - men jeg blir forbanna når folk som ikke har greie på det presser voldtatte til å anmelde. Å anmelde voldtekt var det dummeste valget jeg noen gang har tatt. Jeg skjønner hvorfor man bør anmelde, for samfunnets del, men i en sånn situasjon må man få lov å tenke på seg selv.

Anonymkode: 937fc...04a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spenstig snuoperasjon her på forumet. Vanligvis når noen blir frikjent for voldtekt så kommer det en lang remse over hvor mange kvinner som anmelder falskt, og at menn aldri kan gå til sengs med en kvinne uten å bli anmeldt for voldtekt osv. Nå fikk plutselig pipa en annen lyd. 

Anonymkode: 6b841...87b

Ser for meg at selv de mest innbitte sliter med å slutshame barn. Jeg håper det ihvertfall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å gå igjennom en slik rettsak er en ENORM påkjenning for offeret. Man må gjennomgå det groveste traumet mange kan oppleve - i den minste detalj - sinnsykt mange ganger, for så å få servert i trynet at det var din egen feil og/eller at ingen tror på deg. Etterforskningen tar skammelig lang tid, rettsaken tar lang tid, det er ventetid osv - offeret får ikke prøve å legge dette bak seg på mange år. Jeg har vært igjennom dette, å anbefaler ingen å anmelde voldtekt. 

Å sitte å jatte og pjatte på Dixi kan på ingen måte gjøre situasjonen bedre. Man kan få hjelp til å takle situasjonen best mulig, men man får ikke gå videre før saken er ferdig. Og når det da (som regel) ender med henleggelse/frikjennelse går man med skamfølelsen, skyldfølelsen og følelsen av at ingen tror en - i svært, SVÆRT lang tid. Har du prøvd å jobbe/lese til eksamen mens avhør, vitnebeskrivelser og konfrontasjoner fra politiet ligger å surrer i bakhodet? Det går ofte ikke så veldig bra. Jeg var sykemeldt i 2,5 år og måtte sette livet mitt på vent i to og et halvt år (!!!) før jeg hadde sjangs til å gjenoppta studiene. Hadde jeg latt være å anmeldt, hadde jeg sluppet daglige påminnere i form av mail fra advokat, brev/telefon fra udugelig politi osv. Altså jeg kom hjem på butikken en dag og fant KLÆRNE jeg hadde på meg mens jeg ble voldtatt - i POSTKASSEN. Det forteller en god del om hvor elendig dårlig politiet er på slikt, og hvor sinnsykt respektløse de er. Tror de jeg skal ta på meg den trusa neste dag og gå på jobb som om ingenting har skjedd? 

Litt utenfor trådens tema - men jeg blir forbanna når folk som ikke har greie på det presser voldtatte til å anmelde. Å anmelde voldtekt var det dummeste valget jeg noen gang har tatt. Jeg skjønner hvorfor man bør anmelde, for samfunnets del, men i en sånn situasjon må man få lov å tenke på seg selv.

Anonymkode: 937fc...04a

Du vet at Dixi ressurssenter er til for å hjelpe voldtatte? Om du i det hele tatt har vært der. Og jeg kan sikkert forestille meg at det er en påkjenning, men jeg ser også en annen side av saken: at jo fler som anmelder, jo lettere er det kanskje å få folk straffet. Bare en tanke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spenstig snuoperasjon her på forumet. Vanligvis når noen blir frikjent for voldtekt så kommer det en lang remse over hvor mange kvinner som anmelder falskt, og at menn aldri kan gå til sengs med en kvinne uten å bli anmeldt for voldtekt osv. Nå fikk plutselig pipa en annen lyd. 

Anonymkode: 6b841...87b

Dette er ikke snakk om en "kvinne". Det er et barn på 13 år. Voldtekten skyldes at det er et barn på 13 år. Det har ingenting med anmeldelse av falsk voldtekt å gjøre. 

Anonymkode: 9f1bb...3f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, jabx skrev:

Og dette påstår du som fagperson med lang bakgrunn innenfor arbeid med mindreårige? Eller som politisk demagog med en forkastelig ideologi?

Jeg tror han kanskje påstår det på bakgrunn av at flere andre land har seksuell lavalder under 16 år. Mange har 15 år. Noen har 14 år, noen har sågar 13 år (også i Europa). Andre har valgt 18 år. Du blir ikke moden og samtykkekompetent i det eksakte øyeblikket du fyller 16 år. Dette er en juridisk valgt grense.

Derfor bør loven anvendes med skjønn.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spenstig snuoperasjon her på forumet. Vanligvis når noen blir frikjent for voldtekt så kommer det en lang remse over hvor mange kvinner som anmelder falskt, og at menn aldri kan gå til sengs med en kvinne uten å bli anmeldt for voldtekt osv. Nå fikk plutselig pipa en annen lyd. 

Anonymkode: 6b841...87b

Du skjønte ikke sarkasmen i tråden? Hadde det vært tre nordmenn som ble frikjent for voldtekt av et 13 år gammelt barn, hadde halve Norge gått i gatene og protestert. Slik det ble gjort i den andre saken mot en voksen og erfaren kvinne på 18 år, skjenket av sin mor som jobber i barnevernet, før hun ble sendt alene på byen.

Så du har på en måte rett. Det er forskjellbehandling. Men den er det feministene som står for.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner... Så hvis jeg har forstått denne saken rett, så er det da indirekte jenta på 13 som sitter med ansvaret for hvordan denne situasjonen utartet seg - i møte med 3 voksne syriske flyktninger...

(En del av meg er nysgjerrig på om utfallet hadde blitt det samme om det var tre etniske nordmenn som sto tiltalt.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

De ble frikjent. "Heksejakt" er da ikke riktig.

Anonymkode: 386f2...b09

Nei, slik det var med Hemsedalsaken mener du? Men det er jo selvsagt ikke det samme, for der er det jo ikke snakk om kulturell berikelse...

Anonymkode: 13e71...55e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke kan se forskjellen mellom voldtekt av en 13 år gammel jente og en angrende voksen kvinne (Hemsedal saken) så har man et problem. Det er jo her det skulle vært en heksejakt, for et merkelig samfunn vi lever i.

Anonymkode: 13cbd...74f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, slik det var med Hemsedalsaken mener du? Men det er jo selvsagt ikke det samme, for der er det jo ikke snakk om kulturell berikelse...

Anonymkode: 13e71...55e

At det er konflikter mellom folkegrupper har det alltid vært. Og det er nok derfor det ikke blir en like stor sak som den Hemsedalsaken. Politikere og feminister er vel redd for å eskalere stemningen i Norge. Man ser jo hvordan det går i Storbritannia og Frankrike.

Anonymkode: 386f2...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

De lave forventningers rasisme. Norske lekdommere tror at utenlandske er noen undemennesker som ikke forstår vanlig fornuft eller moral. De tenker at det er urimelig å holde dem opp mot samme standard som etnisk norske. Disse holdningene er kanskje en fordel når man står som siktet i en rettssal, men det vil være en stor ulempe når man prøver å skaffe seg arbeid for eksempel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...