Gå til innhold

Fins det oppriktig gode kristne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes at alle kristne jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante. Kristendommen har jo siden opprinnelsen vært preget av korrupsjon, maktmisbruk og hykleri, (fordømte homofili, mens prestene og munkene har utøvd seksuell omgang med hverandre, og enda verre misbrukt barn).

Det viser seg jo at til og med "helgener" som Mor Theresa hadde sine svin på skogen, (Mor Teresa – kanskje ikke så hellig), og å lese pavehistorie er jo som å se Gudfaren.

Ja, jeg har truffet 2 kristne personer i mitt liv som jeg oppfattet som nestekjærlige, i et hav av personer som jeg oppfatter som egoistiske og dømmende. Disse 2 personene er jeg sikker på ville vært gode uansett.

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse. Vi har kristne representanter i regjeringen som er skadefro i andres elendighet.

Så har andre noen erfaringer med mennesker som faktisk lever etter Jesus budskap, og ikke bare etter sine egne egoistiske forestillinger?

Anonymkode: 96d36...610

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke jeg,

Fra jeg var 5-9 var det en kristen famile som tok skikkelig av meg, de flyttet,

jeg møte hun ene ett par ganger i etterkant, hvor hun visste klart og tydelig at hun ville ikke snakke med meg, (2 ganger mellom 14-18. 23 år ett par ganger da å)

Jeg møtte hele familien tilfeldigvis når jeg var 18, skulle inn på Burger King for å hilse på foreldrene, foreldrene overså meg, og tittet ned i bordet, sa ikke hei, sa ingenting, ville ikke engang se på meg. Det var sårt ass.

Jeg ble "venner" med hun ene søstra, det var nok mye med meg, men det var også mye med henne, og satt med en følse om at hun kun var venner for å være grei, noe jeg fikk bekreftet ett par år senere, da jeg innerømmer det jeg startet en krangel, da jeg var lei, bla annet at hun snakket kun om seg selv, og kom som vanelig 20 min sent uten å beklage seg og snakket i telefonen i en halv times tid,

Hvor hun fortalte at hun diskutert med den andre søstra om hun skulle ha kontakt med meg eller ikke, hvor søstra hadde sagt ikke kontakt med henne, det blir bare bråk, utalse om hvordan jeg var når var 5-9!

Jeg sa at vi var ikke venner, og hun sa at ville ikke ha kontakt lengre, noe heg var enig i (dette er vel 11 år siden)

Og hun peste på om at jeg kom til savne henne! Og kommet til å angre så fælt på at vi ikke hadde mer kontakt..

Nei, det gjør jeg ikke, jeg vil ikke være venner med noen som er det for å være snill, og tillegg hadde jeg ikke mulighet til utvide sosial krestsen min med henne, da de få gangene jeg møtte vennene, hadde hun tydelgvis snakket om meg til henne og de sto der med STORE øyne å titta på meg.

Anonymkode: 950d3...39d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke jeg,

Fra jeg var 5-9 var det en kristen famile som tok skikkelig av meg, de flyttet,

jeg møte hun ene ett par ganger i etterkant, hvor hun visste klart og tydelig at hun ville ikke snakke med meg, (2 ganger mellom 14-18. 23 år ett par ganger da å)

Jeg møtte hele familien tilfeldigvis når jeg var 18, skulle inn på Burger King for å hilse på foreldrene, foreldrene overså meg, og tittet ned i bordet, sa ikke hei, sa ingenting, ville ikke engang se på meg. Det var sårt ass.

Jeg ble "venner" med hun ene søstra, det var nok mye med meg, men det var også mye med henne, og satt med en følse om at hun kun var venner for å være grei, noe jeg fikk bekreftet ett par år senere, da jeg innerømmer det jeg startet en krangel, da jeg var lei, bla annet at hun snakket kun om seg selv, og kom som vanelig 20 min sent uten å beklage seg og snakket i telefonen i en halv times tid,

Hvor hun fortalte at hun diskutert med den andre søstra om hun skulle ha kontakt med meg eller ikke, hvor søstra hadde sagt ikke kontakt med henne, det blir bare bråk, utalse om hvordan jeg var når var 5-9!

Jeg sa at vi var ikke venner, og hun sa at ville ikke ha kontakt lengre, noe heg var enig i (dette er vel 11 år siden)

Og hun peste på om at jeg kom til savne henne! Og kommet til å angre så fælt på at vi ikke hadde mer kontakt..

Nei, det gjør jeg ikke, jeg vil ikke være venner med noen som er det for å være snill, og tillegg hadde jeg ikke mulighet til utvide sosial krestsen min med henne, da de få gangene jeg møtte vennene, hadde hun tydelgvis snakket om meg til de og de sto der med STORE øyne å titta på meg.

Anonymkode: 950d3...39d

Sorry skrive feil

Anonymkode: 950d3...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes at alle kristne jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante. Kristendommen har jo siden opprinnelsen vært preget av korrupsjon, maktmisbruk og hykleri, (fordømte homofili, mens prestene og munkene har utøvd seksuell omgang med hverandre, og enda verre misbrukt barn).

Det viser seg jo at til og med "helgener" som Mor Theresa hadde sine svin på skogen, (Mor Teresa – kanskje ikke så hellig), og å lese pavehistorie er jo som å se Gudfaren.

Ja, jeg har truffet 2 kristne personer i mitt liv som jeg oppfattet som nestekjærlige, i et hav av personer som jeg oppfatter som egoistiske og dømmende. Disse 2 personene er jeg sikker på ville vært gode uansett.

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse. Vi har kristne representanter i regjeringen som er skadefro i andres elendighet.

Så har andre noen erfaringer med mennesker som faktisk lever etter Jesus budskap, og ikke bare etter sine egne egoistiske forestillinger?

Anonymkode: 96d36...610

enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen har stått for mye stygt gjennom årene. Men bortsett fra det, jo, det finnes oppriktige, nestekjærlige, ikke-fordømmende kristne. Noen familievenner av oss er det. Det er slettes ikke alltid vi er enige om ting, men de er gode og varme, tilgir og er utrolig rause mennesker. Jeg tror virkelig på deres oppriktighet og kjærlighet til oss og andre mennesker. Ja, så er de litt halleluja av og til, men de har all min respekt og tillit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.6.2017 den 16.55, AnonymBruker skrev:

Synes at alle kristne jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante. Kristendommen har jo siden opprinnelsen vært preget av korrupsjon, maktmisbruk og hykleri, (fordømte homofili, mens prestene og munkene har utøvd seksuell omgang med hverandre, og enda verre misbrukt barn).

Det viser seg jo at til og med "helgener" som Mor Theresa hadde sine svin på skogen, (Mor Teresa – kanskje ikke så hellig), og å lese pavehistorie er jo som å se Gudfaren.

Ja, jeg har truffet 2 kristne personer i mitt liv som jeg oppfattet som nestekjærlige, i et hav av personer som jeg oppfatter som egoistiske og dømmende. Disse 2 personene er jeg sikker på ville vært gode uansett.

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse. Vi har kristne representanter i regjeringen som er skadefro i andres elendighet.

Så har andre noen erfaringer med mennesker som faktisk lever etter Jesus budskap, og ikke bare etter sine egne egoistiske forestillinger?

Anonymkode: 96d36...610

Vi er alle syndige mennesker. Men jeg er redd for at den godhet og kjærlighet du leter etter ikke nødvendigvis er av Gud men av kjødet. Det er derimot helt korrekt at mange som sier de er kristne er ledet av djevelen og ikke Kristus Jesus, og gjør alt for å lede menneskene bort fra Herren. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Synes at alle kristne jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante. Kristendommen har jo siden opprinnelsen vært preget av korrupsjon, maktmisbruk og hykleri, (fordømte homofili, mens prestene og munkene har utøvd seksuell omgang med hverandre, og enda verre misbrukt barn).

Det viser seg jo at til og med "helgener" som Mor Theresa hadde sine svin på skogen, (Mor Teresa – kanskje ikke så hellig), og å lese pavehistorie er jo som å se Gudfaren.

Ja, jeg har truffet 2 kristne personer i mitt liv som jeg oppfattet som nestekjærlige, i et hav av personer som jeg oppfatter som egoistiske og dømmende. Disse 2 personene er jeg sikker på ville vært gode uansett.

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse. Vi har kristne representanter i regjeringen som er skadefro i andres elendighet.

Så har andre noen erfaringer med mennesker som faktisk lever etter Jesus budskap, og ikke bare etter sine egne egoistiske forestillinger?

Anonymkode: 96d36...610

Selvfølgelig. Hva med de millionene av menneskene du har glemt å nevne? Det er mange som kaller seg kristne, som ikke er det i praksis også.. forstår du forskjellen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det oppriktig gode ateister?

Synes at alle ateister jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante.

 

Hvis alle du møter er av en type folk pleier det å være hos deg selv problemet ligger.

Anonymkode: 59add...0a7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne har som alle andre sine sterke og svake sider. Eneste forskjell er at de tror på Gud, og gjør så godt de kan for å leve etter det Kristendommen mener er riktig.

Anonymkode: a7a1c...aa5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet med ei som har vært svært religiøs siden unnfangelsen. Hun skulle ikke ha sex før ekteskap blandt annet, men hadde kjæreste. Så kom det en dag ig hun fortalte at hun skulle gifte seg, koselig det. Hun var allerede gravid i 4 mnd da hun giftet seg, så hun fulgte vel ikke boka til punkt og prikke likevel.

Religion er bare tull.

Jeg jobber nå med en på 25, han er nyfrelst. Helt merkelig å se han med fæle tatoveringer, men må så er han så religiøs at det renner av han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg jobbet med ei som har vært svært religiøs siden unnfangelsen. Hun skulle ikke ha sex før ekteskap blandt annet, men hadde kjæreste. Så kom det en dag ig hun fortalte at hun skulle gifte seg, koselig det. Hun var allerede gravid i 4 mnd da hun giftet seg, så hun fulgte vel ikke boka til punkt og prikke likevel.

Religion er bare tull.

Jeg jobber nå med en på 25, han er nyfrelst. Helt merkelig å se han med fæle tatoveringer, men må så er han så religiøs at det renner av han.

Så fint at arbeidskollegaen din er blitt frelst :) Tattoveringer er da ingen hindring :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Generelt er min erfaring at moderate av hva som helst er de hyggeligste jeg møter. Moderate kristne, muslimer, ateister, sosialister, liberalister osv. Noen av de varmeste, snilleste, hyggeligste og mest omtenksomme menneskene jeg har møtt har vært kristne eller muslimer.

På en annen side kommer noe av det verste jeg har hørt fra konservative kristne, muslimer eller ateister som hele tiden føler et behov for å latterliggjøre og rakke ned på religiøse mennesker. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Daisy

Finnes vel like mange gode kristne som andre mennesker rundt omkring, men seff man kan møte mange idioter også - det har intet med religion å gjøre what so ever, men heller med personen. Jeg for min del møter mange fantastiske mennesker, men også noen komplette drittsekker enten de er kristne, muslimer, ateister, hinduer osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!  Besteforeldrene mine var gode mennesker, og kristne!

De dømte ingen. 
Jeg kunne skrevet side opp og side ned om hvordan de var som mennesker, men jeg skal nøye meg med to eksempler.
Det var ikke uvanlig å se alkoholikere sitte på kjøkkenet deres med en kopp kaffe, mens de spiste det beste besteforeldrene mine hadde å by på.
Skoleelever fra naboskolen kom til dem for å få lunsj hvis familien ikke hadde mat i huset.  Da fikk de gjerne "låne" klær også.

Men det var ikke så mye om hva de gjorde, men hvem de var.
Det ble aldri ytret et vondt ord om noen i det huset, alt de gjorde ble gjort i stillhet.
De var ydmyke, hjertegode mennesker som ble dypt savnet fra alle samfunnslag den dagen de døde.

Farmor var også et slikt hjertegodt menneske, og gjorde det samme som mors foreldre gjorde.
 

Poenget mitt er at det finnes gode mennesker innenfor alle religioner og livssyn.  Det er ikke troen som gjør dem snille, det er personligheten.

Anonymkode: 41fd0...f68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er det vanlige på KG. Man kjenner eller vet om noen få mennesker som er eller oppfører seg på en måte man ikke skjønner eller liker. Siden det er mulig å putte disse få i en bås, blir automatisk alle som kan tilhøre denne båsen tillagt egenskaper basert på de få.

En ting man burde ha fått med seg her på KG er at folk faktisk er forskjellige.

Det finnes gode mennesker og ikke så gode mennesker. Det som i tillegg gjør det veldig komplekst er at de gode menneskene kan av og til oppføre seg dårlig. Og også de vi anser som dårlige kan gjøre noe godt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste jeg har møtt som er uttalt kristne, har dessverre flere negative personlighetstrekk enn de jeg har møtt som ikke er det. Jeg aner ikke hvorfor det er sånn, men det er min erfaring. De er kaldere og mer dømmende enn andre. Jeg ble en gang skjelt ut av en voksen mann (jeg var selv 16) fordi det kom fram i en tilfeldig samtale at jeg ikke var i mot abort. Jeg modererte meg til og med til å si at jeg synes ikke man skulle ta abort uten god grunn, men han var rasende, og jeg kom selvfølgelig til å havne i helvete. 

Anonymkode: 6fafb...87b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎26‎.‎06‎.‎2017 den 15.55, AnonymBruker skrev:

Synes at alle kristne jeg treffer på er dømmende, rasistiske og lite tolerante. Kristendommen har jo siden opprinnelsen vært preget av korrupsjon, maktmisbruk og hykleri, (fordømte homofili, mens prestene og munkene har utøvd seksuell omgang med hverandre, og enda verre misbrukt barn).

Det viser seg jo at til og med "helgener" som Mor Theresa hadde sine svin på skogen, (Mor Teresa – kanskje ikke så hellig), og å lese pavehistorie er jo som å se Gudfaren.

Ja, jeg har truffet 2 kristne personer i mitt liv som jeg oppfattet som nestekjærlige, i et hav av personer som jeg oppfatter som egoistiske og dømmende. Disse 2 personene er jeg sikker på ville vært gode uansett.

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse. Vi har kristne representanter i regjeringen som er skadefro i andres elendighet.

Så har andre noen erfaringer med mennesker som faktisk lever etter Jesus budskap, og ikke bare etter sine egne egoistiske forestillinger?

Anonymkode: 96d36...610

Ett mindre tolerant innlegg enn dette skal du lete lenge etter. Hvorfor har du behov for å dømme kristne? Mor Teresa var katolikk, I Norge har kristndom vårt synonymt med protestantisme de siste 500 år. Synes du bygger din intoleranse på grenseløs uvitenhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Ett mindre tolerant innlegg enn dette skal du lete lenge etter. Hvorfor har du behov for å dømme kristne? Mor Teresa var katolikk, I Norge har kristndom vårt synonymt med protestantisme de siste 500 år. Synes du bygger din intoleranse på grenseløs uvitenhet.

Sitat

En ser jo også på dette forumet at de største rasistene regner seg selv som kristne, og driver bare med svovelprekener og dømmer alle til evig fortapelse.

 

Anonymkode: 96d36...610

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...