Gå til innhold

Er man rasist hvis man vil ha mindre flyktninger til Norge?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er konservativ og vi trenger det i Norge der alle politikerne ikke er det 

Anonymkode: 5826f...3e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare lurer.

Anonymkode: 28112...8c2

Hva skal du gjøre nå russerne og amerikanerne barker sammen et sted opp i Nord? Kan banne på at vi og blir flyktinger en dag(på nytt).

Anonymkode: 5c9ec...129

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flyktninger? De har jo hele verden et felles ansvar for å hjelpe? Det er jo utrolig usolidarisk? Hadde liksom skjønt det bedre om du ble forbanna for de av arbeidinnvandrerne som ødelegger inntrykket av dem alle som drar til Norge, jobber akkurat det de trenger for å opparbeide seg rettigheter og rett på dagpenger ol og ellers finansierer livet sitt med å bo hos venner, leie ut leide leiligheter på Airbnb, mens de tar en lengre ferietur hjem til Spania eller noe og kanskje presse ut en unge så de har rett på barnetrygd og betalt husleie i tillegg med å late som de ikke bor med barnefaren. 

Anonymkode: 50941...9e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medmindre man ikke hater folk pga etnisitet eller 'rase', så tenker jeg svaret er nei. Er det fordi man ser ned på en etnisk gruppe fra et geografisk område, så ville jeg ha tenkt ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste fylkingene som er faktisk flyktinger som følge EU er 6% i 2016 ønsker ikke komme til Europa i det hele tatt. Resten er immigranter som ønsker et bedre liv i Europa, der samtlige er menn i 20-30 års alderen.     

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor flyktninger? De har jo hele verden et felles ansvar for å hjelpe? Det er jo utrolig usolidarisk?

Anonymkode: 50941...9e4

De kan da få hjelp uten at man trenger å hente dem til andre siden av kloden?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall må jeg også være rasist. Jeg er for full stopp av innvandring og da mener jeg både flykninger, arbeidsinnvandring og asylsøkere. I tillegg mener jeg at de som får avslAg skal returnere umiddelbart.

Dette mener jeg fordi det er nok innvandrere i Norge fra før. Det er så mange her at integreringen fungerer ikke. Jo flere folk arbeidsledige jo mer kamper om jobbene. Det er ikke nok jobber til de som er her nå så hvorfor ta i mot enda flere som også trenger en jobb?  I tillegg har man kulturen med at kvinner fra en del land skal ikke jobbe. De skal være hjemme med barna. Med mindre du er syk så kom deg ut i jobb. Det er ikke statens ansvar å forsørge deg. Her I NORGE så jobber man. Dette igjen fører til dårlige integrering da mange av kvinnene ikke forstår norsk. Da snakker jeg om kvinner som har bodd her flere år. De møter ikke norske på feks en jobb, slik at de ender opp kun med å gå med sine egne.

Jeg mener også at hvis du gjør noe kriminelt i i Norge som innvandrer og du ikke har blitt norsk statsborger enda så burde straffen vært å returnere til der vedkommende er i fra, med utvisning fra Landet Norge. NORGE gir folk så mye og de skal gjøre seg fortjent til det mener jeg. Selv om vedkommende kommer feks fra en kultur der kvinner som er lettkledde er det samme som horer så er man fortsatt i Norge og følger skikk og bruk for det landet du bor i. Kultur er ingen unnskyldning for å kunne gjøre hva du vil. 

Når det er sagt. Er du villig til å følge norske lover og regler, jobber eller prøver å få deg jobb da kan de som allerede er her få lov til å være her i mine øyne. 

Endret av tussi84
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor små må de være da hvis de skal få opphold? :fnise:

Anonymkode: eacf0...adb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det må være skadelig å erge seg over flyktninger dag ut og dag inn. De fleste er kanskje ikke rasister i sin reneste form. Men tror det kan ligge en form for xenofobi i grunn, altså at man har spesifikt frykt eller mild avsky mot en eller flere kulturher. Dette gjelder nok mest muslimer, da de er mye i søkelyset for tiden, da kan man lett få et inntrykk over at de aller fleste er håpløse og umulig å integrere. Xenofobi er et resultat av måten man styrer samfunnet på, pluss de sosiale og strukturelle faktorene.

Anonymkode: 01a41...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er man absolutt ikke. 

Anonymkode: 12f05...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må hjelpe flere folk der de er, vi kan faktisk ikke ta imot hele verden. 

Anonymkode: 12f05...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2017 den 19.50, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det må være skadelig å erge seg over flyktninger dag ut og dag inn. De fleste er kanskje ikke rasister i sin reneste form. Men tror det kan ligge en form for xenofobi i grunn, altså at man har spesifikt frykt eller mild avsky mot en eller flere kulturher. Dette gjelder nok mest muslimer, da de er mye i søkelyset for tiden, da kan man lett få et inntrykk over at de aller fleste er håpløse og umulig å integrere. Xenofobi er et resultat av måten man styrer samfunnet på, pluss de sosiale og strukturelle faktorene.

Anonymkode: 01a41...f12

Det er rart det der. 

Norge har tatt i mot flyktninger i 40-50 år. Chilenere, vietnamesere, jugoslavere. 

Kan ikke se at det har vært noe problem. 

Problemene oppstod først når flyktninger fra enkelte kulturer kom. Ikke først og fremst fordi de var flyktninger eller tilhørte en spesiell kultur, men fordi de hadde "gjort seg fortjent" til fremmedfrykten hos lokale innbygger.

Nordmenn hadde i det store og hele et uproblematisk forhold til flyktninger i flere tiår, men så plutselig måtte noen ødelegge dette med sin ekstreme religiøsitet, kvinnesyn og annet ulumsk. 

Så de er i aller høyeste grad skyld i det selv. Fremmedfrykten oppstår ikke ut fra ingenting. Særlig ikke når befolkningen faktisk har tidligere gode erfaringer med flyktninger.

Anonymkode: 377ed...f32

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 26.6.2017 den 0.51, AnonymBruker skrev:

Hva skal du gjøre nå russerne og amerikanerne barker sammen et sted opp i Nord? Kan banne på at vi og blir flyktinger en dag(på nytt).

Anonymkode: 5c9ec...129

Helt enig, vi bør gi opp hele landet vårt til flyktninger, fordi det er en mulighet for at vi også kan bli flyktninger. Det er jo en helt flawless logikk.

Anonymkode: 905f7...471

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er viktig her å skille på flyktninger som jo er personer som har behov på beskyttelse fordi de er forfulgte eller blir trakassert i hjemlandet og innvandrere av forskjellige sorter, arbeid, familie eller rett og slett de som er ute etter en bedre økonomisk fremtid. Videre syntes jeg det er viktig å skille på om de kommer fra en kultur som er lik den norske eller en kultur som blir i konflikt med det norske vestlige sekulære demokratiske samfunnet og har som mål og motarbeide den eller utnytte den, som vi ser fra en del islamske miljøer. Litt skummelt og si det men det er forskjell på om personene kommer fra Tyskland, Amerika eller for den del asiatiske land som Thailand, Vietnam eller Filippinene eller om de kommer fra områder som feks Somalia som krever mye mer ressurser for å lykkes med en god integrering 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dersom du vil ha mindre innvandrere høres det vel ut som om du diskriminerer folk basert på høyde, ikke rase. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Overrasket skrev:

Dersom du vil ha mindre innvandrere høres det vel ut som om du diskriminerer folk basert på høyde, ikke rase. 

Snitthøyden bør vel ikke overstige 172,5 cm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...