Gå til innhold

Dere på AAP, spørsmål til dere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din grad av arbeidsuførhet er en medisinsk avgjørelse. Det er legene dine må fokusere på her, det er de som kommuniserer til NAV om deres antakelser om din arbeidsevne, eller mangel på sådan. Noen leger er sløve og underkommuniserer, andre ganger har legen skrevet at pasienten kan fungere i annen jobb. Så det du må vite er hva legen har skrevet. Du kan be om innsyn i det hos NAV. Eller be om deres begrunnelse for at du skal i arbeidsrettet tiltak, når du mener du ikke har arbeidsevne i det hele tatt per i dag.  

Anonymkode: 4e859...1d9

Legen har skrevet at jeg må prøves i annen jobb og ikke i den jeg har nå. At jeg er arbeidsufør nå men med riktig behandling kan jeg bli bedre

Anonymkode: 3f0c9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går på aap og har aldri hørt om arbeidstrening? :P Det første året tok jeg opp ett fag fra vgs for å få vitnemål, 2. året gikk jeg på jobbkurs og jobbet i praksis, 3 og 4 året studerte jeg. Nå har jeg fått utvidet aap, og må alltid følge en aktivitetsplan, men de tilrettelegger utifra det jeg ønsker. Feks sånn som at jeg ønsket å studere og hvis de så at det kunne føre til at jeg kunne komme meg ut i arbeid senere i livet så fikk jeg det innvilget. Sånn har det vært her ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skyblue skrev:

Går på aap og har aldri hørt om arbeidstrening? :P Det første året tok jeg opp ett fag fra vgs for å få vitnemål, 2. året gikk jeg på jobbkurs og jobbet i praksis, 3 og 4 året studerte jeg. Nå har jeg fått utvidet aap, og må alltid følge en aktivitetsplan, men de tilrettelegger utifra det jeg ønsker. Feks sånn som at jeg ønsket å studere og hvis de så at det kunne føre til at jeg kunne komme meg ut i arbeid senere i livet så fikk jeg det innvilget. Sånn har det vært her ihvertfall :)

Arbeidstrening og arbeidspraksis er det samme - kun nytt navn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skyblue skrev:

Går på aap og har aldri hørt om arbeidstrening? :P Det første året tok jeg opp ett fag fra vgs for å få vitnemål, 2. året gikk jeg på jobbkurs og jobbet i praksis, 3 og 4 året studerte jeg. Nå har jeg fått utvidet aap, og må alltid følge en aktivitetsplan, men de tilrettelegger utifra det jeg ønsker. Feks sånn som at jeg ønsket å studere og hvis de så at det kunne føre til at jeg kunne komme meg ut i arbeid senere i livet så fikk jeg det innvilget. Sånn har det vært her ihvertfall :)

Ok, takk for svar. Får bare se videre hva som skjer. Jeg er jo ikke kjent med hvordan nav fungerer og saksbehandler gir tvetydige beskjeder

Anonymkode: 3f0c9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg må over på AAP til høsten. Min aktivitetsplan er å bli ferdig utredet og hvile mest mulig. 

Legen min har sagt at jeg ikke kan jobbe eller gå i noen arbeidstrening sånn som situasjonen er nå og NAV har ingen planer om å utfordre det. 

Når utredelse er over og evt diagnose satt så skal jeg sammen med utreder finne ut veien videre og hva jeg kan takle. MÅLET er selvsagt å begynne å jobbe igjen. Om det så er for 1 time i uka. Men det skjer ikke før legen min gir klarsignal for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Jeg må over på AAP til høsten. Min aktivitetsplan er å bli ferdig utredet og hvile mest mulig. 

Legen min har sagt at jeg ikke kan jobbe eller gå i noen arbeidstrening sånn som situasjonen er nå og NAV har ingen planer om å utfordre det. 

Når utredelse er over og evt diagnose satt så skal jeg sammen med utreder finne ut veien videre og hva jeg kan takle. MÅLET er selvsagt å begynne å jobbe igjen. Om det så er for 1 time i uka. Men det skjer ikke før legen min gir klarsignal for det. 

Hvordan ser en aktivitetsplan ut da? Jeg har kun søkt meg inn på avklaring, ikke skrevet under noen aktivitetsplan. Rart du har skrevet en slik uten at du har fått penger enda? Har du fått innvilget aap da? Når skrev du din aktivitetsplan? Var det etter innvilget penger?

Anonymkode: 3f0c9...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saksbehandler skriver aktivitetsplan og alt du trenger å gjøre slik jeg har forstått det er å godkjenne den. Enten skrive under fysisk på papir eller godkjenne den elektronisk. Aktivitetsplanen inneholder bare det du holder på med så lenge du er på aap. Hvis du går til psykolog så er det aktiviteten din, eller hvis du er under arbeidsavklaring eller arbeidsutprøving så står dette. 

Anonymkode: 47743...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raggy

Står det at du skal ut i tiltak i aktivitetsplanen din så må du det uavhengig av behandling så lenge du ikke er innlagt noe sted. Beregn at du må i flere tiltak iløpet av din AAP periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness
På 27.6.2017 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Hvordan ser en aktivitetsplan ut da? Jeg har kun søkt meg inn på avklaring, ikke skrevet under noen aktivitetsplan. Rart du har skrevet en slik uten at du har fått penger enda? Har du fått innvilget aap da? Når skrev du din aktivitetsplan? Var det etter innvilget penger?

Anonymkode: 3f0c9...e1e

Var på møte fordi jeg går over på aap og da sa saksbehandleren min det. Er jeg mer aktiv enn jeg er nå så ender jeg opp i ambulanse.

Altså blir min aktivitetsplan å bli utredet og hvile.

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...