Gå til innhold

Nå må etniske norske se å lage flere barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, ViljaH skrev:

Jeg kunne godt ha laget en eller to til, men bolig er blitt så helsikes dyrt at jeg tar meg ikke råd. 5-soveroms hus koster jo 7-8 mill. Start der! Finne på noe så det går an å kjøpe seg bolig til å ha alle ungene i. 

Bo en annen plass? Her jeg bor koster et kjempedigert hus med 4++ soverom ca.2-6 millioner.

Anonymkode: cb744...8ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har allerede fått to. Kan tenke meg fler. Men er det godt nok at jeg får de med en gresk mann? Eller er de ikke norske nok da? 

Anonymkode: 3c04e...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede fått to. Kan tenke meg fler. Men er det godt nok at jeg får de med en gresk mann? Eller er de ikke norske nok da? 

Anonymkode: 3c04e...5c4

Nei, da begge foreldre må være etnisk norske om vi skal gå etter den korrekte definisjonen. Men ingen normale oppegående mennesker bryr seg om det :)

Jeg lurer på hvor mange barn ts har... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Linnea27 skrev:

Nei. Det vi trenger er utdannelse til slike som deg, og å slutte å sette svake grupper opp mot hverandre.

Muslimer generelt er ikke en svak gruppe. "Urettferdigheten" som muslimer mener seg utsatt for er at de ikke får skape et samfunn likt det de kom fra.

Anonymkode: 89c9c...4d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede fått to. Kan tenke meg fler. Men er det godt nok at jeg får de med en gresk mann? Eller er de ikke norske nok da? 

Anonymkode: 3c04e...5c4

Barna dine er sikkert helt nydelige. Ikke bry deg om hva enkelte her sier. Jeg synes at du skal få flere barn om det er det du ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Norsk kultur har blitt en kultur der velstand og forbruk står høyere enn barn og familie. Man må ikke ha stort hus, dyre klær og mange utenlandsferier for å gi barna en god tilværelse. Å dele soverom og å arve klær har vært hovedregelen i "alle tider" i dette landet.

Les Mormor og de åtte ungene av Anne-Cath Vestly for perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Marsvinet skrev:

Barna dine er sikkert helt nydelige. Ikke bry deg om hva enkelte her sier. Jeg synes at du skal få flere barn om det er det du ønsker.

Vet ikke hvordan man siterer flere. Men denne er til @Snuppi også. Jeg bryr meg ikke om det altså, var mest for å se om det var "innafor". For øvrig ser denne grekeren mer norsk ut enn min helnorske eks som jeg fikk de to forrige med. Han har brunt hår og brune øyne og veldig hvit hud som blir fort solbrun 😊 (han bor ikke, og har heller ikke vokst opp i Hellas)

Anonymkode: 3c04e...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

Hvis vi skal redde kulturen, folkeslaget og vår egen alderdom, så må vi endre verdiene i den norske kulturen tilbake til familie-verdier. Jeg tenker da ikke nødvendigvis på kristne verdier, men et ønske om familiesamhold og familien som livets viktigste prosjekt. Et ønske om at slektslinjen skal overleve inn i "evigheten" og at all lærdom og alle evner som vi har skal overleveres inn i de neste generasjoner.

Vi trenger en kultur der hovedpillaren er læring og aktiviteter for barna (også barn med utenlandsk bakgrunn). Foreldrenes aktiviteter og sosiale liv bør helst dreie seg rundt barna og andre foreldre. Man bør gjøre så mange aktiviteter som mulig sammen, legge seg tidlig og avstå fra overdrevent alkoholbruk/festing/voksenfilmer /utseendefokus/sexfokus etc.

Klarer vi det har vi reddet oss selv og vårt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan man siterer flere. Men denne er til @Snuppi også. Jeg bryr meg ikke om det altså, var mest for å se om det var "innafor". For øvrig ser denne grekeren mer norsk ut enn min helnorske eks som jeg fikk de to forrige med. Han har brunt hår og brune øyne og veldig hvit hud som blir fort solbrun 😊 (han bor ikke, og har heller ikke vokst opp i Hellas)

Anonymkode: 3c04e...5c4

Det hadde ikke gjort noe om han så "kølsvart" ut, for å sette det på spissen. Det viktigste er at dere elsker hverandre og blir gode foreldre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvordan man siterer flere. Men denne er til @Snuppi også. Jeg bryr meg ikke om det altså, var mest for å se om det var "innafor". For øvrig ser denne grekeren mer norsk ut enn min helnorske eks som jeg fikk de to forrige med. Han har brunt hår og brune øyne og veldig hvit hud som blir fort solbrun 😊 (han bor ikke, og har heller ikke vokst opp i Hellas)

Anonymkode: 3c04e...5c4

Jeg håper ikke at du tok innlegget mitt negativt da jeg ikke mente noe vondt med det. Definisjonen på etnisk norsk er at begge foreldre må være etnisk norske. 

Mannen til en venninne av meg er fra Spania men det er hun som ser spansk ut... Barna deres er også veldig mørke. Han er faktisk blond. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når folk med fire unger i USA klarer å bo i en campingvogn, da er det rart at du må ha et 5-soveromshus. Norge er ikke så stort at det gjør noe heller. 

Anonymkode: 7120e...e0b

Men alle som ikke bor i campingvogn, uansett om de er fattige eller rike har gjennomsnittlig store hus med store rom. Har du vært i USA?

Anonymkode: 0b00f...933

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet

En annen ting: vi må utvikle aksept for store barnefamilier og støtte de som velger å få mer enn 2 barn. Så lenge befolkningen vår ikke vokser ukontrollert, så er det bare positivt at noen får mange barn for å begrense befolkningen fra å falle drastisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marsvinet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men alle som ikke bor i campingvogn, uansett om de er fattige eller rike har gjennomsnittlig store hus med store rom. Har du vært i USA?

Anonymkode: 0b00f...933

I Norge har vi en velferdsstat som hjelper de fattigste. Det finnes mange innvandrerfamilier med 5+ barn, der ingen av foreldrene har jobb, men barna har fortsatt tak over hodet, klær på kroppen og mat i magen. For vanlige arbeidtstakere skal det være mulig å brødfø store familier uten å "snylte".

Dessuten: så fremt barna som fødes er friske og blir arbeidstakere i fremtiden, vil all støtten familien får fra staten betales tilbake mangedobbelt gjennom skatt av det arbeidet. 

Vi har gratis utdannelse i Norge i motsetning til USA. Den sosiale mobiliteten er dermed stor. Uansett hvor fattig en familie i Norge er, så blir ikke barna uten noen fremtid.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Marsvinet

Til alle småbarnsforeldre som får støtte fra staten: ta i mot støtten med god samvittighet. Barna deres er mye mer verdt for velferdsstaten enn det de koster i stønader. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har allerede fått to. Kan tenke meg fler. Men er det godt nok at jeg får de med en gresk mann? Eller er de ikke norske nok da? 

Anonymkode: 3c04e...5c4

Nei altså ærlig talt. Nå får dere slutte å tvinge dere inn i offerrollen og heller lese TS sitt innlegg i riktig kontekst. 

TS må velge ordbruk med omhu, ellers blir innlegget og tråden slettet. Men alle skjønner hva TS mener selv om ordet "etnisk norsk" er brukt. Særlig i lys av linken TS legger ved hvor problemet gjelder hele Europa ikke Norge alene. 

Selvsagt er det ingenting galt med å få barn med en greker. Det er godt innenfor formålet TS lister opp. Og det vet dere godt.

 

Anonymkode: c96c9...e8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Så vestlig kultur utviklet seg i en retning som ikke er bærekraftig og løsningen er å måtte kontinuerlig importere innavla mennesker fra Midtøsten og Afrika.  
Og jeg sier kontinuerlig for håpet er jo at disse menneskene skal ta etter oss. Så de slutter jo å få barn og da må vi importere flere igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, Snuppi skrev:

Disse menneskene bor under fattigdomsgrensen og er ikke ressursersterke mennesker. De har generelt lite å tilby barna sine. Å ønske gode kår for sine barn er fornuftig! 

Jeg snakker ikke om "trailer homes". Jeg snakker om folk som med viten og vilje vil ha små hus - og dem er det ikke få av for å si det sånn. Som jeg har skjønt er det å vise at man trenger ikke ha alt stort og fint og flott for å kunne leve bra. 

Anonymkode: 7120e...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om "trailer homes". Jeg snakker om folk som med viten og vilje vil ha små hus - og dem er det ikke få av for å si det sånn. Som jeg har skjønt er det å vise at man trenger ikke ha alt stort og fint og flott for å kunne leve bra. 

Anonymkode: 7120e...e0b

Det er forskjell på små hus og campingvogner. Du vet vel ikke hvor mange som ønsker å bo i små hus eller ikke. Hvem har sagt at en må ha store hus for å leve godt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest C.Tramell
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ett sted jeg hvertfall ikke skal få barn, så er det i Norge, hvor mammapolitiet og moralens voktere skal blande seg i ABSOLUTT ALT, og mener at man ikke er skikket som mor ved mindre man har 2,3 biler, hus, hytte, har vært sammen med barnefar i 6+ år, men helst ikke traff han før man var 28, for da er det statistisk sett mer sannsynlig at det varer. Da har man selvfølgelig nøyaktig 2 år på seg til å få 1,7 barn, for hvis man er noe eldre enn 35 er det fælt, da er man gammel mor. Får man ett barn er det barnemishandling, for de må ha søsken, får man mer enn 2 er man en byrde for samfunnet. Hvis man ikke dyrker organiske grønnsaker i blomsterkassa på terrassen som man lager smoothie av morgen og kveld til poden, eller gud forby hvis man gir ungene en pizza eller noe med sukker innimellom, er det barnemishandling. Hvis man ikke klarer å amme er man et grusomt menneske, men hvis man ammer for lenge er det pedofili. Faen, er så lei Ola og Kari Nordmanns fordømming av alt som ikke er sånn de selv liker å gjøre det.

Anonymkode: c8a79...4e1

Mammapolitiet har ingen makt hvis man ikke lar dem få det. Det er bare å drite i dem og velge å stole på seg selv, vel. Du virker ganske svak hvis du virkelig lar de kjerringenes meninger avgjøre om du skal ha barn eller ikke. Folk mener en hel masse uansett hva man gjør og ikke gjør.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snuppi skrev:

Det er forskjell på små hus og campingvogner. Du vet vel ikke hvor mange som ønsker å bo i små hus eller ikke. Hvem har sagt at en må ha store hus for å leve godt? 

Definitivt et "movement" i USA: http://thetinylife.com/what-is-the-tiny-house-movement/

http://tinyhousetalk.com/ 

Kan være gode kår å bo selv om man måtte ha mange barn. 

 

Anonymkode: 7120e...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...