Gå til innhold

Nå må etniske norske se å lage flere barn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

31,5 er snittalder på førstegangs fedre. 

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/fodte

Anonymkode: cd1c6...db5

Stoler vi fremdeles på SSB i disse tider? Akkurat dette kan meget vel stemme siden det ikke er noe å vinne på å misrepresentere disse tallene, men at det pyntes på andre statistikker forekommer.

Anonymkode: 7a852...51b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det virkelig det? Kan du peke til kilder? Jeg er snart 30 selv, har ingen barn, og ingen av de jeg kjenner har barn. De mennene jeg har vært sammen med har sagt at de "ikke er klare for seriøse forhold" eller "ønsker å avvente", så ikke vet jeg.

Dine egne erfaringer spiller null rolle, du kjenner ikke mange uansett. Vi har millioner av menn her til lands og faktumet er at snittet for når de får sitt første barn er rundt 30 år.

Anonymkode: 8d2de...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, debatant skrev:

Så får vi slutte med å drepe våre barn i mors liv.

En innstramning av abortloven vil presse seg frem i takt med at lave fødselstall og en aldrende befolkning gjør det mer nødvendig å få opp fødselstallene. Med de medisinsk fremskrittene de siste årene kan man holde barn i live stadig tidligere, så at grensen for abort skal være akkurat uke 12 passer ikke i dagens samfunn og er egentlig bare "tenk på et tall" uten noen skikkelige argumenter for hvorfor. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

31,5 er snittalder på førstegangs fedre. 

https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/fodte

Anonymkode: cd1c6...db5

Hva er gjennomsnittet for førstegangsmødre, da? Og kan menn her på forumet roe seg ift. å få barn før planlagt alder, for det  virker som om ekstremt mange er livredde for å få barn før de er "klar for det" dvs. i slutten av 30-årene.

Anonymkode: 04c97...d6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ett sted jeg hvertfall ikke skal få barn, så er det i Norge, hvor mammapolitiet og moralens voktere skal blande seg i ABSOLUTT ALT, og mener at man ikke er skikket som mor ved mindre man har 2,3 biler, hus, hytte, har vært sammen med barnefar i 6+ år, men helst ikke traff han før man var 28, for da er det statistisk sett mer sannsynlig at det varer. Da har man selvfølgelig nøyaktig 2 år på seg til å få 1,7 barn, for hvis man er noe eldre enn 35 er det fælt, da er man gammel mor. Får man ett barn er det barnemishandling, for de må ha søsken, får man mer enn 2 er man en byrde for samfunnet. Hvis man ikke dyrker organiske grønnsaker i blomsterkassa på terrassen som man lager smoothie av morgen og kveld til poden, eller gud forby hvis man gir ungene en pizza eller noe med sukker innimellom, er det barnemishandling. Hvis man ikke klarer å amme er man et grusomt menneske, men hvis man ammer for lenge er det pedofili. Faen, er så lei Ola og Kari Nordmanns fordømming av alt som ikke er sånn de selv liker å gjøre det.

Anonymkode: c8a79...4e1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis Miljøpartiet de Grønne får makten vil innvandringen stoppe opp fullstendig. De skal nemlig bygge ned oljesektoren i løpet av de neste 15 år. Hvis du lurer på hvorfor innvandringen da stopper opp, så bare spør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, debatant skrev:

Så får vi slutte med å drepe våre barn i mors liv.

Man må nok fjerne kvinners abortrett. Den er svært skadelig her..

Anonymkode: 7a41f...54d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

Så får vi slutte med å drepe våre barn i mors liv.

Men tenk hvor mange menn som vil få panikk, om damene ikke tar abort...

Anonymkode: 1545b...059

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er gjennomsnittet for førstegangsmødre, da? Og kan menn her på forumet roe seg ift. å få barn før planlagt alder, for det  virker som om ekstremt mange er livredde for å få barn før de er "klar for det" dvs. i slutten av 30-årene.

Anonymkode: 04c97...d6f

Det står i linken du siterte. 

Anonymkode: cd1c6...db5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Chubby skrev:

En innstramning av abortloven vil presse seg frem i takt med at lave fødselstall og en aldrende befolkning gjør det mer nødvendig å få opp fødselstallene. Med de medisinsk fremskrittene de siste årene kan man holde barn i live stadig tidligere, så at grensen for abort skal være akkurat uke 12 passer ikke i dagens samfunn og er egentlig bare "tenk på et tall" uten noen skikkelige argumenter for hvorfor. 

Nei, hvis det er noe man kan være ganske sikker på så er det heller at kvinners abortrettigheter heller styrkes fremfor å strammes inn. Høyere skatter og høyere innvandring kommer til å presse seg frem lenge før man velger å overstyre kvinners rettigheter.

Vil man egentlig ha et samfunn hvor barn bæres frem til tross for at de ikke er planlagt/ønsket? Mye forskning tyder på det motsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne godt ha laget en eller to til, men bolig er blitt så helsikes dyrt at jeg tar meg ikke råd. 5-soveroms hus koster jo 7-8 mill. Start der! Finne på noe så det går an å kjøpe seg bolig til å ha alle ungene i. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Jeg vet om en som har valgt å ikke få barn da h*n ikke vil sette barn til verden i lys av den utviklingen som finner sted i Europa. Tror det handler om hvilke forhold eventuelle barn vil måtte vokse opp i. Det er ingen hemmelighet at Europa stadig blir mer utrygt.

Anonymkode: 7a852...51b

Har verden noen gang vært tryggere enn nå?

Anonymkode: 295e5...747

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Larsern skrev:

Nei, hvis det er noe man kan være ganske sikker på så er det heller at kvinners abortrettigheter heller styrkes fremfor å strammes inn. Høyere skatter og høyere innvandring kommer til å presse seg frem lenge før man velger å overstyre kvinners rettigheter.

Vil man egentlig ha et samfunn hvor barn bæres frem til tross for at de ikke er planlagt/ønsket? Mye forskning tyder på det motsatte.

Det vil de nok, men før eller siden vil man måtte stramme inn abortlovene til slutt uansett, skatteøkninger og mer innvandring er ikke spesielt populært og ikke bærekraftig over tid.

 

At de ikke er planlagt betyr ikke at de ikke er ønsket, tvert imot er det mange som får barn de ikke har planlagt også idag som de beholder og gir en god oppvekst på tross av det. Strammer man inn abortlovene vil flere få barn som ikke var planlagt, men de fleste vil da beholde de og la de vokse opp istedet, og for de som ikke ønsker å beholde de kan man styrke insentivene til adopsjon. Mange adopterer allerede, og gjør man dette mindre byråkratisk og styrke de økonomiske insentivene vil flere vurdere dette, et langt bedre valg enn abort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Chubby skrev:

Det vil de nok, men før eller siden vil man måtte stramme inn abortlovene til slutt uansett, skatteøkninger og mer innvandring er ikke spesielt populært og ikke bærekraftig over tid.

 

At de ikke er planlagt betyr ikke at de ikke er ønsket, tvert imot er det mange som får barn de ikke har planlagt også idag som de beholder og gir en god oppvekst på tross av det. Strammer man inn abortlovene vil flere få barn som ikke var planlagt, men de fleste vil da beholde de og la de vokse opp istedet, og for de som ikke ønsker å beholde de kan man styrke insentivene til adopsjon. Mange adopterer allerede, og gjør man dette mindre byråkratisk og styrke de økonomiske insentivene vil flere vurdere dette, et langt bedre valg enn abort. 

Ja men da blir det nok dramaskrik. Og feministene vil mene at de faktisk har en ordentlig kampsak for en gangs skyld.

Anonymkode: 7a41f...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk rappet en dame fra en annen kultur (tyskland) og integrert henne:fnise:. Og vi har fått tre nydelige barn som alle spiser ribbe på julaften og bruker bunad på 17 mai.

Jekker meg en kald pils på terrasen, klapper meg på ryggen og er tålig fornøyd:nori:

Anonymkode: 56bcd...5c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Chubby skrev:

Det vil de nok, men før eller siden vil man måtte stramme inn abortlovene til slutt uansett, skatteøkninger og mer innvandring er ikke spesielt populært og ikke bærekraftig over tid.

 

At de ikke er planlagt betyr ikke at de ikke er ønsket, tvert imot er det mange som får barn de ikke har planlagt også idag som de beholder og gir en god oppvekst på tross av det. Strammer man inn abortlovene vil flere få barn som ikke var planlagt, men de fleste vil da beholde de og la de vokse opp istedet, og for de som ikke ønsker å beholde de kan man styrke insentivene til adopsjon. Mange adopterer allerede, og gjør man dette mindre byråkratisk og styrke de økonomiske insentivene vil flere vurdere dette, et langt bedre valg enn abort. 

Derfor skrev jeg "planlagt/ønsket".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

http://www.dagbladet.no/nyheter/befolkningen-i-europa-synker---kan-bli-nodt-til-a-ta-inn-flere-innvandrere/67852324

Ellers sliter vi, ettersom vi kan bli "nødt" til å ta inn flere innvandrere..

Anonymkode: 2d77e...3ae

Nei. Det vi trenger er utdannelse til slike som deg, og å slutte å sette svake grupper opp mot hverandre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er problemet med å ta inn innvandrere? 

Det er hundrevis av millioner av brasilianere, kinesere og russere som gjerne kommer til Europa. 

Vi MÅ ikke absolutt ta inn muslimer. Og det er det store antallet muslimer som skaper problemer, ikke innvandring i seg selv.

Anonymkode: c96c9...e8b

Det er positivt med mafia synes du? 

Anonymkode: 7120e...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, ViljaH skrev:

Jeg kunne godt ha laget en eller to til, men bolig er blitt så helsikes dyrt at jeg tar meg ikke råd. 5-soveroms hus koster jo 7-8 mill. Start der! Finne på noe så det går an å kjøpe seg bolig til å ha alle ungene i. 

Når folk med fire unger i USA klarer å bo i en campingvogn, da er det rart at du må ha et 5-soveromshus. Norge er ikke så stort at det gjør noe heller. 

Anonymkode: 7120e...e0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når folk med fire unger i USA klarer å bo i en campingvogn, da er det rart at du må ha et 5-soveromshus. Norge er ikke så stort at det gjør noe heller. 

Anonymkode: 7120e...e0b

Disse menneskene bor under fattigdomsgrensen og er ikke ressursersterke mennesker. De har generelt lite å tilby barna sine. Å ønske gode kår for sine barn er fornuftig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...