Gå til innhold

Kramper i korsryggen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg opplever stadig intens smerte, minner om krampe, i korsryggen når jeg legger meg ned. Dette etter husarbeid/løfting av baby osv. Det går over i løpet av noen minutter, men det er ganske heftig. Jeg fødte for ca 4 mnd siden. Har generelt vært dårlig på å trene oppigjennom årene, men har hatt en fysisk krevende jobb, samtidig som det er nok av arbeid hjemme også:) passer på å ikke belaste feil. 

Har hatt problemer i korsryggen tidligere før graviditeten, men det gikk plutselig over da jeg bytta sko! 

Har noen noe kunnskap om hva som er grunnen til at disse smertene oppstår? Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre for å dempe dette?:) 

Er ganske sunn og frisk, ung og slank, men ganske svak, om det har noe å si? 

Anonymkode: 87123...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter du mye i løpet av en dag? Kanskje det kan være stram setemusklatur? Hva med å prøve yoga, pilates eller en annen form for rolig trening som kan hjelpe til å løsne opp? 😊

du kan også finne mange gode apper med godt forklart program du kan gjøre hjemme i stua. Pilates har hjulpet meg i de verste periodene for ryggen min. Dette satt muskulært, kanskje det gjør det for deg også  😉? Evt ta en prat med legen din så han kan henvise deg til en fysio 😃 kanskje litt greit å gå den veien også om du nylig har født 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg opplever stadig intens smerte, minner om krampe, i korsryggen når jeg legger meg ned. Dette etter husarbeid/løfting av baby osv. Det går over i løpet av noen minutter, men det er ganske heftig. Jeg fødte for ca 4 mnd siden. Har generelt vært dårlig på å trene oppigjennom årene, men har hatt en fysisk krevende jobb, samtidig som det er nok av arbeid hjemme også:) passer på å ikke belaste feil. 

Har hatt problemer i korsryggen tidligere før graviditeten, men det gikk plutselig over da jeg bytta sko! 

Har noen noe kunnskap om hva som er grunnen til at disse smertene oppstår? Finnes det noen øvelser jeg kan gjøre for å dempe dette?:) 

Er ganske sunn og frisk, ung og slank, men ganske svak, om det har noe å si? 

Anonymkode: 87123...75f

Du bør snakke med legen din. Om legen vil gi deg egentrening eller en tur til røntgen og fysioterapi er umulig å vite. 

Anonymkode: 56a3f...e41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...