Gå til innhold

Dere som ser house of cards


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare i midten av sesong 1 her, men har mislikt Frank Underwood siden episode 1. Greia er at jeg har en mistanke om at det ikke er meningen at man skal mislike han? Derfor lurer jeg på om dere andre som ser house of cards liker eller misliker Frank Underwood? Jeg må si jeg digger Kevin Spacey og synes han er en fantastisk flink skuespiller bare sånn at det er sagt. 

Anonymkode: 751a3...6eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt misliker man Frank Underwood. Og kona hans. Det er en del av greia. 

Anonymkode: a275a...5ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke at Underwood er en helt, en sympatisk, hyggelig eller snill person. Tror de fleste ikke liker han.

Han (og kona) blir derimot representanter for egoistiske aktører/personer som søker makt. Vi mistenker at det foregår mye skittent spill, og serien oppfattes derfor som forfriskende aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Grønt blad skrev:

Jeg synes ikke at Underwood er en helt, en sympatisk, hyggelig eller snill person. Tror de fleste ikke liker han.

Han (og kona) blir derimot representanter for egoistiske aktører/personer som søker makt. Vi mistenker at det foregår mye skittent spill, og serien oppfattes derfor som forfriskende aktuell.

Åja, jeg forstår. Jeg liker serien veldig godt altså, så er ikke noe med det. :) 

Anonymkode: 751a3...6eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Jeg har sett alle episodene både i første og siste sesong.

Jeg er fascinert fordi politikk er et spill virkeligheten også, med lobbyvirksomhet, at viktig det er å kjenne riktige menneskene, løgnene og alle som er opptatt av å mele sin egen kake. 

Det passer supergodt nå som Donald Trump ble president. Serien ble enda mer virkelighetsnær bortsett fra mordene. Tviler på at Trump har myrdet noen. 

Jeg både liker og missliker Frank. Han er saklig, ambisiøs,  jobber hardt og helhjertet for det han vil oppnå, tenker hele tiden ett steg frem og er en mester i psykologi. Jeg ville dog ikke hatt ham i mitt nærmiljø fordi han går over lik for å oppnå det han går inn for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er en "love to hate" karakter. Han står på for å få til det han ønsker, men er villig til å tråkke over grenser man vet er helt forkastelig for å oppnå det han vil, utelukkende basert på egen vinning. Det skumle er at det helt sikkert er veldig likt det som faktisk skjer i den ekte politikkens underverden.

Anonymkode: 6239f...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Frank, og DIGGER Claire!

Anonymkode: 5b309...e34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Jeg er House of cards fan, elsker serien og spesielt Frank. Kevin Spacey er genial i denne serien, jeg skifter mellom å digge Frank og innimellom misslike typen. Men like ofte tar jeg meg i å le av karakteren Frank Underwood, når han  i en talekan  si slike ting som "paragraf bla bla bla og pragraf mer bla bla blah og loven fuck that osv.... Tror jeg missliker Frank, men innimellom må man bare elske typen! Om man går på you tube og googler Frank Underwood blah blah så kan man jo ikke misslike fyren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker Frank, og DIGGER Claire!

Anonymkode: 5b309...e34

Jeg og!

Anonymkode: 5a423...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Parkeringsvakt

Misliker han ikke. Nå er det lenge siden jeg så sesong 1, men han forsøkte oppnå sine mål ved pragmatiske tilnærmelser. Jeg synes det er bedre enn de som alltid ødelegger med sine feilplaserte moraler. (Nei, vi kan ikke drepe seriedrapsmannen. Seriedrapsmannen flykter og dreper 20 mennesker til)

Uansett, så er ikke det viktigste om man liker eller misliker hovedpersonene. Det viktigste er om man lærer noe av det, synes det er underholdende, at det utfordrer en eller andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.6.2017 den 21.04, Mrs.Purdey skrev:

Jeg har sett alle episodene både i første og siste sesong.

Jeg er fascinert fordi politikk er et spill virkeligheten også, med lobbyvirksomhet, at viktig det er å kjenne riktige menneskene, løgnene og alle som er opptatt av å mele sin egen kake. 

Det passer supergodt nå som Donald Trump ble president. Serien ble enda mer virkelighetsnær bortsett fra mordene. Tviler på at Trump har myrdet noen. 

Jeg både liker og missliker Frank. Han er saklig, ambisiøs,  jobber hardt og helhjertet for det han vil oppnå, tenker hele tiden ett steg frem og er en mester i psykologi. Jeg ville dog ikke hatt ham i mitt nærmiljø fordi han går over lik for å oppnå det han går inn for.

Jeg tror heller ikke at amerikanske presidenter har drept noen selv, men at de har liv på samvittigheten det tviler jeg ikke på. Jeg synes det er en knallbra serie! Spennende og aktuell.

Anonymkode: 3dbc5...c55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...