Gå til innhold

Bivirkning av Cerazette


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fødte for 7 mnd siden og startet med Cerazette etter 6 ukers kontrollen hos fastlege.Følte ingen særlige endringer i kroppen ved oppstart.Men nå,flere måneder senere har jeg fått mange av bivirkningene i pakningsvedlegget:

Blødning etter samleie,hetetokter,hodepine,svimmelhet,vektøkning,kvalme,brekninger,ekstrem uren hud (også uvanlige plasser som lår og skuldre),brystspreng som ikke er ammerelatert,hard mage.

Er det andre som har opplevd at bivirkninger kan komme så lenge etter oppstart?Tror ikke jeg er gravid igjen,jeg har tatt tabletten samme tid hver dag og ikke glemt noen.

Takk for svar☺

Anonymkode: 5da5a...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å legge til ømhet og ubehag over skambeinet.

Ts

Anonymkode: 5da5a...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem bivirkningen illsint og gal. Cerazette gjør folk sprø.

Anonymkode: 70d54...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ubehag ved samleie, Ømme pupper, lite sex lyst, vondt i hode. Jeg blir ekstremt hormonell og gal når jeg har mensen. Mer enn jeg gjorde før! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bruke tryggere prevensjon om du først bruker hormonell prevensjon? For eksempel hormonspiral eller p-stav. Forøvrig skal dette være bivirkninger som går over etter en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags bivirkninger man får av en p-pille varierer ikke bare fra person til person, men også for samme person ettersom hvilken omstendighet de er i. Høres ut som at du ikke reagerer godt på cerazette etter graviditeten, kanskje lurt å bytte til noe annet? Er ikke uvanlig at bivirkningene først slår inn etter lengre tid, slik har det vært for min del også. 

Anonymkode: ec0d3...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar.Godt å høre at det ikke er bare meg som innbiller meg symptomer.Jeg er også blitt helt sprø!Ekstremt sint,har depressive tanker og gråter mye.Er så galt at mannen har sagt han orker snart ikke mer..Var ikke slik da jeg var gravid,så har vært inne på tanken om fødselsdepresjon.Men regner med plagene er relatert til Cerazette,så jeg tar meg en tur til legen.Jeg planlegger sterilisering når minsten er 1 år.Har 3 barn nå,det er nok☺

Ts

Anonymkode: 5da5a...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for selvmordstanker.  Husk at selv om man kanskje ikke beskriver tanker som gjelder akkurat nå, kan dette virke triggende på andre som også sliter. 

Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere dette å ta kontakt med Mental helse på 116 123 eller benytte nettsiden deres Sidetmedord.no, eller kontakte Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. Er du under 18 kan du også kontakte Kors På Halsen.

 

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...