Gå til innhold

Er du redd for at hjertet ditt plutselig stopper opp under søvn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Frykter du det, at det skjer med deg?

Har lest at de fleste hjerteinfraktene skjer under søvne

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Catalina Culès

Nei, skulle jeg gått rundt å vært redd for det, så hadde jeg nok utviklet angst og paranoia etter en stund.

Endret av Catalina Culès
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Ville det for 15 år siden og har hatt to infarkt siden + hjerneslag men ikke mye redd for det nei.

Anonymkode: 268ad...6b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er dessverre det... Det fører til at jeg kvier meg veldig for å sove, og sliter mye med søvn. Faren min døde av hjerteinfarkt (ikke mens han sov dog), men jeg er bare 26 år så det er vel heller usannsynlig at det skal skje så tidlig...

Anonymkode: 7d47c...933

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NEI 

Anonymkode: eee75...251

Fordi?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Ville det for 15 år siden og har hatt to infarkt siden + hjerneslag men ikke mye redd for det nei.

Anonymkode: 268ad...6b9

Såpass ja. Hvorfor har du hatt såpass med infrakt?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være den ideelle måten å vandre på. Håper dog det ikke skjer riktig enda. De jeg kjenner som har fått infarkt har falt om med voldsomme smerter, da må det jo være bedre å bare sovne uten å merke noe. For ikke å snakke om seigpining i kreft, brenne inne, bli liggende i årevis uten å kunne røre seg etter ulykker osv. Nei, forsvinne rolig i søvne vil definitivt være førstevalget. 

Anonymkode: 51eb3...c6d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Defor.

Anonymkode: eee75...251

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var undervektig var jeg det, men ikke nå lenger. 

Anonymkode: 05c9d...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg var undervektig var jeg det, men ikke nå lenger. 

Anonymkode: 05c9d...ea7

Undervektig? Hvorfor var du redd da?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest making.a.mess
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Frykter du det, at det skjer med deg?

Har lest at de fleste hjerteinfraktene skjer under søvne

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Det finnes mange ting å være redd for om en først er redd for å dø og alle er verre enn dette. Å dø mens man sover er vel smertefritt. Jeg har nå lyst til å leve en stund til, men når min tid kommer så er dette absolutt en foretrukket måte å dø på. Man la seg til å sove fullstendig uvitende om hva som kom til å skje. 

Hva som er verre?- bli syk og leve i smertehelvete, kreft, bli grønnsak, alzheimer, ALS, vite i lang tid at man skal dø, bli så gammel at man opplever å se alle barn og barnebarn dø, bli spist av en hai osv

Nei, jeg er ikke redd for å dø i søvne. Egentlig ikke redd for døden i seg selv, men er litt bekymret for å havne i en situasjon med mye smerter. Det frister litt å hoppe i fallskjerm feks, men jeg kan ikke helt fri meg fra tanken om " hva hvis fallskjermen ikke åpner seg.. ", så jeg må vente til tankeprosessen bedrer seg litt på det området. Ergo er jeg LITT bekymret for å dø, men skjenker det ingen tanker før jeg befinner meg i en risikosituasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Mrs.Purdey skrev:

Det finnes mange ting å være redd for om en først er redd for å dø og alle er verre enn dette. Å dø mens man sover er vel smertefritt. Jeg har nå lyst til å leve en stund til, men når min tid kommer så er dette absolutt en foretrukket måte å dø på. Man la seg til å sove fullstendig uvitende om hva som kom til å skje. 

Hva som er verre?- bli syk og leve i smertehelvete, kreft, bli grønnsak, alzheimer, ALS, vite i lang tid at man skal dø, bli så gammel at man opplever å se alle barn og barnebarn dø, bli spist av en hai osv

Nei, jeg er ikke redd for å dø i søvne. Egentlig ikke redd for døden i seg selv, men er litt bekymret for å havne i en situasjon med mye smerter. Det frister litt å hoppe i fallskjerm feks, men jeg kan ikke helt fri meg fra tanken om " hva hvis fallskjermen ikke åpner seg.. ", så jeg må vente til tankeprosessen bedrer seg litt på det området. Ergo er jeg LITT bekymret for å dø, men skjenker det ingen tanker før jeg befinner meg i en risikosituasjon. 

Det som skremmer enda mer er at de mange av de som får hjerteinfrakt er normalt sunne og løper/trener mye. De får ofte hjertestans.

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Frykter du det, at det skjer med deg?

Har lest at de fleste hjerteinfraktene skjer under søvne

Anonymkode: 3e5f8...2a6

 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Undervektig? Hvorfor var du redd da?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Det er en stor påkjenning for hjerte når man er undervektig. Det samme gjelder overvektige. De har store sjanser for å få hjertestans.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Minlillesky skrev:

 

Det er en stor påkjenning for hjerte når man er undervektig. Det samme gjelder overvektige. De har store sjanser for å få hjertestans.. 

Hva legger du i undervektig? F.eks en mann åp 185 cm?

Anonymkode: 3e5f8...2a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...