Gå til innhold

Hva gjør dere for å få mest mulig brunfarge i solarium?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Fordi politikerne er hysteriske og setter følelser framfor fornuft. I tillegg får de dårlige råd fra hippiene i statens strålevern. 

Det finnes ikke god empiri for at solarium er farlig.

Er du helt fette dum.

Du mener altså at det alle de legene, forskerne og hudlegene har sagt om solarium, og hvor enormt farlig det er. Det er bare bullshit?

Anonymkode: bd44b...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er du helt fette dum.

Du mener altså at det alle de legene, forskerne og hudlegene har sagt om solarium, og hvor enormt farlig det er. Det er bare bullshit?

Anonymkode: bd44b...d3e

Jeg mener det er prematurt. 

Føre var prinsippet har gått av skaftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke redd for å få føflekk? 

Og jo solarium er grisefarlig, selvom du ikke blir brent. De strålene er farlige.

Anonymkode: bd44b...d3e

Du vet at vi ser av koden din d3e??

Du har selv planer om å starte med 35min, enda du har tatt sol 4 ganger i livet. Men du snakker her om at solarium er livsfarlig!! 

Å kan ikke få føflekk! Det heter enten hudkreft eller føflekk kreft. Det har du fått beskjed om i alle solariums trådene du har startet!

I følge hudlegen min har jeg ingen føflekker å få kreft i, så måtte i så fall være hudkreft. Vi har ikke kreft i familien på noen av sidene. De få som har fått kreft er nærmere 80 år. Så tenker jo på det, men er ikke veldig bekymret nei. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, MissPierce skrev:

Du vet at vi ser av koden din d3e??

Du har selv planer om å starte med 35min, enda du har tatt sol 4 ganger i livet. Men du snakker her om at solarium er livsfarlig!! 

Å kan ikke få føflekk! Det heter enten hudkreft eller føflekk kreft. Det har du fått beskjed om i alle solariums trådene du har startet!

I følge hudlegen min har jeg ingen føflekker å få kreft i, så måtte i så fall være hudkreft. Vi har ikke kreft i familien på noen av sidene. De få som har fått kreft er nærmere 80 år. Så tenker jo på det, men er ikke veldig bekymret nei. 

Så hva er ditt tips til meg da? 16 min? Anbefaler du forresten de solariumskremene?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva er ditt tips til meg da? 16 min? Anbefaler du forresten de solariumskremene?

Anonymkode: bd44b...d3e

Start med 15 min, eller 10min har veldig sensitiv hud. 

Ellers så er dette viktig: Du skal ikke ta solarium om du-

 er under 18 år. Det er ikke lov å tilby solariebruk til personer under 18 år, og risikoen for skader øker når du starter i ung alder

  • er solbrent, eller lett blir solbrent i sola
  • har opplevd mange alvorlige solforbrenninger
  • har mer enn 16 føflekker på kroppen som er større enn 2 mm i diameter
  • har asymmetriske føflekker større enn 5 mm i diameter som har ujevn pigmentering og uklare grenser
  • har unormale pigmentflekker
  • har eller har hatt hudkreft
  • har nære familiemedlemmer som har hatt føflekkreft, slik at du kan være arvelig disponert for hudkreft

Har selv en krem fra Brun og Blid. Synes den er veldig god. Den heter Tannymax Mango Bronzing Milk. Brun flaske. 

Du skal aldri bruke solkrem med solfaktor i solarium. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, MissPierce skrev:

Start med 15 min, eller 10min har veldig sensitiv hud. 

Ellers så er dette viktig: Du skal ikke ta solarium om du-

 er under 18 år. Det er ikke lov å tilby solariebruk til personer under 18 år, og risikoen for skader øker når du starter i ung alder

  • er solbrent, eller lett blir solbrent i sola
  • har opplevd mange alvorlige solforbrenninger
  • har mer enn 16 føflekker på kroppen som er større enn 2 mm i diameter
  • har asymmetriske føflekker større enn 5 mm i diameter som har ujevn pigmentering og uklare grenser
  • har unormale pigmentflekker
  • har eller har hatt hudkreft
  • har nære familiemedlemmer som har hatt føflekkreft, slik at du kan være arvelig disponert for hudkreft

Har selv en krem fra Brun og Blid. Synes den er veldig god. Den heter Tannymax Mango Bronzing Milk. Brun flaske. 

Du skal aldri bruke solkrem med solfaktor i solarium. 

Hva menes med unormale pigmentflekker? Har en vanlig pigmentflekk.

Ellers er jeg ikke veldig sensitiv. Får veldig fort farge ute i sola og blir sjeldent rød, selvom jeg blir rød om jeg ikke smører meg med krem.

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva menes med unormale pigmentflekker? Har en vanlig pigmentflekk.

Ellers er jeg ikke veldig sensitiv. Får veldig fort farge ute i sola og blir sjeldent rød, selvom jeg blir rød om jeg ikke smører meg med krem.

Anonymkode: bd44b...d3e

Er samme reglen der som føflekker. Ujevn farge, ru, klør, blør eller forandrer utseende. De blir jo litt mørkere de får sol, men skal ikke bli ujevne i fargen. 

Har to selv jeg også, men de har vært helt like siden jeg var liten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MissPierce skrev:

Er samme reglen der som føflekker. Ujevn farge, ru, klør, blør eller forandrer utseende. De blir jo litt mørkere de får sol, men skal ikke bli ujevne i fargen. 

Har to selv jeg også, men de har vært helt like siden jeg var liten. 

Så pigmentflekker kan utvikle seg til noe mer alvorlig og? Trodde det bare gjaldt føflekker.

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, amativeReflection skrev:

Jeg mener det er prematurt. 

Føre var prinsippet har gått av skaftet.

Så du sier at solarium ikke er farlig?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du sier at solarium ikke er farlig?

Anonymkode: bd44b...d3e

Nei, det er ikke det jeg sier.

Jeg sier at det er for tidlig å uttale seg bastant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, amativeReflection skrev:

Nei, det er ikke det jeg sier.

Jeg sier at det er for tidlig å uttale seg bastant.

På hvilken måte? Hvorfor tror du Norge ligger på toppen av føflekk-statistikken?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så pigmentflekker kan utvikle seg til noe mer alvorlig og? Trodde det bare gjaldt føflekker.

Anonymkode: bd44b...d3e

Ved sjelden tilfeller så kan det det ja.

Akkurat som at man kan utvikle hudkreft I selve huden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte? Hvorfor tror du Norge ligger på toppen av føflekk-statistikken?

Anonymkode: bd44b...d3e

Fordi vi blir utsatt for sol i små perioder og blir solbrendt ofte. Som professoren sa, gårdsarbeidere og personer som var utsatt for sol gjenvlig ble ikke mer utsatt. Men å reise til syden, være der i 14 dager og så aldri være i solen ellers er farlig. 

Solbrendthet vet vi er farlig. Man blir ikke solbrent i solarium.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MissPierce skrev:

Ved sjelden tilfeller så kan det det ja.

Akkurat som at man kan utvikle hudkreft I selve huden. 

Men når disse pigmentflekkene utvikler seg til noe mer seriøst, det er vel ikke like alvorlig som føflekkkreft?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Fordi vi blir utsatt for sol i små perioder og blir solbrendt ofte. Som professoren sa, gårdsarbeidere og personer som var utsatt for sol gjenvlig ble ikke mer utsatt. Men å reise til syden, være der i 14 dager og så aldri være i solen ellers er farlig. 

Solbrendthet vet vi er farlig. Man blir ikke solbrent i solarium.

Jeg er opprinelig fra øst-europa, ikke etnisk norsk. Har ingen forhistorie med føflekktilfeller i familien, har veldig få føflekker på kroppen, blir veldig fort brun og rød sjeldent.

Synes du at jeg kan ta sol da?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Begynn rolig, TS. Maks 13 min

Hmm. Fikk meg til å tenke. Ble det ikke 18årsgrense på solarium? Er det noen som håndhever dette?

Anonymkode: 9d3cd...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Begynn rolig, TS. Maks 13 min

Hmm. Fikk meg til å tenke. Ble det ikke 18årsgrense på solarium? Er det noen som håndhever dette?

Anonymkode: 9d3cd...5c4

Tenkte 16 min jeg?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...