Gå til innhold

Hva gjør dere for å få mest mulig brunfarge i solarium?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bruker dere de solariumskremene? Hvor mange min kjører dere? 

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker å kjøre 35 min idag, men usikker på om det er for mye.

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 min er helt sykt, det må du ikke finne på !

Jeg kjører 18 på det meste, og andre folk blir sjokkerte over det !
22 er "rekorden" og da hadde jeg svidd følelse på huden i en uke etterpå. Man blir jo ikke brent på den måten at man blir helt rød som på stranda, men man kjenner veldig godt at huden blir "grilla" i etterkant.  Og dette er jo å BE om hudkreft!

Pleier ikke bruke de kremene de selger der på automat fordi de er så overprisa. Bestiller heller på ebay i forkant. Kan ikke si jeg har merka det utgjør noen forskjell, men det pleier vel huden i form av fukt i det minste.

Helt ærlig , jeg har tatt mye solarium i perioder gjennom livet, men nå holder jeg meg unna.
Jeg trodde hudkreft bare var noe man hørte skremselspropaganda om, og at nesten ingen fikk det, men hudkreft er faktisk den vanligste krefttypen , så det er mye bedre å heller bruke økologisk selvbruningskrem om man vil se brun ut....
 

Anonymkode: 62532...8cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

35 min er helt sykt, det må du ikke finne på !

Jeg kjører 18 på det meste, og andre folk blir sjokkerte over det !
22 er "rekorden" og da hadde jeg svidd følelse på huden i en uke etterpå. Man blir jo ikke brent på den måten at man blir helt rød som på stranda, men man kjenner veldig godt at huden blir "grilla" i etterkant.  Og dette er jo å BE om hudkreft!

Pleier ikke bruke de kremene de selger der på automat fordi de er så overprisa. Bestiller heller på ebay i forkant. Kan ikke si jeg har merka det utgjør noen forskjell, men det pleier vel huden i form av fukt i det minste.

Helt ærlig , jeg har tatt mye solarium i perioder gjennom livet, men nå holder jeg meg unna.
Jeg trodde hudkreft bare var noe man hørte skremselspropaganda om, og at nesten ingen fikk det, men hudkreft er faktisk den vanligste krefttypen , så det er mye bedre å heller bruke økologisk selvbruningskrem om man vil se brun ut....
 

Anonymkode: 62532...8cc

Jeg har tatt solarium 4 ganger i mitt liv, så det å ta litt nå i sommeren, kan da ikke være sååå ille? Tenkte 16 min, siden du sier 35 min er for mye.

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt solarium i 38 minutter. Blir ikke solbrent. Har dog den hudtypen som blir veldig fort brun da. Tror ikke 30 minutter er å overdrive med mindre du blir solbrent veldig lett.

Anonymkode: 4d858...321

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt solarium i 38 minutter. Blir ikke solbrent. Har dog den hudtypen som blir veldig fort brun da. Tror ikke 30 minutter er å overdrive med mindre du blir solbrent veldig lett.

Anonymkode: 4d858...321

Tar du sol ofte?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

35 min er helt sykt, det må du ikke finne på !

Jeg kjører 18 på det meste, og andre folk blir sjokkerte over det !
22 er "rekorden" og da hadde jeg svidd følelse på huden i en uke etterpå. Man blir jo ikke brent på den måten at man blir helt rød som på stranda, men man kjenner veldig godt at huden blir "grilla" i etterkant.  Og dette er jo å BE om hudkreft!

Pleier ikke bruke de kremene de selger der på automat fordi de er så overprisa. Bestiller heller på ebay i forkant. Kan ikke si jeg har merka det utgjør noen forskjell, men det pleier vel huden i form av fukt i det minste.

Helt ærlig , jeg har tatt mye solarium i perioder gjennom livet, men nå holder jeg meg unna.
Jeg trodde hudkreft bare var noe man hørte skremselspropaganda om, og at nesten ingen fikk det, men hudkreft er faktisk den vanligste krefttypen , så det er mye bedre å heller bruke økologisk selvbruningskrem om man vil se brun ut....
 

Anonymkode: 62532...8cc

Nå har solariumsbruken gått kraftig opp mens hudkrefttilfellene har gått ned. Hvordan forklarer du det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, amativeReflection skrev:

Nå har solariumsbruken gått kraftig opp mens hudkrefttilfellene har gått ned. Hvordan forklarer du det?

Det stemmer ikke da.

Anonymkode: bd44b...d3e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke da.

Anonymkode: bd44b...d3e

http://www.tv2.no/a/5187559/

– Det er for drøyt å si at solarium har skylden for hudkreft blant unge, sier professor og kreftforsker Johan Moan ved Universitetet i Oslo. Nylig publiserte han en artikkel i Journal of Epidemiology & Community Health, sammen med flere andre forfattere.

Jeg ser fram til å se din artikkel i et vitenskapelig tidsskrift som refuterer denne artikkelen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt solarium 4 ganger i mitt liv, så det å ta litt nå i sommeren, kan da ikke være sååå ille? Tenkte 16 min, siden du sier 35 min er for mye.

Anonymkode: bd44b...d3e

Dersom du har tatt sol 4 gongar i ditt liv, er 16 minutt mykje smartare enn 35... Med 35 blir du brent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt solarium 4 ganger i mitt liv, så det å ta litt nå i sommeren, kan da ikke være sååå ille? Tenkte 16 min, siden du sier 35 min er for mye.

Anonymkode: bd44b...d3e

Jeg ville startet med maks 10 minutter hvis du ikke har tatt solarium på veldig lenge.

Anonymkode: ca07c...675

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, amativeReflection skrev:

http://www.tv2.no/a/5187559/

– Det er for drøyt å si at solarium har skylden for hudkreft blant unge, sier professor og kreftforsker Johan Moan ved Universitetet i Oslo. Nylig publiserte han en artikkel i Journal of Epidemiology & Community Health, sammen med flere andre forfattere.

Jeg ser fram til å se din artikkel i et vitenskapelig tidsskrift som refuterer denne artikkelen.

Det han skriver om å ikke bli solbrent er en veldig viktig ting. Des oftere man blir solbrent, des større sjanse for hud/føflekk kreft. 

Sol er ikke farlig, men å bli solbrent er det. 

Når man ser hvor ille solbrent folk blir år etter år, så er ikke jeg sjokkert over at folk får kreft. 

Tar selv sol, men aldri mer enn 25min. Heller litt oftere, og kortere tid. Har du ikke tatt særlig sol, så er 35min galskap. Jeg får stadig komenter på at jeg har blitt brun, og jeg tar 20min ca. 2 ganger i uken nå. Smører da med solkrem med minimum 25 når jeg er ute. Har også faktorer 15/20 i sminken min.  Holder vedlike om høst/vinter med 20min ca.hver 10 dag. 

Bruker også selvbruning for å boste fargen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MissPierce skrev:

Det han skriver om å ikke bli solbrent er en veldig viktig ting. Des oftere man blir solbrent, des større sjanse for hud/føflekk kreft. 

Sol er ikke farlig, men å bli solbrent er det. 

Når man ser hvor ille solbrent folk blir år etter år, så er ikke jeg sjokkert over at folk får kreft. 

Tar selv sol, men aldri mer enn 25min. Heller litt oftere, og kortere tid. Har du ikke tatt særlig sol, så er 35min galskap. Jeg får stadig komenter på at jeg har blitt brun, og jeg tar 20min ca. 2 ganger i uken nå. Smører da med solkrem med minimum 25 når jeg er ute. Har også faktorer 15/20 i sminken min.  Holder vedlike om høst/vinter med 20min ca.hver 10 dag. 

Bruker også selvbruning for å boste fargen. 

 

Kan du gi meg noen råd for å brune meg selv? Jeg har vurdert å ta solarium relativt regelmessig for å få en grunnfarge (nettopp så jeg slipper å bli solbrent av å være borti solen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kan du gi meg noen råd for å brune meg selv? Jeg har vurdert å ta solarium relativt regelmessig for å få en grunnfarge (nettopp så jeg slipper å bli solbrent av å være borti solen).

Start pent, og vær tålmodig. Jeg startet med 15min hver 3 dag i 3 uker. Så 17min i 2 uker, så 20 i 1uke.

Da bør du ha fått en go grunn farge. 

Deretter 20min 2 ganger i uken. 

Om vinteren 20/25min hver 10 dag. 

Snur meg også over på magen etter halve tiden, for å slippe englevinger og en hvit flekk på rompa 😂😂

Du bør absolutt ikke ligge å grille det på standen samme dag som du tar sol. Å så anbefaler jeg å smøre deg med 25 ute. Ellers så får kroppen for mye sol. 

En god fuktighets krem eller afters sun bruker jeg også etter å ha tatt sol. 

Velger å heller få en regulert mengde i solarium, enn ute hvor man gjerne er i mange timer. 

Er du typen som blir veldig fort brent, så start med 10min. 

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, amativeReflection skrev:

http://www.tv2.no/a/5187559/

– Det er for drøyt å si at solarium har skylden for hudkreft blant unge, sier professor og kreftforsker Johan Moan ved Universitetet i Oslo. Nylig publiserte han en artikkel i Journal of Epidemiology & Community Health, sammen med flere andre forfattere.

Jeg ser fram til å se din artikkel i et vitenskapelig tidsskrift som refuterer denne artikkelen.

Den der er 5 år gammel da..

Har du lest denne? http://www.nrpa.no/temaartikler/90064/bruk-av-solarium

http://www.hudlegekontoret.no/kategorier/artikler/er_solarium_skadelig

Anonymkode: bd44b...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, MissPierce skrev:

Det han skriver om å ikke bli solbrent er en veldig viktig ting. Des oftere man blir solbrent, des større sjanse for hud/føflekk kreft. 

Sol er ikke farlig, men å bli solbrent er det. 

Når man ser hvor ille solbrent folk blir år etter år, så er ikke jeg sjokkert over at folk får kreft. 

Tar selv sol, men aldri mer enn 25min. Heller litt oftere, og kortere tid. Har du ikke tatt særlig sol, så er 35min galskap. Jeg får stadig komenter på at jeg har blitt brun, og jeg tar 20min ca. 2 ganger i uken nå. Smører da med solkrem med minimum 25 når jeg er ute. Har også faktorer 15/20 i sminken min.  Holder vedlike om høst/vinter med 20min ca.hver 10 dag. 

Bruker også selvbruning for å boste fargen. 

 

Du er ikke redd for å få føflekk? 

Og jo solarium er grisefarlig, selvom du ikke blir brent. De strålene er farlige.

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi anslår at 95 prosent av alle føflekkreft-tilfellene skyldes solen, basert på tall fra de nordiske kreftregistrene.

De henviser jo ikke til forskning. Og statens strålevern er jo full av folk som elsker slik skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Vi anslår at 95 prosent av alle føflekkreft-tilfellene skyldes solen, basert på tall fra de nordiske kreftregistrene.

De henviser jo ikke til forskning. Og statens strålevern er jo full av folk som elsker slik skremselspropaganda.

Hvorfor tror du at aldersgrensen på solarium har steget? Og hvorfor må man vise ID når man tar sol, noe man ikke møtte før?

Anonymkode: bd44b...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville startet med maks 10 minutter hvis du ikke har tatt solarium på veldig lenge.

Anonymkode: ca07c...675

Maks 10? Hva med 16?

Anonymkode: bd44b...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror du at aldersgrensen på solarium har steget? Og hvorfor må man vise ID når man tar sol, noe man ikke møtte før?

Anonymkode: bd44b...d3e

Fordi politikerne er hysteriske og setter følelser framfor fornuft. I tillegg får de dårlige råd fra hippiene i statens strålevern. 

Det finnes ikke god empiri for at solarium er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...