Gå til innhold

Jeg blir ikke påvirket av alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid drukket ekstremt lite eller ikke drukket alkohol i det hele tatt stort sett hele livet. Ikke avholds eller noe, men fikk angstfølelse av alkohol så da gadd jeg ikke for det var ikke noe spesielt hyggelig effekt..

Det siste året har jeg ikke hatt det noe bra og jeg har ikke lyst til å være edru hele tiden på en måte..Så jeg har prøvd med alkohol innimellom som flukt. Men det virker ikke på meg? Ikke at jeg har lyst å bli drita, bare litt mindre edru i blant, men det påvirker meg ikke i det hele tatt? I dag har jeg f.eks drukket et stort kjøkkenglass med sprit (40%), som jeg bare hylte ned på pur faen fordi jeg tenkte på ting jeg bare ikke orker å tenke på som jeg håpet å bare sovne fra sånn passe bedøvet. Men det kunne like gjerne vært et glass saft..den eneste effekten jeg får av alkohol enten jeg drikker et glass vin eller 2 eller et helt kjøkkenglass på flere deciliter med sprit som i dag er lett verk i musklene og litt surhet i magen. Ingenting annet. Hvorfor kan det ha endret seg sånn? Har det noe med det mentale tilstanden min å gjøre? På den positive siden får jeg ikke angst av alkohol nå, men før ble jeg tross alt brisen av 2 glass vin. Kroppsvekt etc er den samme. 

 

Anonymkode: f766d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig forskjell fra person til person. Så kjedelig da. Men hvor mange ganger har du drukket? 10 ganger? Kanskje du har en type biologi som passer til å nøytralisere alkoholen. Eller du har ekstrem lever eller noe slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må få hjelp. Alkohol hjelper ikke mot noe, det øker bare problemer. 

Anonymkode: 85aaa...f85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi vær forsiktig, plutselig smeller det med spriten. Da jeg drakk mye alkohol, kunne jeg godt drikke 20 halvlitere før jeg ble full, men jeg kunne også drikke 3 og føle meg brisen. Det var for min del avhengi av hvor mye søvn, mat  og vann jeg hadde fått i meg de siste 24 timene. Lite av det, kunne jeg fort bli brisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må få hjelp. Alkohol hjelper ikke mot noe, det øker bare problemer. 

Anonymkode: 85aaa...f85

Hæ? Hjelp for hva da?

Anonymkode: f766d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som er immune mot alkohol. Du har rett og slett ikke drukket nok. 

Anonymkode: 1574d...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Evilposelos skrev:

Oi vær forsiktig, plutselig smeller det med spriten. Da jeg drakk mye alkohol, kunne jeg godt drikke 20 halvlitere før jeg ble full, men jeg kunne også drikke 3 og føle meg brisen. Det var for min del avhengi av hvor mye søvn, mat  og vann jeg hadde fått i meg de siste 24 timene. Lite av det, kunne jeg fort bli brisen

Ingen fare, ikke akkurat som jeg gadd drikke noe mer når et kjøkkenglass sprit ikke gav meg noe som helst. Jeg trenger virkelighetsflukt/bedøvelse ikke å bli full. Det er bare så merkelig at jeg ikke merker noe som helst.

Anonymkode: f766d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som er immune mot alkohol. Du har rett og slett ikke drukket nok. 

Anonymkode: 1574d...7ec

Mulig, men jeg er ikke ute etter en real hangower eller å bli alkoholiker. Jeg vil bare ha den helt lette bedøvende effekten som man vanligvis får av en enhet eller to. 

Anonymkode: f766d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid bruker du på ett glass da? Og med kjøkkenglass mener du et som rommer 180 ml? Ren sprit eller med blandavann?  

Jeg må ha mer enn 180 ml for å komme til det "punktet" hvor en får virkelighetsflukt. Jeg vil ikke komme med forslag til hvor mye du skal drikke eller fortelle hvor mye jeg selv drikker. Jeg skal heller ikke komme med formaninger om at du ikke må gjøre det, men vet du at, jeg som alltid har hatt et helt normalt og sunt forhold til alkohol har utviklet et lettere rusproblem nå. Jeg blir desperat etter den flukten jeg også, og ender opp med å drikke mye ca en gang per uke. Da jeg hadde en periode med bedring på seks uker så roet behovet for å drikke seg, så da rørte jeg ikke alkohol, men da jeg falt ned i det mørke hullet igjen dukket behovet for alkohol opp på nytt. Jeg har ingen fysisk avhengighet og noen studenter drikker jo hver helg i flere år, men jeg ser uansett at jeg har utviklet nok en negativ mestringsstrategi. 

Så jo jeg kjenner jeg vil komme med en liten formaning. Dropp å utforske hvor mye du må drikke. Hvis du begynner å prøve deg fram og får ruseffekten og opplever det som godt, så kan det før du helt vet ordet av det bli et problem. 

Endret av Skadeskutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hjelp for hva da?

Anonymkode: f766d...cb5

For at du har problemer og tror alkohol hjelper i stedet for psykolog og medisiner. 

Anonymkode: 85aaa...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Har du lyst til å si noe om hvorfor du ikke har hatt det så bra i det siste?

Du må huske på at alle som blir alkoholikere starter nok akkurat på denne måten; de vil bedøve seg pga en vanskelig tid. Prøv å være forsiktig med alkoholen, og tenk litt over hva det er som egentlig gjør at du vil "rømme" fra følelsene dine akkurat nå. Alkohol er best i trivelig selskap med venner. :)

Når det gjelder dette med at du føler alkohol ikke "virker" på deg, så er det mange faktorer som spiller inn på hvor mye man merker promillen. F.eks om du har spist mye før du drikker osv. Men sprit er noe som plutselig slår inn, så vær forsiktig med å drikke alt for mye på en gang. Drikk litt, vent en halvtime, og så evt litt til slik at du ikke får en ubehagelig opplevelse.

Anonymkode: 5cfcd...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

For at du har problemer og tror alkohol hjelper i stedet for psykolog og medisiner. 

Anonymkode: 85aaa...f85

Jeg vurderte det andre alternativet først. Jeg sover nesten ikke lenger så jeg kontaktet fastlegen for sovemedisiner aller først. Det ville hun ikke gi meg da hun er i mot bruk av sovemedisiner, og jeg har ikke råd til psykolog da jeg har problemer med å møte til timer. Man tar per i dag 690kr som "ikke møtt" gebyr om man ikke avbestilt i tide utover egenandel, noe jeg fort må betale mange ganger. En flaske vin koster litt over 100 kr, en flaske vin i uka blir ualminnelig mye billigere for meg enn en psykologtime jeg kanskje ikke klarer møte til i uka. 

Anonymkode: f766d...cb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresshormoner jobber imot beroligende stoffer. Hadde mye angst før og da ble jeg ikke full før ca. 3 minutter før jeg kastet opp og sovna. Ble bare litt "rar". Så plutselig helt borte vekk. Vær forsiktig, lett å drikke for mye når man ikke kjenner noe. Kan være livsfarlig.

Anonymkode: fb546...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderte det andre alternativet først. Jeg sover nesten ikke lenger så jeg kontaktet fastlegen for sovemedisiner aller først. Det ville hun ikke gi meg da hun er i mot bruk av sovemedisiner, og jeg har ikke råd til psykolog da jeg har problemer med å møte til timer. Man tar per i dag 690kr som "ikke møtt" gebyr om man ikke avbestilt i tide utover egenandel, noe jeg fort må betale mange ganger. En flaske vin koster litt over 100 kr, en flaske vin i uka blir ualminnelig mye billigere for meg enn en psykologtime jeg kanskje ikke klarer møte til i uka. 

Anonymkode: f766d...cb5

Ikke sovemedisiner, men antidepressiva kombinert med behandling. At du ikke møter til timene må du bare slutte med, for da har du råd til psykolog. At du tror alkohol vil hjelpe mot problemene dine beviser bare et enda større behov for psykolog. 

Anonymkode: 85aaa...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...