Gå til innhold

Sambo har ikke gratulert meg engang...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes "oi så flink du er" betyr mer enn "gratulerer". Gratulerer føles nesten litt likegyldig. Men det er vel bare en god karakter? Du har ikke fullført bacheloren eller noe sånt? Jeg sier ikke mine karakterer til noen, og hadde blitt hinsides flau om hele slekten og venner skulle gratulere meg for en karakter. Jeg skjønner du er stolt når det ikke skjer ofte, men du kan ikke forvente at alle andre skjønner hvor stort det er for deg. Snakk med kjæresten din. Han vil nok gjøre stas på deg, om du forteller hvor big deal det er for deg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Uffda skrev:

Vel, ja?

 

Og på hvilken måte gjør det ts eller kvinner mindre sutrete? Ts spurte om hun var sutrete. Ask and you shall receive

Vel, du sa det var typisk kvinner. Men du er jo tusen ganger verre. Skikkelig lite typisk mann, ass.

Anonymkode: bb693...757

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, du sa det var typisk kvinner. Men du er jo tusen ganger verre. Skikkelig lite typisk mann, ass.

Anonymkode: bb693...757

Det kan umulig være typisk mann.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Snuppi skrev:

Så slutt å være grinete da. Det er så lite mandig.

c5b15c90f333616ec7e33d60d5ee091966651015

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
55 minutter siden, Uffda skrev:

Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset

..sier mannen som elsker å snakke med kvinner på et kvinneforum. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
Akkurat nå, Uffda skrev:

c5b15c90f333616ec7e33d60d5ee091966651015

Det er umulig å kommunisere med en mann som blir styrt av følelser og manglende ordforråd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, Uffda skrev:

Vel, ja?

 

Og på hvilken måte gjør det ts eller kvinner mindre sutrete? Ts spurte om hun var sutrete. Ask and you shall receive

TS er jo ikke alene om å sutre i denne tråden da.... :rolleyes:

 

Fra avsporingen og over til trådens tema:

Forstår nedturen når du har jobbet hardt og endelig kommet i mål med toppkarakter. Lufta går på en måte ut av ballongen og det skal kanskje ikke så mye til før alt presset gir seg utslag i litt for sterke reaksjoner. Tror de fleste studenter kan kjenne seg igjen i det.

Ta en rolig prat med mannen, for han har jo på en måte gratulert deg i meldingen du fikk. Så, om det optimale hadde vært at han kom hjem med en liten blomsterbukett og et stort kyss, så mistenker jeg han er ganske stolt av samboeren sin allikevel :)

 

Anonymkode: 2ece1...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, NotNaomi skrev:

Det hadde jo vært koselig om han uttrykte noe verbalt da. Skjønner at TS syns det er leit! 

Javel. Seriøst!?!?! Hvorfor er dere sånn?

Anonymkode: 25df9...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS er jo ikke alene om å sutre i denne tråden da.... :rolleyes:

 

Fra avsporingen og over til trådens tema:

Forstår nedturen når du har jobbet hardt og endelig kommet i mål med toppkarakter. Lufta går på en måte ut av ballongen og det skal kanskje ikke så mye til før alt presset gir seg utslag i litt for sterke reaksjoner. Tror de fleste studenter kan kjenne seg igjen i det.

Ta en rolig prat med mannen, for han har jo på en måte gratulert deg i meldingen du fikk. Så, om det optimale hadde vært at han kom hjem med en liten blomsterbukett og et stort kyss, så mistenker jeg han er ganske stolt av samboeren sin allikevel :)

 

Anonymkode: 2ece1...4db

Nei, hun skal ikke prate om det. Herregud å lite som skal til for å såre dere kvinnfolk. Er jo flaut.

Anonymkode: 25df9...043

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her...

Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? 

Anonymkode: 722fa...e28

Gratulerer så mye! Det er vel fortjent!! :nori:
Det er ikke alle som liker å feire alt. Du fikk tilbake "oi, flink du er!" Og det er i mine øyne hans måte å reagere på. Og det er en veldig fin reaksjon. Ta det imot :) Vær så glad som du bare kan og feir det om du ønsker, men ikke forvent at alle andre skal bli like hoppende glad og reagere på samme måte som deg :) Foreldre er og blir foreldre, sånn er mine og. Jeg fikk 5 i tegning på videregående for mange år siden, og mamma og pappa hoppet i taket og sa noe sånt som " Kjempe bra jobbet. Du er kjempe flink. Vi er stolte av deg." Min eks sin reaksjon var "kult, så flink du er!" :)  To helt forskjellige reaksjoner, men begge var like glade på mine vegne :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Seriøst!?!?! Hvorfor er dere sånn?

Anonymkode: 25df9...043

Alle menn generaliserer... Uvitenhet eller? seriøst? Hvorfor er dere sånn??? 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Seriøst!?!?! Hvorfor er dere sånn?

Anonymkode: 25df9...043

?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig han er misunnelig fordi han kanskje ikke har fått til noe like bra selv i den retningen der?

Anonymkode: 2ebe6...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle sammen :) ja, jeg er klar over at jeg reagerer kanskje litt overdrevet her, men det er som en skriver lenger oppe, gleden punkterte vel gjerne litt. Jeg har jobbet knallhardt med en svær oppgave, vi har måttet koordinere familielivet ganske grundig for å få ting til å gå opp rundt dette. Det ble derfor en helt vanvittig opptur når jeg på siste eksamen og mest betydningsfulle eksamen  går ut med en A (som aldri har skjedd før). Det er kjipt å ikke føle jeg kan snakke om dette hjemme, han har ikke nevnt det med et ord ansikt til ansikt. Å ikke føle jeg kan dele gleden her hjemme synes jeg er vanskelig. Jeg var litt smådeppa i går, det har gått over nå, men gleden for karakteren er ikke så stor når jeg sitter alene med den her hjemme. Tror jeg ender med å ta en prat med han, jeg synes dette her er litt kjipt, kvinnfolk eller ikke :P

 

-ts

Anonymkode: 722fa...e28

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa "Oj, så flott". Det er en fin respons. Hvorfor sa ikke de andre at det var flott? Hvorfor gratulerte de bare og ba om å få se oppgaven? Synes ikke de at resultatet var flott? Var det bare samboeren din som synes det var flott? Jeg synes det var fint av samboeren å fortelle at han synes det var flott. Det er mye bedre enn en sånn klisje-standard-frase som kondolerer når noen dør. Det betyr ikke noe annet enn en forventet frase som alle bare spytter ut i bestemte situasjoner. "Oj, så flott" er et fra hjertet-utsagn som sier noe fint om det du har gjort og ikke bare er noe automatisk frasegreier som man er forpliktet til å si.

Anonymkode: d6faf...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mulig han er misunnelig fordi han kanskje ikke har fått til noe like bra selv i den retningen der?

Anonymkode: 2ebe6...9e9

Du er en av grunnene til at jeg har laget profil her. Jeg ler meg ihjel snart. Fantastisk underholdning...

Anonymkode: 25df9...043

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir bare irritert når andre forventer at jeg skal bygge dem opp med hurrarop og styr. Er ikke min respons bra nok, så er ikke det mitt problem. Men jeg blir irritert av det. Fordi det uttrykker jo at jeg ikke er god nok for deg.

Du har rett til å bli skuffet, men ingen rett til å kreve at jeg skal være en annen enn den jeg er.

- Mann -

Anonymkode: f17b6...d85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir bare irritert når andre forventer at jeg skal bygge dem opp med hurrarop og styr. Er ikke min respons bra nok, så er ikke det mitt problem. Men jeg blir irritert av det. Fordi det uttrykker jo at jeg ikke er god nok for deg.

Du har rett til å bli skuffet, men ingen rett til å kreve at jeg skal være en annen enn den jeg er.

- Mann -

Anonymkode: f17b6...d85

Jeg synes at det er trist at du ikke får noe ut av å glede seg over partnerens glede og prestasjon. Dét synes jeg er stusselig. 

Anonymkode: 5129c...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at det er trist at du ikke får noe ut av å glede seg over partnerens glede og prestasjon. Dét synes jeg er stusselig. 

Anonymkode: 5129c...98a

Jeg synes det er trist at du ikke kan lese etter så mange år på skolebenken, for det du sier der skrev jeg da vitterlig ikke.

Det er riktig å si at jeg ikke får noen glede av å forstille meg selv. Jeg tror det er det samme som å si at jeg ønsker å bli elsket som den jeg er. Forlanger det ikke, men det er et ønske. Dypt ønske.

Anonymkode: f17b6...d85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/24/2017 den 0.56, AnonymBruker skrev:

Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her...

Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? 

Anonymkode: 722fa...e28

Å si "oi, flink du er" er vel positivt. Forventet du at han i tillegg skal gi deg labben og gratulere? Dette er vel mye større for deg enn for han uansett og jeg skjønner du er stolt. Synes du overreagerer.

Anonymkode: 15a14...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...