Gå til innhold

Sambo har ikke gratulert meg engang...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her...

Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? 

Anonymkode: 722fa...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han tidligere vært støttende, eller har han vært likegyldig til dine studier hele tiden?

Anonymkode: c3079...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Det er et eller annet galt et sted når din stolthet og glede over egne prestasjoner utelukkende avhenger av tilbakemelding fra partner. Det er forståelig at du blir skuffet av det, helt klart! Men at hele ditt følelsesliv står og faller bare på hva han syns er ikke sunt. Hvorfor er det sånn tror du? 

Vet han at du forventer mer? 
Jeg ville sagt fra. "Du jeg ble skuffa når du ikke sa noe mer eller viste litt mer engasjement over at jeg gjorde det så bra. Du vet jeg har jobba hardt for det, og jeg hadde forventet litt mer interesse fra deg på dette. Jeg føler at du ikke helt har sett meg, og det gjør vondt.". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo sagt Oi og at du er flink. Vist sin fornæytelse og stolthet. Jeg hadde ikke forventet mer, men hos oss er vi heller ikke veldig "feirete" av oss og skal lage en big deal ut av alt. Vet at noen gjør det .

Anonymkode: 69905...093

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt akkurat det samme som han. Hvorfor betyr "gratulerer" noe mer enn "oi, flink du er!"? 
Jeg syns det virker som at han er glad på dine vegne. 

Endret av penny_
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei. Føler meg utrolig fjortis som ligger å gråter her midt i natten, men trenger noen trøstende ord eller bare en realitycheck om jeg er den teite her...

Jeg har aldri vært veldig skoleflink, havner sånn helt midt på treet som regel, med et par D og E på vitnemålet og totalt 2 B resultat gjennom hele livet. Nå har jeg tatt videreutdanning, jobbet ufattelig grundig med hovedoppgaven og fikk min første A. Var så overveldet og stolt! Sendte resultatet til samboer, fikk tilbake «oi, flink du er!» og det var det. Ingenting nevnt hele uken. Ikke engang et lite kyss når han kom hjem, ikke gratulerer, ingenting! Får gratulasjonsmeldinger fra hele slekten, foreldrene mine er superstolte, venner ber om å få tilsendt oppgaven... Samboer har ikke nevnt det med et ord. Kjenner hele gleden rant ut i sanden. Jeg er rett og slett drittlei meg... Er det forståelig eller er jeg bare en sutrete fjortis her? 

Anonymkode: 722fa...e28

Du er veldig fjortis syntes jeg... ta deg sammen.

Anonymkode: 25df9...043

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et partnerskap deler man gleder og sorger. Et "oi, så flink du er" som en respons på en melding du sendte er helt ok, men å ikke ta det opp når dere møter hverandre? Ikke anerkjenne den andres glede og oppnåelse? Ikke feire?

Jeg synes ikke man skal sammenligne dette så mye med sitt eget forhold. Det er jo tydelig at dette er noe som opptar TS i stor grad, og etter min mening er det da naturlig at partner er en støttespiller.  Jeg synes det er stusselig at samboeren til TS er så lite involvert i gleden hennes og det hun er stolt over. 

Anonymkode: 5129c...98a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
34 minutter siden, Uffda skrev:

Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset

Bla, bla? Vet du at du er særdeles grinete? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Uffda skrev:

Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset

Typisk kvinnfolk. Å så skal de ha skryt fordi de vasker og støvsuger. Stakkarslige folk.

Anonymkode: 25df9...043

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snuppi
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk kvinnfolk. Å så skal de ha skryt fordi de vasker og støvsuger. Stakkarslige folk.

Anonymkode: 25df9...043

 

20170624_121959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest adiaz

Legger du all din personlige glede i hans reaksjon så bør du ta en grundig gjennomgang i hodet på hvorfor, ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du overdriver. Han har jo faktisk gitt uttrykk over at det var bra gjort. Du kan jo ikke forvente at han skal rose deg opp i sky som en stolt mor eller far kunne gjort. I tillegg så er dette som du sier etterutdanning i voksen alder, man er da mer konsentrert og tar studiene mer seriøst enn en ungdom.. det forventes at man er mer ansvarsfull og oppnår derfor bedre resultater. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Uffda skrev:

Du er sutrete. Typisk kvinne. Aldri belønning nok i seg selv å bare nå målet. SKal alltid feires, hylles, roses blabla. Møkklei hele pisset

Hahaha, du gjør jo ikke annet enn å sutre. Bitreste mennesket på KG, det er faen meg ikke enkelt å oppnå. 

Anonymkode: bb693...757

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Snuppi skrev:

Bla, bla? Vet du at du er særdeles grinete? 

Vel, ja?

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha, du gjør jo ikke annet enn å sutre. Bitreste mennesket på KG, det er faen meg ikke enkelt å oppnå. 

Anonymkode: bb693...757

Og på hvilken måte gjør det ts eller kvinner mindre sutrete? Ts spurte om hun var sutrete. Ask and you shall receive

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppi
1 minutt siden, Uffda skrev:

Vel, ja?

 

Og på hvilken måte gjør det ts eller kvinner mindre sutrete? Ts spurte om hun var sutrete. Ask and you shall receive

Så slutt å være grinete da. Det er så lite mandig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...