Gå til innhold

Hvor mye fikk du tilbake på skatten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 000,-.

Akkurat omtrent der jeg visste jeg kom til å ligge. 

 

Anonymkode: 873a3...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20000 kr. Skal bruke pengene på damer og sprit. 

Anonymkode: f5e2e...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

21 000,-.

Akkurat omtrent der jeg visste jeg kom til å ligge. 

 

Anonymkode: 873a3...6a7

Hahaha. Akkurat omtrent... For en merkelig kombinasjon.

Anonymkode: b0c33...8e9

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10500 her. Mer enn forventet, så helt greit.

Anonymkode: b0c33...8e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske lite, som planlagt. Jeg sparer på andre måter. Nå har jeg riktignok en ukomplisert skattemelding, og forstår at enkelte kan ha større problemer med å anslå nøyaktig hvordan de ender opp enn det jeg har, men det er jo likevel litt interessant hvordan enkelte oppfører seg som om de har vunnet eller tapt  i lotto basert på om de får igjen eller blir skyldig. 

Endret av Søgni
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hahaha. Akkurat omtrent... For en merkelig kombinasjon.

Anonymkode: b0c33...8e9

Jepp, endte opp med å formulere meg annerledes enn det jeg i utgangspunktet hadde tenkt, også ble det krøll. :laugh:

Anonymkode: 873a3...6a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Søgni skrev:

Ganske lite, som planlagt. Jeg sparer på andre måter. Nå har jeg riktignok en ukomplisert skattemelding, og forstår at enkelte kan ha større problemer med å anslå nøyaktig hvordan de ender opp enn det jeg har, men det er jo likevel litt interessant hvordan enkelte oppfører seg som om de har vunnet eller tapt  i lotto basert på om de får igjen eller blir skyldig. 

Jeg skal innrømme at jeg er en dårlig sparer. Det ekstra skattetrekket jeg har fått lagt inn, ville forsvunnet i det store sluket umerket hver måned ellers. På denne måten ser jeg dem igjen hver juni. Og ja, jeg kunne sikkert gjøre andre grep for å kunne spare, men dette er en måte jeg synes er grei, jeg sparer uten å tenke over det.

Anonymkode: 873a3...6a7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at jeg er en dårlig sparer. Det ekstra skattetrekket jeg har fått lagt inn, ville forsvunnet i det store sluket umerket hver måned ellers. På denne måten ser jeg dem igjen hver juni. Og ja, jeg kunne sikkert gjøre andre grep for å kunne spare, men dette er en måte jeg synes er grei, jeg sparer uten å tenke over det.

Anonymkode: 873a3...6a7

Nei nei, nå var jeg uklar, jeg mente ikke å snakke ned denne måten å bevisst spare på! Jeg vet om flere som gjør det samme, og jeg forstår det, for det er lett å bruke penger fra en sparekonto, eller at penger man ellers ville spart på denne måten går med i det berømmelige store sluket. 

Det jeg mente var heller at det virker som noen mener de er heldige eller uheldige basert på om de får igjen eller blir skyldige. Igjen så skjønner jeg at folk har mer kompliserte skattemeldinger enn meg, så om man er usikker så skjønner jeg lettelsen over å få igjen eller skuffelsen over å bli skyldig, men får man igjen, så er det jo penger man skal ha, liksom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9000

Fant akkurat ut jeg trenger ny tlf, så passer jo fint :)

Endret av herremann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betaler ikke skatt, og om jeg betaler noe, får jeg det bare igjen. Slik er skattereglene for meg. :) Likevel er jeg mer opptatt av hva jeg gir til fellesskapet, enn hva jeg får igjen, som denne tråden har som tema.

Privilegiet til oss som ikke betaler skatt, er at vi kan støtte akkurat de deler av fellesskapet som vi selv ønsker. På en måte øremerkes "skattekronene" fra oss som driver privat veldedighet. U-hjelp? Lokale helter som på dugnadsbasis gjør livet lettere for noen som sliter? Nytt utstyr til sykehuset? Forskning?

Jeg er ikke helt der enda at jeg kan bidra med de store summene som får betydning, men det er en drivkraft. Tenk å ikke bare ha stemmeseddelen, men muligheten til å endre samfunnet direkte gjennom å styre kapital dit du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3.300, trodde jeg skulle få igjen litt mer.

Anonymkode: dd4da...3af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...