Gå til innhold

Spare til egenkapital og barna


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en dame i 30 årene som har hatt mye gjeld jeg nå snart er ferdig med å betale! Nå vil jeg spare til egenkapital og til barna mine. Hvilken bank er best å spare i og har dere noen tips til hvordan jeg kan spare best og mest mulig? 

På forhånd tusen takk😊

Anonymkode: eb0dc...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi setter barnetrygden i fond istedenfor å sette de på sparekonto. Vi har fordelt det litt mellom høy og lavrisiko. 

 

Anonymkode: 41fcb...4af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sparer også i fond til barna våre, har satt opp en blanding av risikonivåer som AB over. 

Jeg sparer "korttids" på huslånet til ting som innskudd til ny bil og neste års ferie ved å betale inn ekstra. Vi har spart til oppussing på fond med høy risiko og hatt god avkastning på dette på 3-5 års tidsramme. Tror vi endte med over 16% avkastning. 

Jeg vil råde deg til å spare til barna i ditt eget navn, for å unngå overformynderiet og at de får avslag på stipender senere. Vi har barnas sparing i våre egne navn, så kan vi også styre når de får pengene. Er ikke alle 18-åringer som er modne nok til å få flere hundretusener i hendene over natta... 

 

Anonymkode: 5dec3...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...