Gå til innhold

- Kvinner må slutte å kle av seg i protest


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En helt vanvittig god artikkel av Espen Thoresen, som med sin humor her virkelig treffer innertier. Jeg er 100% enig med han, men regner nok med at det er en del her inn på KG som tar full tenning av å lese det han skriver :lol:

Her plukker han feministenes argumenter fra hverandre, bit for bit.

http://www.dagbladet.no/kultur/nar-skal-kvinner-slutte-a-ustanselig-kle-av-seg-i-protest/67729735

Anbefaler alle å lese denne!

Anonymkode: f5081...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mer feministhat :sFun_sleeping:

Anonymkode: 6a8cd...215

Overhodet ikke. Les artikkelen og kom heller med saklige motargumenter enn å spy ut vås.

Anonymkode: f5081...071

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jus sanguinis skrev:

Jeg er helt enig. Forøvrig er feminismehat bare sunt.

 

Sagt av en gubbe såklart. Skam deg. Opplys deg selv

Anonymkode: fa513...b17

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sagt av en gubbe såklart. Skam deg. Opplys deg selv

Anonymkode: fa513...b17

Skal jeg skamme meg over å være gubbe? Feministene vil selvfølgelig det, men jeg, nei takk, jeg skammer meg selvfølgelig ikke over å være gubbe. Hva tror du vi er, kvinner? Nei du, du skal nok erfare at motstandskraften er betydelig større.

Og i tilfelle du ikke vet, hvilket egentlig er ganske åpenbart, så er jeg veldig opplyst.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke. Les artikkelen og kom heller med saklige motargumenter enn å spy ut vås.

Anonymkode: f5081...071

Du er ikke interessert i å diskutere, bare spre kvinnehatet ditt

Anonymkode: 6a8cd...215

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det at Thoresen mener at penishodet er den maskuline ekivalenten av brystvorten, og sammenlikner blotting av kjønnsorganer med å bruke utringning når han diskuterer seksualisering i det offentlige rom sier jo sitt. Ser ingen hensikt i å diskutere noe så latterlig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt forstått hvorfor folk kler av seg når de protesterer, men å fortelle at folk skal kle på seg om de ikke ønsker å bli sett på som et seksuelt objekt viser jo at noe er galt. Å være lettkledd eller naken i seg selv er ikke seksuelt. En ukultur der folk nedgraderer medmennesker til seksuelle objekter kan ikke løses ved å be folk om å kle mer på seg. Islam har prøvd det. Det fungerer ikke. Sammenligningen mellom damepupp og det mannlige kjønnsorganet blir også feil. Vi sammenligner ikke mannepupper med det kvinnelige kjønnsorganet, så en motsatt sammenligning burde vært like fjern. Men men, om det er ønskelig å kle seg utfordrende så er jeg for at han skal ha frihet til å gjøre det uten å bli beglodd. Damer går i klær som gjør at konturene av kjønnsleppene synes, og menn går i klær som gjør at konturene av penis synes. Vi trenger ikke stirre av den grunn.

Egentlig har vi kanskje bare godt av mer naturlig nakenhet slik den som er vist på bildet i artikkelen. De er nakne. Det er pupper og penis, men ingenting erotisk eller seksuelt (annet enn hva visse folk lager selv i sitt eget hode som følge av at de har satt et likhetstegn mellom nakenhet og det seksuelle). Egentlig har vi kanskje bare godt av litt variasjon generelt i hva vi ser når det kommer til andre mennesker. Som han skriver så vender man seg til det. Vi har bare godt av å møte på litt av hvert slik at vi kan øve oss på å behandle folk ordentlig uansett hvordan de ser ut. Om de viser et par ekstra kvadratcentimeter med hud, viser litt mannepupper, har en utvekst i fjeset eller har utringet buksesmekk så gir ikke det folk et frikort der de kan legge bort manerene sine. Så lenge folk oppfører seg ordentlig, så burde de få rom til å utforske litt i klesveien uten å bli sett ned på.

Anonymkode: 90762...0b1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo bare tull. Hvis kvinner slutter å kle av seg i protest, finner de bare en annen grunn til å kle av seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En helt vanvittig god artikkel av Espen Thoresen, som med sin humor her virkelig treffer innertier. Jeg er 100% enig med han, men regner nok med at det er en del her inn på KG som tar full tenning av å lese det han skriver :lol:

Her plukker han feministenes argumenter fra hverandre, bit for bit.

http://www.dagbladet.no/kultur/nar-skal-kvinner-slutte-a-ustanselig-kle-av-seg-i-protest/67729735

Anbefaler alle å lese denne!

Anonymkode: f5081...071

Haha når han skriver det slik så får han jo fram et godt poeng. Spesielt mtp dobbeltmoralen der det er helt greit at kvinner står med dyp kløft på bussen mens det plitselig er ekkelt om en mann viser ballekløft haha.

Samme med det med menn som ikke får lov å sitte i mansoread stilling mens jenter kan breie seg ut ved å legge veska i nabosetet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Som duvende delfiner i en blomsterinnhegning danser bysten"

:hoho:ooook....

Uansett, hva mener han med at penis hodet er den mannlige ekvivalenten til brystvorter? :klo: Jeg trodde virkelig menn også hadde brystvorter.

Anonymkode: 950e3...5be

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Haha når han skriver det slik så får han jo fram et godt poeng. Spesielt mtp dobbeltmoralen der det er helt greit at kvinner står med dyp kløft på bussen mens det plitselig er ekkelt om en mann viser ballekløft haha.

Samme med det med menn som ikke får lov å sitte i mansoread stilling mens jenter kan breie seg ut ved å legge veska i nabosetet.

Tror folk ville reagert hvis jeg som kvinne laget kløft med kjønnsleppene mine og, som er det som blir sammenlignbart.

Anonymkode: 950e3...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror folk ville reagert hvis jeg som kvinne laget kløft med kjønnsleppene mine og, som er det som blir sammenlignbart.

Anonymkode: 950e3...5be

Tja hvem vet. Siden kvinner har det med å kle av seg i protest i eininga. Kanskje det blir mote en dag... who knows.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta skrev:

Tja hvem vet. Siden kvinner har det med å kle av seg i protest i eininga. Kanskje det blir mote en dag... who knows.

Den dagen det blir mote mens det fremdeles er ulovlig å flashe balla på bussen så kan han jo sutre om det. Enn så lenge har han like mye (og mer) lov å vise frem brystene sine offentlig enn en kvinne så skjønner ikke helt hvor ballekløften blir relevant.

Anonymkode: 950e3...5be

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den dagen det blir mote mens det fremdeles er ulovlig å flashe balla på bussen så kan han jo sutre om det. Enn så lenge har han like mye (og mer) lov å vise frem brystene sine offentlig enn en kvinne så skjønner ikke helt hvor ballekløften blir relevant.

Anonymkode: 950e3...5be

Det var ment humoristisk da. Var liksom satt veldig på spissen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kle av seg i protest vil alltid se idiptisk ut. Uansett. Uansett kjønn.

Anonymkode: 2f615...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, navier skrev:

Bare det at Thoresen mener at penishodet er den maskuline ekivalenten av brystvorten, og sammenlikner blotting av kjønnsorganer med å bruke utringning når han diskuterer seksualisering i det offentlige rom sier jo sitt. Ser ingen hensikt i å diskutere noe så latterlig

Der kom den ja. Som bestilt :skratte:

 

Anonymkode: f5081...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste overskrifta på tråden og tenkte at jeg er jo enig i dette, gikk inn for å lese og ble egentlig veldig skuffet. Jeg trodde det handlet om å protestere mot seksualisering ved å kle seg naken i media eller bekjempe kroppspress ved å vise masse kropp og sette kroppstyper opp mot hverandre. Men neida, det var visst bare han der Thoresen takkskalduha og værsågod som harsellerer og fabulerer om manspreading og damekropper på utstilling. Skuffa! Jeg gidder ikke skrive under nick en gang, så skuffa ble jeg.

Anonymkode: e4a90...ee6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...