Gå til innhold

smerter etter cytotec ved MA, erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk påvist MA i går å tok en cytotec kur. Alt kom ut i går er jeg ganske sikker på fordi jeg nesten ikke blør i dag. Men jeg har hinsides smerter. De er verre enn vanlig sterke menssmerter. Hvor går grensa før jeg kan ringe legevakten for å få sterkere smertestillende? Jeg skal egentlig jobbe i helga, men vet ikke hvor lurt det er med sånne smerter... jobber på eldrehjem og har en fysisk krevende jobb :/

Anonymkode: 5eca7...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal kontakte lege når du har store smerter etter en abort. 

Anonymkode: 4d78d...918

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal kontakte lege når du har store smerter etter en abort. 

Anonymkode: 4d78d...918

Ja.

Jeg har gjennomgått det samme ved MA, men hadde ingen smerter etter at fostersekk mm hadde kommet ut, og før det var det kun milde smerter. Vær obs på å at man kan blø en hel del uten at innholdet i livmoren faktisk støtes ut, og at åpen livmorhals kan lede bakterier oppover i livmor og videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege. Det kan ligge koagulrt blod i mormunnen som har laget en propp og forhindrer kvittering av ytterligere blod og rester. Typisk tegn på dette er voldsomme smerter og ømhet ved berørelse. Infeksjonsfaren er høy! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ma var ikke så vond. Ville absolutt ringt sykehuset for å sjekke. Jeg fikk klar beskjed om å bare ringe hvis det var noe jeg lurte på. 

Jeg ville også bedt legen eller sykehuset om sykmelding denne helgen. 

Anonymkode: ceb81...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar! ser ut til at smertene har roet seg litt, så jeg venter å ser ann. Ringer om det tar seg opp igjen.

Anonymkode: 5eca7...413

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...