Gå til innhold

Konfliktsky kjæreste som truer med å blokkere meg og blokkerer meg. Er så lei....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min samboer er så konfliktsky at jeg har gått lei. Vi har nå vært sammen i 5 år og vi har ett barn sammen.  Kommunikasjonen mellom oss er utrolig dårlig. Han vil ALDRI prate om noe som helst. Hver gang jeg tar opp problemer med han, prater han til meg som om jeg er en dritt også bare stormer han ut døren. Jeg føler han ikke har noe respekt for meg når han holder på sånnt. I og med at han oppfører seg sånn når jeg prater til han face 2 face så har jeg prøvd å ta det på sms eller messenger  (facebook) da ender han opp med å blokkere meg. Fordi han er ikke interessert i å prate.  Dette får meg til å føle meg som en dritt og at han driter i meg.  

Jeg merker at følelsene mine for han har forsvunnet litt og litt. For ca 1 time siden lå vi i senga og han begynner å kysse meg og ta på meg nedentil. Jeg vise han at jeg ikke vil ha sex og da spørr han meg hvorfor jeg er så kaldt mot han og om jeg er interessert i noen andre. Jeg svarer med å si til han at det eneste han tenker er om jeg har funnet meg noen andre og ikke om hvordan jeg faktisk har det i forholdet.  Da blir han sur og sier at han er drittlei av å være som en bikkje som må være etter meg hele tiden (med kos og sex). Men jeg er faktisk dritt lei av å gå etter han hele tiden for å få han til å høre på meg og bry seg om hvordan jeg har det. Før dette spurte han meg også om vi skal gå ut i kveld. Men jeg vil ikke når forholdet er som det er. For han er det bare sex, og det å gå ut å feste og driter i mine behov i dette forholdet. Og nå som jeg ikke dekker hans behov så gjør han der slutt.  

Han ble drit sur og sa at han gjør det slutt og ikke er interessert i ett forhold hvor det ikke er intimitet. Sexlivet vårt har vært bra og det har aldri vært noe mangel på sex i forholdet vårt.  Men i det siste ja. Fordi jeg har blitt skuffet i så mange år nå av å ikke bli hørt, av å ikke bli respektert at jeg ikke får lyst til å gi han noe fysisk kontakt da det emosjonelle for meg er viktig for at sexen skal være bra.  Mens for han, kan han like gjerne aldri prate med meg men sex er greit likevel.  

Nå dro han ut og sa klart til meg at han ikke vil ha noe anrop eller sms fra meg da kommer han til å blokkere meg.

Han vil ikke prate ansikt mot ansikt og blokkerer meg når jeg i det minste prøver å kommunisere med han gjennom tlf. Jeg sitter her nå og føler meg som den største dritten da det er veldig vondt for meg å bli ignorert på denne måten.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Følte bare for at jeg måtte skrive det ned...

Anonymkode: 44a76...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde pakket sakene mine og dratt. I kveld. 

Anonymkode: 0748a...ae6

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det der hadde jeg ikke orket. Du kan ikke være i et forhold der mannen nektet å kommunisere. Hadde tatt han på ordet i pakket til deg og barnet og dratt til familie i kveld mens han er borte. Legg igjen en lapp der du skriver at det er slutt siden han ikke vil at du tar kontakt med han. Om han da vil prate med deg må du kreve at dere tar det ansikt til ansikt og så drar dere til en terapeut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å snakk når det er god stemning, hvis du vil finne ut av det med han. Vurder om du orker mer, vanskelig å endre noen andre/seg selv i stor grad over tid, tror jeg. Prøv å drit i han og kos deg i kveld, hvis du begynner å ringe/melde når du sitter inne og han er ute å har det gøy blir du taperen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes.. Han drar ut på fest og blokkerer deg hvis du prøver å få tak i han, og enda orker du? ikke finn deg i å bli behandlet som en dørmatte, det er så mange bedre mennesker der ute! Hadde typen min gjort noe sånt, så hadde han ikke treng å kontakte meg igjen.

Anonymkode: d5c6c...547

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min samboer er så konfliktsky at jeg har gått lei. Vi har nå vært sammen i 5 år og vi har ett barn sammen.  Kommunikasjonen mellom oss er utrolig dårlig. Han vil ALDRI prate om noe som helst. Hver gang jeg tar opp problemer med han, prater han til meg som om jeg er en dritt også bare stormer han ut døren. Jeg føler han ikke har noe respekt for meg når han holder på sånnt. I og med at han oppfører seg sånn når jeg prater til han face 2 face så har jeg prøvd å ta det på sms eller messenger  (facebook) da ender han opp med å blokkere meg. Fordi han er ikke interessert i å prate.  Dette får meg til å føle meg som en dritt og at han driter i meg.  

Jeg merker at følelsene mine for han har forsvunnet litt og litt. For ca 1 time siden lå vi i senga og han begynner å kysse meg og ta på meg nedentil. Jeg vise han at jeg ikke vil ha sex og da spørr han meg hvorfor jeg er så kaldt mot han og om jeg er interessert i noen andre. Jeg svarer med å si til han at det eneste han tenker er om jeg har funnet meg noen andre og ikke om hvordan jeg faktisk har det i forholdet.  Da blir han sur og sier at han er drittlei av å være som en bikkje som må være etter meg hele tiden (med kos og sex). Men jeg er faktisk dritt lei av å gå etter han hele tiden for å få han til å høre på meg og bry seg om hvordan jeg har det. Før dette spurte han meg også om vi skal gå ut i kveld. Men jeg vil ikke når forholdet er som det er. For han er det bare sex, og det å gå ut å feste og driter i mine behov i dette forholdet. Og nå som jeg ikke dekker hans behov så gjør han der slutt.  

Han ble drit sur og sa at han gjør det slutt og ikke er interessert i ett forhold hvor det ikke er intimitet. Sexlivet vårt har vært bra og det har aldri vært noe mangel på sex i forholdet vårt.  Men i det siste ja. Fordi jeg har blitt skuffet i så mange år nå av å ikke bli hørt, av å ikke bli respektert at jeg ikke får lyst til å gi han noe fysisk kontakt da det emosjonelle for meg er viktig for at sexen skal være bra.  Mens for han, kan han like gjerne aldri prate med meg men sex er greit likevel.  

Nå dro han ut og sa klart til meg at han ikke vil ha noe anrop eller sms fra meg da kommer han til å blokkere meg.

Han vil ikke prate ansikt mot ansikt og blokkerer meg når jeg i det minste prøver å kommunisere med han gjennom tlf. Jeg sitter her nå og føler meg som den største dritten da det er veldig vondt for meg å bli ignorert på denne måten.

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med denne tråden. Følte bare for at jeg måtte skrive det ned...

Anonymkode: 44a76...a02

Bryr du deg om hans behov da? Skjønner at han er sur om du avviser ham hele tiden. Sex er noe av det viktigste for mannen i et forhold.

Anonymkode: d45ee...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om han ikke gidder å bry seg om annet i forholdet enn sex er det nok vanskelig å fortsette. Høres umulig ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg om hans behov da? Skjønner at han er sur om du avviser ham hele tiden. Sex er noe av det viktigste for mannen i et forhold.

Anonymkode: d45ee...b58

Og her kjenner jeg menn som har avsluttet forhold pga. av andre ting, selv om de får sex. Så rart. Hmmm... kanskje du ikke kan kategorisere alle menn på en så simplistisk måte likevel??? Wow. Sjokk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sheherasade skrev:

Og her kjenner jeg menn som har avsluttet forhold pga. av andre ting, selv om de får sex. Så rart. Hmmm... kanskje du ikke kan kategorisere alle menn på en så simplistisk måte likevel??? Wow. Sjokk.

At du kjenner 1 eller 2 menn som gjør det har ingenting å si. Sex et det største behovet for menn flest i forhold. Hadde det ikke vært det hadde kvinner vært ubrukelige for menn.

Anonymkode: d45ee...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har jo bare øyne for seg selv denne fyren. Jeg ville tatt han på ordet, men ville ikke dratt selv. Jeg ville pakket HANS bag, satt den utenfor døra og hengt opp en lapp med "du er herved blokkert fra vårt hjem". Han kommer sikkert til å gå inn likevel, men ingenting du gjør eller sier når inn uansett, så hvorfor ikke være barnslig..

Anonymkode: 0483d...e44

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å gå ut og slenge døra igjen en gang i en større krangel, men han er jo regelrett kjip. 

Dere må uansett på familievernkontor i samtale når dere har barn sammen, og jeg er litt overrasket over at du ikke har bestilt time der for lenge siden?

Jeg personlig hadde takket for meg, han høres ikke ut som noe særli å være i en relasjon til - og helt uinteressert i andre synspunkter på noe.

Anonymkode: 8116c...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg om hans behov da? Skjønner at han er sur om du avviser ham hele tiden. Sex er noe av det viktigste for mannen i et forhold.

Anonymkode: d45ee...b58

Så alt skal dreie seg om HANS behov for sex? kommunikasjon be damned? 

Kjenner jeg er glad jeg er samen med en fyr som krever kommunikasjon altså. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg om hans behov da? Skjønner at han er sur om du avviser ham hele tiden. Sex er noe av det viktigste for mannen i et forhold.

Anonymkode: d45ee...b58

Hvorfor er det da menn som avslutter et forhold og deretter spør om å være friends with benefits? Kan du forklare det, tror du? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommunikasjon er alfa og omega i et forhold. Det høres ut som at dere hadde hatt godt av familieterapi. Dere må kunne snakke sammen. Dersom det ikke hadde vært barn i bildet, hadde det sikkert vært enklest å bare skille lag. Dersom han ikke vil i terapi, er det på tide å pakke snippsekken og dra. Men det bør være verdt et forsøk. Barnet fortjener trygge og gode rammer, og at begge foreldrene har det bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, meeeg9 skrev:

Hvorfor er det da menn som avslutter et forhold og deretter spør om å være friends with benefits? Kan du forklare det, tror du? 🤔

Fordi han har blitt singel hatt endel sex, så blir det en tørkeperiode en stund etter og da ringer han exen for sex og som en backup. Kun sex. Hva mer trenger du å vite?

Anonymkode: d45ee...b58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er inne i en ond sirkel. Du avviser han og han avviser deg. Litt for ofte i enkelte parforhold skal prater tas når man er frustrert, irritert, misfornøyd, forbanna osv. Altså prater man vet kommer til å ende i "fordervelse", prater som vil såre, prater som vil være ubehagelige, prater som vil vekke dårlige følelser i en osv. 

Jeg er faktisk enig med den i tråden som skriver at sex/intimitet for mange menn er "prat". En "prat" uten ord, men med følelser og nærhet som uttrykker mer enn de kanskje evner fortelle sin partner med ord. Altså mange menns måte å uttrykke det kvinner ønsker de skal si for at kvinnen skal være med emosjonelt. Å avvise din partner seksuelt er derfor like vondt for ham som den avvisningen du føler når han i ettertid ikke vil snakke med deg. 

Hvordan løse dette? Snakke sammen når dere ikke er emosjonelt veldig påvirket negativt kan fungere. Ta praten når dere er i modus hyggelig, har det bra, er nær hverandre følelsesmessig på en positiv måte. ALDRI i senga om det er noe seksuelt på gang. Prater som dette bør også være ispedd det man er fornøyd med i forholdet, det man liker ved hverandre, liker ved forholdet. Altså ikke ensidig negativt. Elskling, vi må prate sammen. Glem beskyldninger, glem å angripe, glem høy stemme, glem  gnåling/kjefting om du ønsker bli behandlet med respekt. De aller fleste ønsker å rømme fra bråk. De aller fleste vet at det ikke er noen dialog som følger etter forannevnte. Det er oppvarming til krangel. Og hvem ønsker ikke å stikke fra dem egentlig?

Anonymkode: 75aa6...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han har blitt singel hatt endel sex, så blir det en tørkeperiode en stund etter og da ringer han exen for sex og som en backup. Kun sex. Hva mer trenger du å vite?

Anonymkode: d45ee...b58

Ja nettopp. Så hvis de bryr seg kun om sex, da skulle ikke de gått ut av forholdet, for da hadde de ikke hatt noe tørkeperiode 😀 eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryr du deg om hans behov da? Skjønner at han er sur om du avviser ham hele tiden. Sex er noe av det viktigste for mannen i et forhold.

Anonymkode: d45ee...b58

Jeg avviser han ikke helt tiden nei. Som jeg skrev i HI så har sexlivet vårt vært bra og ikke noe mangel på sex her. Men nå har vi ikke hatt sex på 2 uker og vi har hatt i mnd med krangling og avstand hvor han gjør ting mot meg for så å si "ja men nå har det skjedd" og da skal man liksom bare la det ligge i hans verden men ikke i min verden. Han NEKTER å kommunisere nekter å prate ut om ting.  Og da har jeg kjølna  ned og har rett og slett ikke lyst til å ha sex med han når han ikke gir meg det jeg trenger emosjonelt. Hvis du da sammenligner 2 uker uten sex i løpet av 5 år med null kommunikasjon i løpet av fem år. Da tror jeg du skjønner greia her og ikke at det er jeg som avviser han hele tiden. 

Ts 

Anonymkode: 44a76...a02

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Tråden er ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker, personangrep og svar til dette.

Tekola, teamleder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke akkurat taklet det der bra. Jeg hadde sagt fra at det ikke gikk, om man ikke kan snakke sammen, så funker det ikke, og da får man ta sitt pikk og pakk og gå. (Men da må man gå også.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...