Gå til innhold

Har dere kontanter i hus?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bruker kort som aldri før.

Jeg selv hadde aldri kontanter i hus før,men snudde om for et år siden. 

Plutselig trengte jeg kontanter. Det være seg bøssebærere som kom på døren,eller det var bursdager,konfirmasjon. 

Så nå har jeg et skrin i huset. Ligger nesten 5000 kr der. Noe av dette er presang jeg har fått. Har vekslet de inn i 200 og 100 lapper. 

Myndigheter anbefaler også å ha kontanter i hus

Det vil bli 3000 fast liggende her.

Hva med dere?

Anonymkode: 8c9ed...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bøssebærere og tigging til alle slags innsamlinger er en god grunn til å IKKE ha kontanter liggende. Så jeg har kun et par hundrelapper liggende i tilfelle bankterminalene går midlertidig ned. Forøvrig merker jeg meg at innsamlingstiggere har begynt med "du kan vippse meg pengene". Så jeg kommer ikke til å innstallere vipps heller. 

Anonymkode: 85b1f...63f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid kontanter siden jeg foretrekker å betale med det. Husk at dagens 100 og 200-lapper blir ugyldige fra 30. mai 2018.

Anonymkode: b18fa...edb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg har et par tusen liggende. Renta på brukskontoen er 0,05 %, så jeg taper ikke noe på å ha pengene i kontanter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kontanter liggende. Jeg gir aldri til bøssebærere, men overfører via nettbank til saker jeg ønsker å støtte. Til bursdager gir vi stort sett gaver og om noen i familien ønsker å gi noen pengegave så tar vi ut da. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Donniedarko

Jeg burde ha kontanter liggende, men har det sjeldent. Har opplevd etpar ganger at kortet har streiket, og da er det trist å være uten penger ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 50.000 i kontanter hjemme i safe til enhver tid. Og ja, det har faktisk skjedd at jeg har trengt nesten hele beløpet.  

Anonymkode: 9cd96...372

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel omtrent 20 tusen liggende. Det er mer eller mindre tilfeldig at det hopet seg opp en periode. For øvrig åpner vi aldri døren for tiggere av ymse slag. Vi velger selv våre formål.  

Anonymkode: 5a8ab...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid noen tusen liggende i tilfelle bankene er nede. Har det alltid liggende i 1000 eller 500 lapper slik at terskelen for å sprette en lapp for en is skal være litt høyere. Har som regel noen lapper i lommeboken også da jeg har et bankkort som ikke alle terminaler vil lese av en eller annen merkelig grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har nærmere 20 000 som vi har fått i gave til jul og bursdagen.  Har hatt nytte av å ha kontanter. Kommer til å fortsette med det, ikke riktig så mye da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har rundt 10 000 liggende, men det er fordi jeg har solgt ting på Finn og fått kontant oppgjør. Bare til irritasjon. Har aldri hatt bruk for kontanter de siste 15 år, tror jeg. Har alltid to kort med, det ene er kreditt det andre bank, ett av dem vil som regel alltid fungere. Dessuten har jeg MobilPay og Vips.

Hvordan bli kvitt kontanter? Bankfilialer legges ned, og minifilialene som er igjen nekter å ta imot. Det er nesten så man går og gleder seg litt ekstra til jul, bursdager og konfirmasjon, så man kan lette seg for kontanter.

Endret av Horten Market
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. 

Har kanskje 10-20 kr. i tilfelle noen av naboungene kommer på døra og selger kaker eller lignende. 

Anonymkode: 7baf4...f9b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bruker kort som aldri før.

Jeg selv hadde aldri kontanter i hus før,men snudde om for et år siden. 

Plutselig trengte jeg kontanter. Det være seg bøssebærere som kom på døren,eller det var bursdager,konfirmasjon. 

Så nå har jeg et skrin i huset. Ligger nesten 5000 kr der. Noe av dette er presang jeg har fått. Har vekslet de inn i 200 og 100 lapper. 

Myndigheter anbefaler også å ha kontanter i hus

Det vil bli 3000 fast liggende her.

Hva med dere?

Anonymkode: 8c9ed...eb5

Det er flere år siden jeg har vært i besittelse av (norske) kontanter. Kontanter er skittent og upraktisk. Hvis det er noen raringer som ikke tar kort så gidder ikke jeg å handle der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bøssebærere og tigging til alle slags innsamlinger er en god grunn til å IKKE ha kontanter liggende. Så jeg har kun et par hundrelapper liggende i tilfelle bankterminalene går midlertidig ned. Forøvrig merker jeg meg at innsamlingstiggere har begynt med "du kan vippse meg pengene". Så jeg kommer ikke til å innstallere vipps heller. 

Anonymkode: 85b1f...63f

Kan du ikke bare si du ikke er interessert i å støtte saken? 

Anonymkode: 3e4b6...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt endel kontanter hjemme.Vanvittig kjekt om kort eller noe virker.

Anonymkode: ddce0...b30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Betaler så å si alt med kontanter og har noen tusen liggende hjemme.  Helt uaktuelt å bruke kort hvis jeg kan unngå det.
Er ikke så glad for at alt jeg bruker pengene mine på skal kunne sees av det offentlige som ved kortbruk.

Anonymkode: 68521...43c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et glass på kjøkkenet med noe mynt, ellers har vi aldri kontanter. Ser ikke poenget.

Anonymkode: 367f7...698

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid kontanter siden jeg foretrekker å betale med det. Husk at dagens 100 og 200-lapper blir ugyldige fra 30. mai 2018.

Anonymkode: b18fa...edb

Jeg har byttet ut alle mine i nye

Anonymkode: 8c9ed...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...