Gå til innhold

Hvor lenge tenker du på et kjøp?


Simbyxor

Anbefalte innlegg

Varer som koster fra 1000 kroner og opp, hvor lenge tenker du på kjøpet før du enten gjennomfører det eller lar være å gjennomføre kjøpet? Det er noe du kanskje ikke behøver umiddelbart, men som du tenker kan være greit å ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det et noe jeg ikke behøver umiddelbart så lar jeg være å kjøpe det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, asterix skrev:

Hvis det et noe jeg ikke behøver umiddelbart så lar jeg være å kjøpe det.

Også på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fra noen sekunder til flere dager. Kommer helt an på hvor mye penger jeg har der og da. 

Anonymkode: daf67...8b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Simbyxor skrev:

Også på nett? 

Ja, hvorfor skulle det være annerledes?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, asterix skrev:

Ja, hvorfor skulle det være annerledes?

Fordi, dersom du trenger det akutt, er det jo dumt at det tar endel dager å få det tilsendt i posten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Fordi, dersom du trenger det akutt, er det jo dumt at det tar endel dager å få det tilsendt i posten ;)

Hva i alle dager skulle det være som jeg skulle behøve akutt og som ikke lar seg kjøpe i nærområdet? I det store og hele greier jeg vel ikke å se for meg hva som generelt bare er kjekt å ha, men som jeg plutselig en dag ikke kan greie meg uten og som jeg må ha akutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, asterix skrev:

Hva i alle dager skulle det være som jeg skulle behøve akutt og som ikke lar seg kjøpe i nærområdet? I det store og hele greier jeg vel ikke å se for meg hva som generelt bare er kjekt å ha, men som jeg plutselig en dag ikke kan greie meg uten og som jeg må ha akutt. 

Det er mye som bare selges på nett, men det kommer an på hvor du bor. Jeg her bor må jeg f.eks bestille på Internett for å få tak i en slik musefelle jeg er ute etter. Og det gjør jeg før jeg har et museproblem. 

Men sånn er man forskjellige; noen tenker preventivt, andre tar det der og da og får heller vente på postgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Det er mye som bare selges på nett, men det kommer an på hvor du bor. Jeg her bor må jeg f.eks bestille på Internett for å få tak i en slik musefelle jeg er ute etter. Og det gjør jeg før jeg har et museproblem. 

Men sånn er man forskjellige; noen tenker preventivt, andre tar det der og da og får heller vente på postgang.

Du får bukt med en mus selv om du må vente et par dager på musefella altså. Og en helt vanlig musefelle som du får kjøpt på de fleste matbutikker tar musa den også. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo an på hva det er. Da Kindelen min ble knust tenkte jeg meg om i ca 3 sekunder før jeg bestemte meg for å kjøpe ny, mens jeg gjerne tenker i flere mnd. før jeg kjøper ny synth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, asterix skrev:

Du får bukt med en mus selv om du må vente et par dager på musefella altså. Og en helt vanlig musefelle som du får kjøpt på de fleste matbutikker tar musa den også. 

Nei, det gjør den ikke. Tro meg, har brukt hundrevis av kroner på musefeller. 

Men det spiller ingen rolle - for jeg har en musefelle som funker! Det var bare et eksempel...
Tolker ditt svar dithen at du er enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simbyxor skrev:

Nei, det gjør den ikke. Tro meg, har brukt hundrevis av kroner på musefeller. 

Men det spiller ingen rolle - for jeg har en musefelle som funker! Det var bare et eksempel...
Tolker ditt svar dithen at du er enig.

Enig i hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kr 1000 ++ nja, ryker vaskemaskin/kjøleskap/komfyr/tv så er det en no brainer, rett ut å kjøpe ny

Mer eller mindre alt annet (uten at jeg kommer på hva det skulle være) så har jeg nok tenkt litt på det, sjekket prisguiden.no, sovet på det kanskje. Ja, ikke mange impulskjøp her.

Anonymkode: fbfc5...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, asterix skrev:

Enig i hva?

At folk er forskjellige. 

Sitat

Men sånn er man forskjellige; noen tenker preventivt, andre tar det der og da og får heller vente på postgang.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Simbyxor skrev:

At folk er forskjellige. 

 

Tydeligvis. Om en slik "kjekt å ha" tilnærming er utbredt blant folk skjønner jeg jo i hvert fall hvorfor Luksusfellen går sesong etter sesong.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Simbyxor skrev:

Det er mye som bare selges på nett, men det kommer an på hvor du bor. Jeg her bor må jeg f.eks bestille på Internett for å få tak i en slik musefelle jeg er ute etter. Og det gjør jeg før jeg har et museproblem. 

Men sånn er man forskjellige; noen tenker preventivt, andre tar det der og da og får heller vente på postgang.

Kjøper du seriøst musefelle til over 1000 kr?

Anonymkode: 69172...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noe jeg har og bruker ofte går i stykker får jeg jo hetta og bestemmer meg for å kjøpe ny med en gang.

Andre ting, som er mer i kategorien "greit å ha", kjøper jeg enten umiddelbart hvis det er et veldlig godt tilbud. Eller så venter jeg sånn 2 uker til et flere måneder (hvis den var på fullpris og jeg venter på tilbud). Hvis det går lang tid uten at jeg tenker noe særlig mer på tingen jeg ville kjøpe så dropper jeg det da.

Anonymkode: 842ec...90c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler bare i fysiske butikker. Før kjøpte jeg det jeg trengte og ville ha med en gang. Nå har jeg endret meg totalt fordi jeg vil hindre at huset fylles opp med alt mulig.

Anonymkode: 89455...2d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøper du seriøst musefelle til over 1000 kr?

Anonymkode: 69172...98e

Når jeg tenker etter så har den nok kostet flerfoldige ganger det beløpet ja.

Jeg har katt (les: verdens mest uovertrufne musefelle. Funker hver j**la gang)

Tenkte ikke 0,5 sekunder før jeg kjøpte den brukt. Ikke engang pent brukt.

Anonymkode: 0f4ba...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...