Gå til innhold

Alt for salt pommes frites


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor er pommes frites på mcdonalds og burger king så utrolig salt? Virker som de har salt i frityroljen også legger de også med ekstra salt i posen når du bestiller og gjerne to, tre og fire saltposer. Synes man burde få bestemme selv hvor mye salt man skal ha på for siste gangene jeg har bestilt der så kjennes det ut som de har hatt en hel saltbøsse opp i oljen og jeg har ikke en gang tatt på ekstra salt. Gjorde det da jeg bestilte en meny der i januar i år uten å ha spist der på 10 år og måtte kaste pommes fritesen etter å tatt på salt, den var jo alt (alt for) saltet.

Anonymkode: bf957...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smaker du ikke på maten før du tar salt på? Det er jo din egen feil. 

Ellers er det jo bare å si at du ikke ønsker saltede fries. Ikke verre enn det. 

Anonymkode: 20d0b...d4a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er pommes frites på mcdonalds og burger king så utrolig salt? Virker som de har salt i frityroljen også legger de også med ekstra salt i posen når du bestiller og gjerne to, tre og fire saltposer. Synes man burde få bestemme selv hvor mye salt man skal ha på for siste gangene jeg har bestilt der så kjennes det ut som de har hatt en hel saltbøsse opp i oljen og jeg har ikke en gang tatt på ekstra salt. Gjorde det da jeg bestilte en meny der i januar i år uten å ha spist der på 10 år og måtte kaste pommes fritesen etter å tatt på salt, den var jo alt (alt for) saltet.

Anonymkode: bf957...89a

Rimelig idiotisk å ha mer salt på i utgangspunktet, da:klaske:.

Tips: Prøv å smak på maten neste gang FØR du salter ytterligere.

Anonymkode: 584de...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du salter mat uten å smake først, så kan du jammen meg skylde deg selv. 
Det er helt vanlig at pommes frites blir saltet/krydret av de ansatte, både på fast food steder, gatekjøkken og restauranter. 

Anonymkode: f2e78...df4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er pommes frites på mcdonalds og burger king så utrolig salt? Virker som de har salt i frityroljen også legger de også med ekstra salt i posen når du bestiller og gjerne to, tre og fire saltposer. Synes man burde få bestemme selv hvor mye salt man skal ha på for siste gangene jeg har bestilt der så kjennes det ut som de har hatt en hel saltbøsse opp i oljen og jeg har ikke en gang tatt på ekstra salt. Gjorde det da jeg bestilte en meny der i januar i år uten å ha spist der på 10 år og måtte kaste pommes fritesen etter å tatt på salt, den var jo alt (alt for) saltet.

Anonymkode: bf957...89a

Spørs vel hvem som jobber der. Si fra når du bestiller at du ønsker å salte pommes fritesen selv. 
Jeg får alltid for lite salt chips. 
Salter og peprer chipsen, da blir den nydelig. Pepper på chips er undervurdert. Ketchup - neh ikke godt. 
Nystekte chips, med salt og pepper. mmmmmmmmmmmm

Også anbefaler jeg den nye homemade eh hva den nå heter... den var nydelig. Jeg liker egentlig ikke burgeren på mc pga jeg syns den smaker plast, men den nye med homemade glace osv - nydelig. 
Neste gang skal jeg bestille søtpotetchips til - nyhet på mc :) Nmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :) 

Anonymkode: 8aa61...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare å si at du ikke ønsker salt på chipsen. Og det er jo ganske dumt å ta på mer salt før man har smakt da. 

 

Anonymkode: 71aff...62b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spørs vel hvem som jobber der. Si fra når du bestiller at du ønsker å salte pommes fritesen selv. 
Jeg får alltid for lite salt chips. 
Salter og peprer chipsen, da blir den nydelig. Pepper på chips er undervurdert. Ketchup - neh ikke godt. 
Nystekte chips, med salt og pepper. mmmmmmmmmmmm

Også anbefaler jeg den nye homemade eh hva den nå heter... den var nydelig. Jeg liker egentlig ikke burgeren på mc pga jeg syns den smaker plast, men den nye med homemade glace osv - nydelig. 
Neste gang skal jeg bestille søtpotetchips til - nyhet på mc :) Nmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm :) 

Anonymkode: 8aa61...fe2

Hva har chips med pommes frites å gjøre?

Hva du gjør med chipsen hjemme hos deg selv er irrelevant.

Anonymkode: 584de...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayana

Du må jo smake på maten før du tar på smakstilsetninger. :P

Endret av Mayana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over skriften kunne høres ut som du mente at du vil gjøre ALT for å få salt pommes frites. Jeg regner med du mente altfor? 

Anonymkode: 1d495...733

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har chips med pommes frites å gjøre?

Hva du gjør med chipsen hjemme hos deg selv er irrelevant.

Anonymkode: 584de...b8b

chips og pommes frites er samme greia. Chips er amerikansk/engelsk - og pommes frites er fransk - (pommes - poteter, og frites - friterte) .

 

Anonymkode: 8aa61...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da jeg bestilte først i år så tenkte jeg ikke på det. Trodde den var usaltet, men den feilen gjorde jeg kun en gang. Nå salter jeg den ikke det hele tatt og liker den, men jeg lurer på hvorfor de må salte den først og hvorfor så mye?

 

Visste ikke om at man kunne si i fra om man ikke vil ha salt før i går og prøvde det, men da fikk jeg til svar at det ikke var mulig. Ei venninne sier at det går opp og ned med hva man får.

Anonymkode: bf957...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

chips og pommes frites er samme greia. Chips er amerikansk/engelsk - og pommes frites er fransk - (pommes - poteter, og frites - friterte) .

 

Anonymkode: 8aa61...fe2

Men neste gong køyrer eg heilnorsk.
Eg skal ha frityrsteikte potetstavar!

Anonymkode: 8aa61...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har chips med pommes frites å gjøre?

Hva du gjør med chipsen hjemme hos deg selv er irrelevant.

Anonymkode: 584de...b8b

Det var bare et tips din surpump!

Men slik blir man av sånn usunn mat, ustabilt blodsukker og dertil bedritent humør og frekk mot folk som bare vil være hyggelige og komme med tips i samme slengen. 

 

Anonymkode: 8aa61...fe2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva har chips med pommes frites å gjøre?

Hva du gjør med chipsen hjemme hos deg selv er irrelevant.

Anonymkode: 584de...b8b

Tror du bør lese deg litt opp på språk før du kritiserer andre.

Britisk engelsk: chips = pommes frites, crisps = potetgull

Amerikansk engelsk: chips = potetgull, (french) fries = pommes frites

Anonymkode: 2d117...12c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo bare be om å få de uten salt. Selv så elsker jeg at de er salte, og det vet jeg mange andre også gjør. :)

Anonymkode: 052e7...882

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror du bør lese deg litt opp på språk før du kritiserer andre.

Britisk engelsk: chips = pommes frites, crisps = potetgull

Amerikansk engelsk: chips = potetgull, (french) fries = pommes frites

Anonymkode: 2d117...12c

Jeg vet de sier begge deler, men pommes frites stammer fra fransk - da man ser opp til fransk.
Ingenting på engelsk heter faktisk pommes - pommes betyr poteter på fransk.

Hvis man vil være korrekt :)
Men begge deler blir brukt om hverandre, og stort sett forstår man hva man mener.


Jeg kaller ikke potetgull for chips, selv om mange gjør det.
Men på engelsk så sier man vel potatoechips. 

 

Anonymkode: 8aa61...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bør lese deg litt opp på språk før du kritiserer andre.

Britisk engelsk: chips = pommes frites, crisps = potetgull

Amerikansk engelsk: chips = potetgull, (french) fries = pommes frites

Anonymkode: 2d117...12c

Kritiserer ingen. Personen jeg svarte snakket først om pommes frites og begynte deretter å snakke om chips.

Anonymkode: 584de...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bør lese deg litt opp på språk før du kritiserer andre.

Britisk engelsk: chips = pommes frites, crisps = potetgull

Amerikansk engelsk: chips = potetgull, (french) fries = pommes frites

Anonymkode: 2d117...12c

Og ja nettopp - frenchs fries - da var det kanskje franskmennene som fant opp frityrstekte poteter, og derfor beholdt man det franske navnet, nemlig pommes frites. Som vi som har hatt fransk vet - betyr poteter stekte/frityrstekte..... (de legger det beskrivende ordet bak substantivet. 
Pommes betyr poteter. 

Anonymkode: 8aa61...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var bare et tips din surpump!

Men slik blir man av sånn usunn mat, ustabilt blodsukker og dertil bedritent humør og frekk mot folk som bare vil være hyggelige og komme med tips i samme slengen. 

 

Anonymkode: 8aa61...fe2

Skriv det samme hele veien da, ikke bland inn andre uttrykk.

Anonymkode: 584de...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kritiserer ingen. Personen jeg svarte snakket først om pommes frites og begynte deretter å snakke om chips.

Anonymkode: 584de...b8b

Ja, men det er samme greia! Jeg vet om mange som bestiller chips på mc donalds, og de skjønner alltid hva de mener.
Enkelte vet jo ikke hva pommes frites betyr engang. 

Jeg skal ha pom fritt!

Hahahahahaha

Anonymkode: 8aa61...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...