Gå til innhold

Hva skal jeg bruke pengene jeg fikk igjen på skatten på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg fikk 12 000 kr igjen på skatten. Hva ville du brukt dem på? 

Jeg har allerede fylt opp BSU for i år, og har tjent mer enn jeg pleier så har ikke behov for å spare disse. Bare fritid, hobby, reise, horer (kødd). Kom med forslag! Spesifikke gjerne! 

(Ja, det er lov og spøke og fjase, og man trenger ikke ta alt seriøst så du trenger ikke si "du må føle hva som er riktig for deg" eller lignende! ;)

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde spart dem i et indeksfond, som da ville vært begynnelsen til mer sparing dit

Anonymkode: df54e...031

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en reise til et spennende sted? Det ville jeg gjort ihvertfall  - om jeg ikke skulle reparere/pusse opp noe/med hus eller bil :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt meg PS4 og et par spill, og så spart resten. Eventuelt kjøpt nye fjellsko og fjellklær. Kanskje lagt et par lapper på reisekontoen. Hadde jeg vørt usikkert, ville jeg bare ha satt dem på sparekontoen inntil videre. 

Anonymkode: e35ab...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt 12000 til overs ville jeg kjøpt meg noen nye klær først og fremst da klesskapet sårt trenger en oppgradering snart. 

Ellers ville jeg kanskje unnet meg en dag på spa eller en liten reise (weekend) 

Anonymkode: 328c1...2be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde spart dem i et indeksfond, som da ville vært begynnelsen til mer sparing dit

Anonymkode: df54e...031

Anser du sparing i indeksfond som "ikke sparing"? :fnise: 

Jeg spør spesifikt om hva jeg skal BRUKE pengene på, ikke hva jeg skal spare dem i. ;) 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke si hva du skal bruke dine på, men jeg skal bruke mine på blender, juicer, nye tursko og tannlegen.

Anonymkode: d9293...fed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sende dem til meg. Jeg behøver en oppmuntring i dag.. og 12 Tusen en liten trøst for meg og en god gjerning for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk igjen 11 000. 4000 av dem gikk med til ny barnevogn. Resten.. tjæ.. kamera? 

Anonymkode: 92b93...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anser du sparing i indeksfond som "ikke sparing"? :fnise: 

Jeg spør spesifikt om hva jeg skal BRUKE pengene på, ikke hva jeg skal spare dem i. ;) 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Ups, så ikke at du spesifikt ikke ville ha spare-tips :) 

12 000 å bruke, ja, da hadde jeg brukt noe av det til oppgradering av verandamøbler og flere krukker/blomster der, og resten i reisebudsjett :) Ev oppgradering av kamera / nytt objektiv.

Anonymkode: df54e...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlege, frisør, tatovering :P

Anonymkode: e926f...2e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde reist 2 dager til London og shoppet ny garderoben på Primark.

Anonymkode: 72337...0e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, melatonin skrev:

Du kan sende dem til meg. Jeg behøver en oppmuntring i dag.. og 12 Tusen en liten trøst for meg og en god gjerning for deg.

Okei. Kontonummer? 

... :sjenert::fnise: 

Anonymkode: eb6a6...6a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde reist 2 dager til London og shoppet ny garderoben på Primark.

Anonymkode: 72337...0e3

Alene, eller vil du bli med? 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslige meg hadde i alle fall dratt til legoland sammen med den "sære" kjæresten min som også er legofan! ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ups, så ikke at du spesifikt ikke ville ha spare-tips :) 

12 000 å bruke, ja, da hadde jeg brukt noe av det til oppgradering av verandamøbler og flere krukker/blomster der, og resten i reisebudsjett :) Ev oppgradering av kamera / nytt objektiv.

Anonymkode: df54e...031

Haha, ja, nei, kunne jo hende du selv så på indeksfond som gøy og moro, hva vet jeg. ;) 

Verandamøbler var faktisk noe som kan passe meg! Men kanskje litt vel voksenting. Men kanskje ei solseng? :P 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, minikrølla skrev:

Barnslige meg hadde i alle fall dratt til legoland sammen med den "sære" kjæresten min som også er legofan! ☺️☺️

God idé, får jeg nummeret da eller? :P

 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

God idé, får jeg nummeret da eller? :P

 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Haha 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg hatt 12000 til overs ville jeg kjøpt meg noen nye klær først og fremst da klesskapet sårt trenger en oppgradering snart. 

Ellers ville jeg kanskje unnet meg en dag på spa eller en liten reise (weekend) 

Anonymkode: 328c1...2be

Jeg slanker meg. Og har bestemt meg for å ikke kjøpe noe særlig klær får jeg når målvekt! :laugh: Noe som blir en stund til. :P Kanskje jeg skal spare dem til da. Gi meg selv 12 000 kr i premie for å gå ned til normalvekt? :sjenert: 

Anonymkode: eb6a6...6a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...