Gå til innhold

Kamera på jordomreise


Tøysejenta

Anbefalte innlegg

Jeg skal snart ut på en lengre reise, og tenker litt på hva slags kamera jeg skal ta med meg for å dokumentere turen. Jeg har en telefon med et relativt godt kamera, også har jeg et hybrid-kamera som også fungerer godt. Jeg har likevel tenkt mye på om det kunne være smart å kjøpe et actionkamera/vanntett kamera, slik at jeg også kan ta bilder når det regner eller jeg er på kajakk-tur og liknende. Har dere noen tanker/meninger om dette? Og eventuelt forslag til et billig kamera som kan fungere til formålet? Jeg har et lavt budsjett, og har ikke råd til dyre kameraer. Jeg er bare redd for å ødelegge det fine kameraet jeg allerede har. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sprutsikker/vanntett mobil?

Nå bruker jo færre og færre de gamle digitalkameraene sine, siden mobilene er bedre, hva med å spørre familie og venner om de har et som samler støv og som det ikke er så farlig med om det skulle drukne i regnvær?

Anonymkode: 32244...b68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe engangs filmkamera når du er på reise og levere inn til fremkalling? Det går kanskje ann å levere inn i utlandet der du er og få bildene på timen også? De er billige og kvaliteten på bildene er mye bedre enn mobiltelefon og billige digitalkamera. Disse kameraene har stort sett 36 bilder pr kamera. Hvis du skal kjøpe et nytt digitalkamera som er bedre enn mobiltelefonen så må du fort opp i 4000kr eller mer.

Anonymkode: ce59f...ce8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satset på gopro kamera eller Evt olympus TG4 eller 5. Vanntett ned til 15 m uten ekstra hus, noe som er genialt ved snorkling, det tåler å ramle i gulvet og har en wifi funksjon som gjør at bildene kan legges opp på telefonen og derfra lagres i nettsky. 

Anonymkode: de216...a3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...