Gå til innhold

Bostedsløs... åååh :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Siden dere risikerer å stå uten bolig så er det nok et par ting som vil hjelpe.

-hvorfor må dere bo i kjerna? Det er mange som nå pendle inn til byer. 

-dyrene, enten ør dere finne noen som kan ha dem for en periode (til dere evt finner noe annet) eller omplassere (dere kan ikke la barna stå uten tak over hodet på grunn av dyr) 

-gå til flere banker å søk om boliglån.

-gå ned på standard, dere kan ikke få i pose og sekk. Dere kan ha to barn på et soverom. 

Anonymkode: 17b69...782

Ene barnet vårt er veldig syk og har et hjelpeapparat rundt seg som er nødvendig. Har tatt mange år å bygge det nettverket. Nå kan vi komme uten å stå i kø osv, og alle rundt kjenner til historikken. Derfor kan vi ikke flytte ut av byen.

Anonymkode: 79d18...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan dere prøve en annen bank? Jeg måtte gå til flere banker før jeg fant en som ga meg høyt nok lån. 

Anonymkode: ccf72...656

Nei, vi får ikke det. Har desverre gjeld, etter en konkurs. Betaler så mye som vi kan, men ting tar tid når det er dyrt å leie.

Anonymkode: 79d18...d47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hør med NAV. De skal hjelpe bostedsløse mennesker med et sted å bo.

Anonymkode: ff46b...1ec

Er du morsom? Gjelder ikke folk i jobb

Anonymkode: 8aa5f...dc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder ikke for folk uten jobb heller. Det eneste NAV kan bidra med er å stille betingelser. Altså, boligen må en finne selv, mens de stiller krav om at den må være langt under markedsleie hvis de skal være involvert i husleiebetaling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ene barnet vårt er veldig syk og har et hjelpeapparat rundt seg som er nødvendig. Har tatt mange år å bygge det nettverket. Nå kan vi komme uten å stå i kø osv, og alle rundt kjenner til historikken. Derfor kan vi ikke flytte ut av byen.

Anonymkode: 79d18...d47

Da stiller saken seg så klart annerledes. Men som jeg sa, hva er viktigst? Er det å beholde Mons, pip, trampe eller en bjeffert? Eller er det å beholde nettverket rundt barnet og få en leilighet dere har behov for? 

Det er virkelig ikke meningen å høres ut som at dyr ikke betyr noe, men man må faktisk ta noen valg som ikke er så populære av og til når det er snakk om en slik situasjon. Ved å ikke ha dyr stiller dere mye sterkere. Å dere må ikke omplassere på livstid hvis dere har noen som kanskje kan ha dyret (dyrene) i en liten periode?

Anonymkode: 17b69...782

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg to hunder og hadde bodd i telt i stede for å gi de fra meg. Men å stå uten tak over hodet med sykt barn er uansvarlig. 

Så da får dere kanskje finne avlastning til dyrene en periode? 

Anonymkode: d53c8...82c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har passet på en hund en periode for en familie som var i lignende situasjon som dere, ts. 

De annonserte via Finn.no og jeg møtte opp til intervju. Det fungerte veldig fint for begge parter. Dere kan kanskje prøve det? Jeg tror det er veldig mange som ønsker å passe på dyr. Vi var veldig mange som tok kontakt med familien, men jeg hadde med meg både vandelsattest og jobbreferanse i tillegg til at jeg ikke ønsket betaling annet enn at de sponset hundematen. 

De bodde midlertidig i en rønne av en leilighet til de fikk spart opp nok EK og fikk kjøpt eget. Håper det løser deg for dere. Kanskje dere kan høre med nåværende huseier om å få bo der i en uke til? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...